Režie:
Marcus NispelScénář:
Scott KosarKamera:
Daniel PearlHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jessica Biel, Jonathan Tucker, Erica Leerhsen, Mike Vogel, Eric Balfour, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, David Dorfman, Lauren German, John Larroquette (více)Obsahy(1)
V srpnu 1973 objevila policie na farmě Thomase Hewitta zohavená těla 33 obětí, které bývalý zaměstnanec jatek zavraždil a rozřezal motorovou pilou. Pětice studentů, kteří toho léta jeli autem do Mexika, měla o cíli svého výletu jinou představu. Když cestou narazili na zkrvavenou dívku, která před jejich očima spáchala sebevraždu, rozhodli se zjistit, co se stalo, na vlastní pěst. Ale i oni se ocitli na Hewittově seznamu ulovených obětí. Jejich příběh poznal celý svět. Dostal jméno Texaský masakr motorovou pilou. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (652)
Remaku původního "The Texas chaisaw massacre" z roku 1974 se musí uznat jedna výborná věc. Vrátil vlnu horroru, explotation a hixplotation prvků, zobrazování násilí a teroru na původní kolej, která byla rozjeta již začátkem 70. let, ale pohřbena zejména v 80. letech neustálými pokračováními nudných a stále stejných vyvražďovaček, které se postupně v 90. letech manifestovaly v Cravenově "Vřískotech" a podobných ne-horrorech. Pokrytecká kamera ukazovala jen nejnutnější gore záběry a horrorvé filmy ještě i tak byly ponižovány cenzorskými zásahy. Výjimkou byla odnož horroru splatter, který však ale odlehčoval zobrazované násilí humorem. Ať již je remake Texasského masakru podle širokého publika jakýkoliv, nekompromisně zvládl jednu věc, kterou nezvládly desítky filmů před ním, Vrátil na plátno a do horrorů možnost ukazovat to, co opravdu tvůrci chtějí, možnost šokovat a zvedat žaludky. Žádný jiný remake to nemohl zvládnout lépe, protože "Texas" z roku 1974 je kult moderního horroru. Díky remaku z roku 2003 konečně mohla být oprášena sláva, ale i kontroverznost a děsivost filmů jako "Last House on The Left", "Deliverance", "Straw dogs", "I Spit on Your Grave" a spousta dalších. A díky tomuto počinu se tak dnes může pokračovat v podobných směrech a "technikách" horroru ... nekompromisně, tvrdě, chladně, brutálně a násilně, zvráceně. Proč opěvuji právě tyto vlastnosti horroru? Protože to, co filmy zobrazují a bojí nebo nebojí se zobrazovat, vypovídá něco o společnosti, která je tvoří a posuzuje. Pokud se společnost bojí zobrazovat násilí a šokovat v naprosté intenzitě, odvrací tvář sama od sebe, pokrytecky popírá sebe samu a vytváří dojem, který neexistuje. Texas z roku 2003 je ten film, díky kterému dnes může točit Aja, Roth a mnoho dalších na plné koule a nemusí se již bát drsné cenzury. Texasský masakr 2003 je úžasný horror, jeden z mých nejoblíbenější. Sám se musel potýkat s cenzorskými zásahy, ale i tak dokázal zobrazit teror, násilí a psychické útrapy obětí šílené rodiny naprosto perfektně. Scéna, kdy jedna z dívších postav spatří Leatherface s obličejem jejího přítele na tváři patří k vůbec nejděsivějším a nejzvrácenějším (i když se jasně tvůrci inspirovali Hooperovým druhým dílem). Celkově se jedná o důstojný remake původního kultu. A navíc je skvělé sledovat, jak postoupily později možnosti v předvádění brutality na plátnech, a to v "Begining -Počátku", kdy již vše je jede naplno ... ()
Já jsem s tímto remakem celkem spokojený, protože originál už refresh potřeboval, navíc bylo jasné, že bude nutné se oproti originálu zaměřit na tu krvavější stránku filmu, což se povedlo dost slušně i při jakýms takýms zachování "degen" vzezření rodiny Hewittových, které dost podpořilo pokulhávající atmosféru filmu. Za mě palec nahoru. Film je těžce podhodnocený díky komerčnímu tažení, kterému stála v cestě brutalita. Tyhle dvě stránky většinou nejdou dohromady, protože takhle se na film dostane OMYLEM spousta slabčáků, kteří pak nemají problém to zfuckovat kvůli tomu, že si nadělali do spoďárů. 80% ()
S nulovými očakávaniami som dostal tučnú porciu brutality, strachu, napätia a krvi. Človek čo čaká niečo typu Scream, nech si nechá zájsť chuť. Teenagerská vyvražďovačka sa sice koná, ale kapku s inou atmosférou. Vizuálne špičkové. Od žltých filtrov na začiatku, cez modré v lese, až po tie temné v domoch. Napadali ma veci ako Seven, či Saw. Nečakal som nič hlboké, ani prekvapujúcu pointu. Film sa o to na štastie ani nesnaží, zato sa mu darí výborne gradovať hustú atmosféru a perfektne vykresliť skratové správanie sa človeka pod obrovským psychickým tlakom. Marcusovi Nispelovi som to zožral aj s navijákom. Myslím že mi to ešte nejaký ten deň poleží v hlave (a v žalúdku). Na konci som sa cítil plne uspokojený. Aaaa. ()
Nesporně napínavé, přesto místy zbytečně hnusné a zvrácené. Fakt, že je film provázán se skutečností, mu dodává příjemnou pachuť, celé se to ale rozpadne jako domeček z karet, když se začnete moc ptát, jak tohle či tamto hrdinka dokázala a především proč to dělala. Kamera zalouží pochvalu, maskér Leatherface si mohl dát záležet o krapet víc - i když na druhou stranu chápu, že ať se bude snažit sebevíc, v dnešní době málokoho vystraší chlápek s podivnými pohyby ve škrabošce. Zvlášť když tu máme sedmkrát Michaela a devětkrát Jasona. A tou pilou se taky mohlo máchat trochu míň. Je fakt legrační, když si postava může otevřít dveře vzetím za kliku, ale ona stráví vteřiny jejich prořezáváním. Celkově o stupeň lepší než Wrong Turn a jen o malý chlup lepší než Cabin Fever. ()
Nebohý chlapeček. Když v Travis County, kde bílé laťky plotu už dávno nejsou bílé, nesežene látky k šití a polínka na řezání, musí vzít zavděk líbeznou mládeží z dodávky.. Nispelův uhlazený, reklamními spoty vybroušený styl se neustále bil s pokusy o upřímnou syrovost a narušení žánrových klišé. Bohužel, tyhle moderní, době poplatné remaky nemají ani šajn, co je to mít na zátylku ledový dech znepokojujícího tajemna a na rovinu říkám, chodit celý film Jessica Biel ve vytahaném svetru, byl bych při hodnocení ještě méně shovívavý. Chvála bohu za kultivovanou přítomnost šerifa, v jehož obočí by se ztratil i zkušený zálesák s kompasem.. ()
Galerie (78)
Photo © 2003 New Line Cinema
Zajímavosti (47)
- Leatherfacova (Andrew Bryniarski) motorová pila je Husqvarna-359. Tu však v roce 1974 možné sehnat nebylo. (Dlee)
- Poslední den natáčení se Eric Balfour (Kemper) svlékl donaha, hodil šaty štábu a odešel pouze v baseballové čepici. (Kulmon)
- Lauren German (stopařka) se původně ucházela o roli Erin (Jessica Biel). (henrycruel)
Reklama