Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Will a jeho mladší bratr Jacob vyrostli v bídě a utrpení. Když dospěli, zvolili si velmi neobvyklý způsob obživy – stali se z nich odborníci na zaklínadla, čarodějnice, strašidla a jiné stvůry. Navštěvují ponuré vesnice, pečlivě zapisují strašidelné legendy a za úplatu jsou ochotni nestvůry zlikvidovat. Ve skutečnosti však pouze zneužívají pověrčivosti vesničanů, aby z nich vytáhli peníze. Žádné stvůry totiž neexistují, vždy jde o zinscenované představení, které sami připraví.  Zatímco z Jacoba vyrostl učenec s bohatou fantazií, Will upřednostňuje bohémský způsob života. Sice spolu vycházejí, nikdy však nezapomněli na dávný spor. Když byli ještě malí, jejich sestřička vážně onemocněla. Jacob tehdy dostal za úkol prodat krávu, aby měli na lékaře. Jacob ji ale vyměnil za „kouzelné“ fazole. Will Jacobovi jeho naivitu i po patnácti letech neustále připomíná. Bratři netuší, že jejich podvodné kousky byly odhaleny. Francouzský generál Delatombe je nechá sledovat a následně i zatknout. Domnívá se, že Will a Jacob nejsou jedinými podvodníky v oboru, podle něj v okolí praktikují špinavé triky také další šejdíři, kteří mají na svědomí zmizení devíti děvčátek. Delatombe má pro Willa a Jacoba návrh: Pokud se jim podaří odhalit podvodníky a najít zmizelé dívky, budou omilostněni. Bratři nemají na vybranou, pod dohledem Delatombova italského poskoka Cavaldiho vyrážejí do akce. Místní obyvatelé jsou zoufalí. Je jisté, že zlo pochází z nedalekého začarovaného lesa... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (649)

kinej 

všechny recenze uživatele

Jsem zklamán. Od Gilliama a od námětu čekám víc. Tohle je jen chaotická triková podívaná. Myslím, že je to Gilliamův nejslabší film. Jen speciální efekty nezalepí děravý příběh ani zbytečné postavy. Tentokrát Gilliam jako vypravěč selhal. Jediným kladem je herecký výkon Heatha Ledgera, který ukazuje, že i ve špatném filmu se dá hrát dobře. ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Zákazkové kšeftíky síce vydolujú z peňaženiek nejaký ten peniaz, ale v konečnom dôsledku autorom so singulárnym rukopisom väčšmi len uškodia. Vzorovým príkladom je napríklad Burton a jeho spotrebne zadaptovaná Alenka, ktorá na pozadí podivuhnodného upravenia predlohy obhájila rozkošne napísané postavičky pohybujúce sa v medziach infantility i nápaditosti, ale nebolo možné prehliadnuť to nevyhnutné ucuknutie pred producentskými plánmi zapríčiňujúce úbytok burtonovskej morbidity a šíriace symptómy priestorovej sterility. Giliam sa zas nechal (chcel) od kto-vie-akého chytrolína namočiť do sprčeného sfilmovania "Kliatby bratov Grimmovcov" a dopadlo to obdobne ako u Tima, dovolím si tvrdiť, že ešte horšie. Scénaristická haravara, ktorá absolútne nedrží pohromade, sympatické osôbky (Heady, Bellucci - nadštandard, Stormare, Pryce - vyšší štandard, Damon, Ledger - nižší štandard) v nej splašene pendlujú z bohatého panstva do chudobnej osady, z nej do začarovaného lesa a naspäť, pričom v tomto presúvaní nevidím takmer žiadny náznak sprostredkovania niečoho netypizovaného. Patrný pokus o vytvorenie gilliamovského prostredia so zástupom rozprávkových figúriek/príšer ujde, ale dopláca na nevydarené digi-triky a nedostatočnú porciu tej ujetej uštipačnosti, ktorou sa Terry v minulosti preslávil viac než dosť...a tých pár priemerných gagov hollywoodsky tŕn z päty nevytiahne. Pre mňa doposiaľ najslabší Terry. ()

Reklama

Jossie 

všechny recenze uživatele

Kdyby ten les nebyl tak strašně umělý a studiový a ten vlk vyloženě směšný, hodnotila bych i líp. Velmi zvláštní spojení pohádky a reálného příběhu, ty zlé postavy jsou naprosto přesvědčivě nechutné, velmi pěkný je perníkový mužíček a z toho lesa, i když je tak hrozně studiový, jde přece jen dost hrůza. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Je to taková zábavička, dalo by se říct až klasická hollywoodská polívka se šťastným koncem. Terry si odskočil pro jednou do lehčího žánru a místo světlometu myšlenek tu vypracoval jen relaxační lampičku. Výprava se jistě povedla, dá se říct, že každej záběr je přeplněn tím, co od Terryho všichni milujem. Jenže jak říkám, přeplněn. I záběry na krajinu nebo město vypadají, že jsou do posledního smítka načančané přesně na efekt. Příběh má spád a všechno vlastně odsejpá jak smyslů zbavený. Přirovnal bych to možná k Mizerům a podobnýmu typu filmů, kde nemusíte skoro nebo obvykle spíš vůbec přemýšlet. Docela mě taky bavilo hledat notoricky známý pohádkový motivy. Občas jsem je našel, občas ne. Je zvláštní, že Perníček se u nás nikdy moc neusadil, zatímco třeba vodníka máme z celýho světa jenom my a Slováci. Ale Jeníčka a Mařenku (Hans a Gretchen, Hanzel a Gretchel atp podle jazyka) máme všichni. Oproti jiným Gilliamovým filmům je tu málo humoru. Tedy takové té absurdní nadsázky a satiry. Vlastně je to až příliš vážný, než aby to byl opravdu zábavnej film. Ovšem jedno vím stoprocentně : Kdyby se režisér nejmenoval Terry Gilliam, mělo by to mnohem lepší hodnocení. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Nemůžu než se pousmát nad komentáři, které mluví o nepřehlednosti a ztracení se. Na to, jak byl film (prakticky předem) odsouzený, jsem byl dost překvapen, jak snadno jsem se dostal do jeho atmosféry a Gilliamovsky zvláštní (místy až zvrhlé) poetiky. Samozřejmě mnoha věcmi je na filmu znát, že je točen pro velké studio (typicky je to klišovitá postava Angeliky), to je však spíš záležitost scénáře. Pravda je, že slabší věci se odbudou ze začátku a od návštěvy věže se film dostává do tempa a atmosféry, kterou jsem dlouho nezažil. Směs komediálních, hororových, fantasy a pohádkových prvků funguje takřka na výbornou. Nepochybně pokud by při natáčení Gilliam dostal tvůrčí svobodu, mohl být výsledek lepší, vzhledem k podmínkám však tvrdím, že vznikl kvalitní film, který má v Gilliamově tvorbě své místo. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Tomáš Hanák (otec Angeliky) svou účast komentoval: "Američané potřebovali výrazné oči. A ty já mám. Hned dvě, navíc kousek od sebe, čímž se ušetří za dopravu, protože se moc nenajezdí. Na casting jsem moc nechtěl, byl slunný den. Ale jako vždy jsem změkl a nakonec pár neotřelých kukučů do kamery udělal. Z castingu Jessicy Horváthové mi zavolali, že to vypadá nadějně, že to má být nějaká pohádka a že to točí nějaký... snad... Gilliam či tak nějak. Bum! A zem se zachvěla. Terryho film Brazil je pro mě jeden z absolutních vrcholů, vzorů a met jakbysmet. Takže mě příliš nezajímal ani scénář ani to, zda budu mít dvaceti nebo jen třicetimetrový karavan. A už první setkání s Terrym bylo tak zábavné, že jsem se hlavně těšil... ale zároveň se i bál abych mu film nezpackal." (NIRO)
  • Tomáš Hanák (lesní muž) původně ve filmu hrát nechtěl a jen velice neochotně na spolupráci kývnul. To ovšem bylo ještě předtím, než se dozvěděl, že režisérem je jeho veliký vzor Terry Gilliam. Poté byl moc rád, že s ním mohl spolupracovat. (Timak)

Související novinky

Matt Damon je Marco Polo

Matt Damon je Marco Polo

04.05.2005

Scenárista Kráľovstva nebeského William Monahan sa púšťa do písania scenára k pripravovanému dobrodružnému filmu MARCO POLO, ktorý bude vychádzať z Polovej autobiografickej knihy Travels ("Cesty").… (více)

Reklama

Reklama