Režie:
Marcus NispelScénář:
Scott KosarKamera:
Daniel PearlHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jessica Biel, Jonathan Tucker, Erica Leerhsen, Mike Vogel, Eric Balfour, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, David Dorfman, Lauren German, John Larroquette (více)Obsahy(1)
V srpnu 1973 objevila policie na farmě Thomase Hewitta zohavená těla 33 obětí, které bývalý zaměstnanec jatek zavraždil a rozřezal motorovou pilou. Pětice studentů, kteří toho léta jeli autem do Mexika, měla o cíli svého výletu jinou představu. Když cestou narazili na zkrvavenou dívku, která před jejich očima spáchala sebevraždu, rozhodli se zjistit, co se stalo, na vlastní pěst. Ale i oni se ocitli na Hewittově seznamu ulovených obětí. Jejich příběh poznal celý svět. Dostal jméno Texaský masakr motorovou pilou. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (650)
Videl som viac Texaských masakrov a tento sa mi páčil asi najviac. V porovnaní s predchádzajúcim masakrom v Texase, je to o niekoľko tried lepšie. Remaky nie sú práve najšťastnejšou skupinou filmov a preto musím tento len chváliť. Odsýpalo to svižne, je to zručne natočené a Leatherface je opäť v celej svojej "kráse". Nechýba tu surovosť a brutalita, v čom vynikali staré diely a pre ľudí, ktorí o pôvodnom TChM nikdy nepočuli, to môže byť slušná porcia "zábavy". ()
Původní Texaský masakr jsem neviděl, ale i tak dávám vysoké hodnocení, protože podobně stylových a napínavých hororů je opravdu málo. Až moc reálně jsem si představoval, co bych dělal, kdybych byl v roce 1973 na jejich místě a dvakrát dobře mi z toho nebylo a to je myslím známka kvalitního žánrového snímku. ()
S nulovými očakávaniami som dostal tučnú porciu brutality, strachu, napätia a krvi. Človek čo čaká niečo typu Scream, nech si nechá zájsť chuť. Teenagerská vyvražďovačka sa sice koná, ale kapku s inou atmosférou. Vizuálne špičkové. Od žltých filtrov na začiatku, cez modré v lese, až po tie temné v domoch. Napadali ma veci ako Seven, či Saw. Nečakal som nič hlboké, ani prekvapujúcu pointu. Film sa o to na štastie ani nesnaží, zato sa mu darí výborne gradovať hustú atmosféru a perfektne vykresliť skratové správanie sa človeka pod obrovským psychickým tlakom. Marcusovi Nispelovi som to zožral aj s navijákom. Myslím že mi to ešte nejaký ten deň poleží v hlave (a v žalúdku). Na konci som sa cítil plne uspokojený. Aaaa. ()
Remaku původního "The Texas chaisaw massacre" z roku 1974 se musí uznat jedna výborná věc. Vrátil vlnu horroru, explotation a hixplotation prvků, zobrazování násilí a teroru na původní kolej, která byla rozjeta již začátkem 70. let, ale pohřbena zejména v 80. letech neustálými pokračováními nudných a stále stejných vyvražďovaček, které se postupně v 90. letech manifestovaly v Cravenově "Vřískotech" a podobných ne-horrorech. Pokrytecká kamera ukazovala jen nejnutnější gore záběry a horrorvé filmy ještě i tak byly ponižovány cenzorskými zásahy. Výjimkou byla odnož horroru splatter, který však ale odlehčoval zobrazované násilí humorem. Ať již je remake Texasského masakru podle širokého publika jakýkoliv, nekompromisně zvládl jednu věc, kterou nezvládly desítky filmů před ním, Vrátil na plátno a do horrorů možnost ukazovat to, co opravdu tvůrci chtějí, možnost šokovat a zvedat žaludky. Žádný jiný remake to nemohl zvládnout lépe, protože "Texas" z roku 1974 je kult moderního horroru. Díky remaku z roku 2003 konečně mohla být oprášena sláva, ale i kontroverznost a děsivost filmů jako "Last House on The Left", "Deliverance", "Straw dogs", "I Spit on Your Grave" a spousta dalších. A díky tomuto počinu se tak dnes může pokračovat v podobných směrech a "technikách" horroru ... nekompromisně, tvrdě, chladně, brutálně a násilně, zvráceně. Proč opěvuji právě tyto vlastnosti horroru? Protože to, co filmy zobrazují a bojí nebo nebojí se zobrazovat, vypovídá něco o společnosti, která je tvoří a posuzuje. Pokud se společnost bojí zobrazovat násilí a šokovat v naprosté intenzitě, odvrací tvář sama od sebe, pokrytecky popírá sebe samu a vytváří dojem, který neexistuje. Texas z roku 2003 je ten film, díky kterému dnes může točit Aja, Roth a mnoho dalších na plné koule a nemusí se již bát drsné cenzury. Texasský masakr 2003 je úžasný horror, jeden z mých nejoblíbenější. Sám se musel potýkat s cenzorskými zásahy, ale i tak dokázal zobrazit teror, násilí a psychické útrapy obětí šílené rodiny naprosto perfektně. Scéna, kdy jedna z dívších postav spatří Leatherface s obličejem jejího přítele na tváři patří k vůbec nejděsivějším a nejzvrácenějším (i když se jasně tvůrci inspirovali Hooperovým druhým dílem). Celkově se jedná o důstojný remake původního kultu. A navíc je skvělé sledovat, jak postoupily později možnosti v předvádění brutality na plátnech, a to v "Begining -Počátku", kdy již vše je jede naplno ... ()
Veľmi znepokojivo zobrazené bezútešné prostredie plné vyšinutých buranov, kde sa nemáte na koho obrátiť s prosbou o pomoc. Leatherface - narozdiel od zvyšku rodiny - naozaj naháňa strach a to skoro tak, ako v origináli z r. 1974. Brutalita je tu samozrejme mnohonásobne drsnejšia, pre bežné publikum možno až šokujúca. Len ma mrzí, že záver tu narozdiel od '74 verzie neprichádza tak náhle a nečakane, no na druhej strane musím priznať, že záporák to už lepšie schytať ani nemohol. S radosťou by mu dal 4*, len keby som ho nevidel s dabingom... ()
Galerie (78)
Photo © 2003 New Line Cinema
Zajímavosti (47)
- Lauren German (stopařka) se původně ucházela o roli Erin (Jessica Biel). (henrycruel)
- Když Erin (Jessica Biel) srazí šerifa, jeho klobouk odlétá kamsi pryč, ale poté, co ho dvakrát přejede a odjíždí pryč, se klobouk najednou ocitne vedle kamionu u šerifovy nohy. (imagoo)
- Přestože tvůrci prohlásili, že je film natočen podle skutečných událostí, není to pravda. V Texasu nikdy nežil žádný vrah, ke kterému by bylo možné Tomase Hewitta (Andrew Bryniarski) přirovnat. Respektive tam nikdy nežil nikdo, kdo by vraždil motorovou pilou, nebo si pokrýval znetvořený obličej maskami z lidských kůží. Inspirací byl pouze Ed Gein, kterému byly dokázány "pouze" dvě vraždy a znetvoření těl obětí. Zbytek filmu je jen fikce. (Claude Speed)
Reklama