Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Will a jeho mladší bratr Jacob vyrostli v bídě a utrpení. Když dospěli, zvolili si velmi neobvyklý způsob obživy – stali se z nich odborníci na zaklínadla, čarodějnice, strašidla a jiné stvůry. Navštěvují ponuré vesnice, pečlivě zapisují strašidelné legendy a za úplatu jsou ochotni nestvůry zlikvidovat. Ve skutečnosti však pouze zneužívají pověrčivosti vesničanů, aby z nich vytáhli peníze. Žádné stvůry totiž neexistují, vždy jde o zinscenované představení, které sami připraví.  Zatímco z Jacoba vyrostl učenec s bohatou fantazií, Will upřednostňuje bohémský způsob života. Sice spolu vycházejí, nikdy však nezapomněli na dávný spor. Když byli ještě malí, jejich sestřička vážně onemocněla. Jacob tehdy dostal za úkol prodat krávu, aby měli na lékaře. Jacob ji ale vyměnil za „kouzelné“ fazole. Will Jacobovi jeho naivitu i po patnácti letech neustále připomíná. Bratři netuší, že jejich podvodné kousky byly odhaleny. Francouzský generál Delatombe je nechá sledovat a následně i zatknout. Domnívá se, že Will a Jacob nejsou jedinými podvodníky v oboru, podle něj v okolí praktikují špinavé triky také další šejdíři, kteří mají na svědomí zmizení devíti děvčátek. Delatombe má pro Willa a Jacoba návrh: Pokud se jim podaří odhalit podvodníky a najít zmizelé dívky, budou omilostněni. Bratři nemají na vybranou, pod dohledem Delatombova italského poskoka Cavaldiho vyrážejí do akce. Místní obyvatelé jsou zoufalí. Je jisté, že zlo pochází z nedalekého začarovaného lesa... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (648)

Shit 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam natočil už lepší filmy to bezesporu, ale i tenhle film, kterej by točenej v Praze má svojí kvalitu a i když neni tak dobrej jako jeho předchozí filmy, tak se za něj stydět nemusí. Celej film je v podstatě ponořenej až do konce do šera a temný atomsféry, která je v tomhle filmu vpodstatě stěžejním bodem celýho příběhu. Ze začátku to sice neni špatný a scéna s čarodějnicí byla hodně dobrá, ale jakmile se děj přenese do temnýho lesa, tak to teprve začne mít ty správný grády a výbornou atmosféru, která z toho lesa úplně sálá a chvílema z něj jde docela strach. Heath Ledger s Mattem Damonem hrajou dobře a filmu spolu se Stormarem určujou tempo a Ledger s vousy a s brýlemi si neni moc podobnej, ale občasný trhliny ve scénáři je srážej a ke konci, kdy už to je spíš taková strašidelná pohádka to působí směšně. Ještě by se dalo zmínit o českých hercích, který v tomhle filmu zenchali stopu a to skoro dolova, protže jak Miroslav Táborský tak Tomáš Hanák se tam moc neohřáli, Tomáš hanák na tom byl sice o trochu lépe, ale ty jeho tři slova a pětiminutová scéna, byly spíš pro srandu. Jediný co se mi oprvadu moc neliblo byly některý triky, neřikám že všechny, ale nepříklad ten vlk byl hodně mizerně počítačově vytvořenej a nepomohlo mu ani to, že z něj na konci vylez Tomáš Hanák. Rozhodně nemůžu říct, že bych byl zklamaný, ale ani nemůžu říct že by to bylo nějaký překvapení ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Zákazkové kšeftíky síce vydolujú z peňaženiek nejaký ten peniaz, ale v konečnom dôsledku autorom so singulárnym rukopisom väčšmi len uškodia. Vzorovým príkladom je napríklad Burton a jeho spotrebne zadaptovaná Alenka, ktorá na pozadí podivuhnodného upravenia predlohy obhájila rozkošne napísané postavičky pohybujúce sa v medziach infantility i nápaditosti, ale nebolo možné prehliadnuť to nevyhnutné ucuknutie pred producentskými plánmi zapríčiňujúce úbytok burtonovskej morbidity a šíriace symptómy priestorovej sterility. Giliam sa zas nechal (chcel) od kto-vie-akého chytrolína namočiť do sprčeného sfilmovania "Kliatby bratov Grimmovcov" a dopadlo to obdobne ako u Tima, dovolím si tvrdiť, že ešte horšie. Scénaristická haravara, ktorá absolútne nedrží pohromade, sympatické osôbky (Heady, Bellucci - nadštandard, Stormare, Pryce - vyšší štandard, Damon, Ledger - nižší štandard) v nej splašene pendlujú z bohatého panstva do chudobnej osady, z nej do začarovaného lesa a naspäť, pričom v tomto presúvaní nevidím takmer žiadny náznak sprostredkovania niečoho netypizovaného. Patrný pokus o vytvorenie gilliamovského prostredia so zástupom rozprávkových figúriek/príšer ujde, ale dopláca na nevydarené digi-triky a nedostatočnú porciu tej ujetej uštipačnosti, ktorou sa Terry v minulosti preslávil viac než dosť...a tých pár priemerných gagov hollywoodsky tŕn z päty nevytiahne. Pre mňa doposiaľ najslabší Terry. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Film vypadá trošku škaredě digitálně, na druhou stranu si ale někdo konečně uvědomil, že Monica Bellucci je nejkrásnější ženou na světě. V blahé paměti mám ještě zapsanou titulní obálku časopisu Pevnost, kde byla vyfocená v šatech zlé královny ve fialové verzi a tehdy jsem si zase já myslím uvědomila, že fialová je nejkrásnější barva na světě. Ale to odbočuji. Film vypadá trošku škaredě digitálně a některé střihové momenty nedávají smysl - ať už se to týká zmatku v přesouvání z místa na místo nebo skákání od komediální nálady bratří nemotorných hrdinů k sadistickým francouzským okupantům pouštějícím hrůzu. Postava Leny Headey (další nejkrásnější ženy na světě) by mohla být trochu lépe zapracovaná do celého příběhu. Ale chemie tria Heath-Matt-Peter na mě zabírá a vzhled věže a jejích obyvatel je tak nádherný, že se filmu i přes předchozí výtky podařilo umístit se v mém košíku guilty pleasure žánrovek, ke kterým se čas od času vracím. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Popravdě mi z toho filmu v paměti nejvíc uvíznul Tomáš Hanák, který v angličtině (díkybohu) ztrácí svojí typickou ironii v mluveném projevu - sekvence, kde svojí dcerce vypráví pohádku o marnivé královně, je opravdu nádherná. Taky by si ho mohl všimnout nějaký zahraniční režisér a dát mu nějakou "rodenovskou" roli. Jinak Ledgerovi a Damonovi prospělo, že hrají proti svým typům (zvlášť Mattovi to jde), Jonathan Pryce je se svým francouzským přízvukem roztomilý a Lena Headey se se svým zavilým výrazem do toho filmu nehodí. Terry Gilliam svojí vyprávěnku podává prostřednictvím krásných obrázků (obzvlášť se rozjíždí v lese a ve scéně s perníkovým mužíčkem) a stále netradičně, pokud bych měla začít porovnávat s konkurencí. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Nemůžu než se pousmát nad komentáři, které mluví o nepřehlednosti a ztracení se. Na to, jak byl film (prakticky předem) odsouzený, jsem byl dost překvapen, jak snadno jsem se dostal do jeho atmosféry a Gilliamovsky zvláštní (místy až zvrhlé) poetiky. Samozřejmě mnoha věcmi je na filmu znát, že je točen pro velké studio (typicky je to klišovitá postava Angeliky), to je však spíš záležitost scénáře. Pravda je, že slabší věci se odbudou ze začátku a od návštěvy věže se film dostává do tempa a atmosféry, kterou jsem dlouho nezažil. Směs komediálních, hororových, fantasy a pohádkových prvků funguje takřka na výbornou. Nepochybně pokud by při natáčení Gilliam dostal tvůrčí svobodu, mohl být výsledek lepší, vzhledem k podmínkám však tvrdím, že vznikl kvalitní film, který má v Gilliamově tvorbě své místo. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Tomáš Hanák (otec Angeliky) svou účast komentoval: "Američané potřebovali výrazné oči. A ty já mám. Hned dvě, navíc kousek od sebe, čímž se ušetří za dopravu, protože se moc nenajezdí. Na casting jsem moc nechtěl, byl slunný den. Ale jako vždy jsem změkl a nakonec pár neotřelých kukučů do kamery udělal. Z castingu Jessicy Horváthové mi zavolali, že to vypadá nadějně, že to má být nějaká pohádka a že to točí nějaký... snad... Gilliam či tak nějak. Bum! A zem se zachvěla. Terryho film Brazil je pro mě jeden z absolutních vrcholů, vzorů a met jakbysmet. Takže mě příliš nezajímal ani scénář ani to, zda budu mít dvaceti nebo jen třicetimetrový karavan. A už první setkání s Terrym bylo tak zábavné, že jsem se hlavně těšil... ale zároveň se i bál abych mu film nezpackal." (NIRO)
  • Když Jacob (Heath Ledger) "přiletí" se stříbrnou sekyrou do věže, padne tváří na zem a sekyra taky. V tu chvíli se předmět nepřirozeně prohýbá, což dokazuje, že je z gumy. (Fevas)

Související novinky

Matt Damon je Marco Polo

Matt Damon je Marco Polo

04.05.2005

Scenárista Kráľovstva nebeského William Monahan sa púšťa do písania scenára k pripravovanému dobrodružnému filmu MARCO POLO, ktorý bude vychádzať z Polovej autobiografickej knihy Travels ("Cesty").… (více)

Reklama

Reklama