Režie:
Gareth EdwardsHudba:
Hans ZimmerHrají:
John David Washington, Madeleine Yuna Voyles, Gemma Chan, Allison Janney, Ken Watanabe, Ralph Ineson, Marc Menchaca, Sturgill Simpson, Amar Chadha-Patel (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Uprostřed války v budoucnosti mezi lidskou rasou a silami umělé inteligence je Joshua (Washington), zocelený bývalý agent speciálních jednotek, který truchlí nad zmizením své ženy (Chan), naverbován, aby vypátral a zabil Stvořitele, nepolapitelného architekta pokročilé umělé inteligence, který vyvinul záhadnou zbraň s mocí ukončit válku... a lidstvo samotné. Joshua a jeho tým elitních agentů se vydávají přes nepřátelské linie do temného centra území okupovaného AI... jen aby zjistili, že zbraň, která má zničit svět, je AI v podobě malého dítěte. (Falcon)
(více)Videa (6)
Recenze (439)
Audiovizuální žranice... Nádherné prostředí méně rozvinuté Asie, kterou svými nemilosrdnými raketami ničí imperialistická (americká) pakáž. Do toho burácivý Zimmer a třeba Radiohead. ...bohužel s hloupým, nesympatickým hrdinou, který neví co chce a zradí všechny, kteří s ním přišli do kontaktu. Washington se sem krutě nehodí a i ta holčička tady hraje lépe než on, ale to je ten nejmenší problém. Vyprávěcí kostra je fajn, i když jsem čekal zajímavější pointu, ale větší problém je když si některé věci protiřečí, nedodržují se daná pravidla představeného světa, který sám o sobě funguje dost zvláště. Buď se hodně přetáčelo, nebo stříhalo, ale často je to jako hlazení proti srsti. Ten dobrý film tam někde zakopaný je ale Edwards to někde těžce nezvládl a já se nedokážu dobrat toho jestli už na papíře nebo až ve střižně. ()
V prvních minutách jsem byl nadšen. O 100 minut později jsem chtěl, aby to co nejdřív skončilo a nikdo už nic neříkal a nedělal. Působivá vizuální stránka a nápaditý worldbuilding ve službách zápletky, která je naprosto triviální a špatně vyprávěná (něco se zjevně zásadně přestříhávalo), ale tváří se jako kdyby šlo o bůhvíjak filosofické dílo. ()
Taková ta klasická situace. Sedím v kině na projekci a říkám si: „Ty bláho, to je zase jednou pecka. Silnej příběh, super akce, herci na jedničku a jede to jako dráha. Čekal jsem, že za 80 mega dostanu v podstatě konverzačku, kde bude jedna akce na začátku a jedna na konci. Ale místo toho mi tu běží sci-fi nářez, v němž hrdinové pořád utíkají a pořád jim někdo šlape na paty. Vypadá to jako film za 250 mega, pravidelně tu vyskakují fajn nápady a finále je sice až moc rychlé, ale alespoň to není klasická natahovačka, kde bych z fleku vystřihnul 20 minut.“ Nemůžu se tudíž dočkat, až vylezu ze sálu a všichni si zase jednou budeme notovat, jaká originální sci-fi pecka to vznikla a že by takových mělo být pět do roka. No a pak se rozsvítí a kolegové z MovieZone mi říkají, že… nope! ()
Definícia povrchnosti. To už je znesiteľnejšia plytkosť, k tej sa dá byť zhovievavý. Keď sa ale niekto dobre neumláti, aby niečo povedal, pritom sa však akosi nenaučil rozprávať, to vytáča. A riadne! Veru tak, pán Gareth, s touto výbavou bežte radšej do Jurského parku (sveta, vesmíru ... čohokoľvek). V objatí dnes už len bezduchej atrakcie to pre vás snáď bude tak akurát. Len od dobrodružného filmu s podtextom, či dupľom od hoci len jemne a "popovo" filozofujúceho sci-fi, sa odteraz prosím držte čo najďalej. Ste v tom otravný, priam neznesiteľný. (A Chris Weitz sa s vami ešte rozpráva? Nemajte mu za zlé, ak už nie. Vidieť takýto výsledok z natoľko sľubného námetu, to by rozzúrilo úplne každého.) ()
„TO DÍTĚ NÁS SPASÍ…“ Vzpomeňte na všechny ty parádně udělaný sci-fi a tohle si k nim klidně přidejte. Pak se uklidněte a vybavte si všechny ty sračkoidní příběhy, který vás po jakýmsi očekávání, pěkně nasrali. A stvořili jste „The Creator“… Problém bude v Garethovi Edwardsovi, ze kterýho se (zřejmě) filmovej všeuměl nestane. (Ne vole, ani díky spolupráci s Weitzem…) Ale vlastně i to je kumšt… dokázat za ty prachy vytvořit film, nevzbuzující žádný emoce. P.S.: Ten vizuál je fakt zajímavej, kvůli němu dám 3*!/// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Aby film získal atmosféru klasických hollywoodských eposů, jako třeba „Ben-Hur“ (1959), rozhodli se filmaři natáčet v ultraširokoúhlém poměru stran 2,76:1. 2.) Natáčelo se také filmařskou metodou zvanou „Guerilla filmmaking“. To znamená, že se točí v malejch týmech, s omezenejma rekvizitama a využívají se jakékoli dostupné zdroje, místa a vybavení. Často se točí bez povolení k natáčení. Díky tomu se film, který by jinak stál 300 mil. USD, podařilo natočit za miliónů 80. 3.) Thx za titule „Vojtěch Kostiha“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Galerie (53)
Photo © 20th Century Studios
Zajímavosti (14)
- Garethu Edwardsovi se za pouhých 86 milionů amerických dolarů podařilo vytvořit vizuál srovnatelný s nejdražšími produkcemi od Disneyho. Celá produkce jím byla autorsky podchycená a optimalizována od prvního do posledního detailu. Od volby reálných epických lokací (bylo jich přes 80, nemuseli je tak dotvářet digitálně), přes volbu kamery (malá „prosumerská“ Sony FX3), přes malý agilní štáb, až po fakt, že film nejdřív sestříhali a teprve potom do něj dokreslovali drahé efekty. Zamezili tak drahé práci na nepoužitých záběrech, která byla v té době příznačná pro Marvel a Lucasfilm. (Farley)
- „Nirmata“ znamená „Stvoriteľ“ alebo "Tvorca" v hindčine. (Arsenal83)
- Pri voľbe miesta na natáčanie sa Gareth Edwards rozhodoval medzi Vietnamom, Kambodžou, Japonskom, Indonéziou, Thajskom a Nepálom. Cieľom bolo ušetriť, "pretože náklady na let sú oveľa nižšie ako náklady na zostavenie kulisy". Zvíťazilo napokon Thajsko (letisko Suvarnabhumi, Ban Mung, Sangkhla Buri, Chiang Dao, Sam Phan Bok a stanica Makkasan v Bangkoku). (Arsenal83)
Reklama