Reklama

Reklama

Walter Mitty (Ben Stiller), nesmělý a věčně snící fotoeditor časopisu Life, se ve svém jednotvárném životě jen těžko potkává s realitou, a proto raději žije ve svém vysněném světě. V něm se mění na dokonalého romantického hrdinu bojujícího za lepší, spravedlivější svět. Trestá padouchy, zachraňuje pejsky z hořících domů a ochraňuje bezbranné ženy. A také se ve svých snech stává cílem obdivných pohledů kolegyně Cheryl (Kristen Wiig), kterou bez jejího vědomí do svých snových toulek často angažuje. Ale i ve svém reálném životě se jednoho dne Walter musí rozhodnout k zásadnímu kroku do neznáma a opustit bezpečný přístav archivu plného negativů a fotografií, kde jsou jeho největším nepřítelem jen pomalu padající prach a ústrky šéfa (Adam Scott). Aby zabránil svému vyhazovu, musí najít ztracený negativ fotografie, která má být na titulní stránce časopisu. Kvůli tomu musí najít slavného fotografa Seana O'Connella (Sean Penn). To ale neznamená zavolat si taxíka a zajet o pár bloků vedle. Představuje to dobrodružnou cestu okolo světa, putování divočinou a nejzapadlejšími kouty naší planety, protože nepolapitelný fotograf-dobrodruh je hvězdou fotožurnalistiky proslulou neúnavným odhodláním hnát se za příběhem bez ohledu na to, kam až jej zavede. A tak se Walter musí vydat po jeho stopách. (Cinemart)

(více)

Videa (18)

Trailer 3

Recenze (1 407)

Psema 

všechny recenze uživatele

Inspirativní asi jako reklama na prací prášek. Estetika hezoučká, ale prázdná a kýčovitá. Myšlenkově jeden protimluv vedle druhého s v podstatě bezcílným dějovým obloukem, z něhož není patrné, co vlastně chtěl Stiller sdělit a proč k tomu zvolil použité postupy. Na druhou stranu, ve filmu, v němž se longboard zaměňuje s velkou pompou za skateboard a který se tváří jako indie a přitom stál 90 míčů logiku není radno příliš hledat. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Nebál bych se označit Waltera Mittyho za midcult, který klasicky předstírá, že sděluje nějaké velké pravdy o životě a přitom vlastně stvrzuje ty nejkonzervativnější truismy šířené masmédii (abyste mohli sbalit holku svých snů, potřebujete být na obálce časopisu). Není to samozřejmě tak jednoduché, ale nemůžu se zbavit dojmu, že tohle není nic víc než primitivní "kvíz" pro přiměřeně oduševnělého diváka, který očekává, že mu film tu svoji myšlenku naservíruje dostatečně polopatě a přitom bude hýkat nad svojí vlastní sběhlostí. Vlastně to ani nejde tak "daleko" jako Coelhův Alchymista, který tvrdil to známé otřepané, že "není důležitý cíl, ale cesta" - tady se i ta cesta zdá být prostředkem k dosažení určitého vysněného cíle. Jak už tu ale zmiňovali ostatní, film si v mnohém protiřečí a není to v tomto případě znak přínosné nejednoznačnosti, nýbrž spíš přizdisráčství. Fotbálek při západu slunce s Afghánci tomu nasazuje korunu a jenom ukazuje, že svět je pro Waltera Mittyho pohlednicí z toho nejpovrchnějšího multikulturního centra, kde se všichni skládají na strádající Tibeťany a sami ani pořádně neví proč (asi proto, že jim to hlavně přijde cool). Navíc hrdina dělá většinu zásadních rozhodnutí kvůli té buchtě a ne kvůli sobě, ale ne že by ho ten film za jeho přístup vytrestal, ale (spoiler) on ho za něj odmění, což mi přijde to nejvíc zvrácené na tomhle líbivém a lehce kýčovitém bijáku. Bene Stillere, vrať se prosím k satirickým metakomediím typu Tropické bouře, na tomhle je stejně nejvtipnější ta parodie Benjamina Buttona, případně odkazování na matrixovské souboje Nea s Agentem Smithem. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Preberte sa z rutiny a vymeňte denné snívanie za realitu. Choďte bez batožiny na sever, cestujte s opitým pilotom vrtuľníkom, skočte do ľadového mora, priblížte sa erupcii sopky, trekujte Afganistanom. Šanca na lásku sa priblíži. Vyznenie filmu do istej miery nahráva bossom. Navádza zamestnancov na čo najlepšie výkony a aktívny fyzický oddych. Kalokagatia totiž i v korporátnom fašizme a spoločenskom nacizme prežíva. Dôležité je ale aj upozornenie na negatívny trend. Spočíva v odovzdávaní moci mladým vzdelaným absolventom. Razom sú z nich manažéri bez empatie, zameraní na ťažko spochybniteľné predstavy. Ovládajú jazyky i štýly riadenia. Cudzí im je sociálne citlivejší prístup k podriadeným. Veľmi často ide o sebastredných a márnomyseľných čurákov, bojacich sa skúsenejších. Stále zefektívňujú aby zbavili vedenie ohroziteľov ich dočasne výsadného postavenia. Kádre sa v súlade s dobou prelievajú z firmy do firmy, aby sa v nej usadili, nahnali strach a pozametali nezárobkové súčasti podniku. Vďaka tejto myšlienke, jej vtipnému rozvinutiu a vďaka príjemnému plynutiu deja v adrenalínových lokáciách sveta hodnotím 40% ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem byl nemile překvapen Walterovými představami, protože se mi zdály příliš křečovité, zbytečně trikové a ne zrovna nápadité a vtipné (rvačka s nadřízeným byla přímo utrpení), což pravda neplatí o jeho španělském polárníkovi. Naštěstí jim scénář brzy zatrhl tipec, Walter se vydal na opravdovou nevybájenou cestu, při níž triky už smysl měly, tempo zvolnilo a atmosféra se stala milejší. Takže to Ben Stiller (i díky Davidu Bowiemu) nakonec zvládl. Natočil jeden z těch filmů, při jejichž sledování si člověk, který v životě skoro nikde nebyl, řekne, jak by bylo krásné, kdyby to všechno takhle fungovalo i doopravdy a spokojeně se usmívá. A nejlepší scénou pro mě navždy bude rvačka pod rentgenem. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Takže - jak mohl pan Péro (s en navíc) narvat do portmoné foto, které teprve vytvoří? Nebo Beník u fontány očumoval všechny obrázky? Čert ví. Ok, nereálný, mazlivý příběh s epesními exteriéry, který nás má krkolomně dovést k poznání, že by každý potřeboval nějakého toho fotografa, aby jím byl vtažen přes hranice připosranosti do oblasti skutečného života. Kromě mě tedy, já potřebuji spíše zbrzdit. Zoolander zahrál výborně, v tom se s panem pytlík...em neshodnu, ostatně jako i v hodnocení, ovšem jinak velice trefně vystihl hned několik důvodů, proč nechte před sledovačkou mozek na nočním stolku. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • Film utržil celosvětově krásných 188,1 milionů amerických dolarů (z toho 58,2 mil. v Severní Americe). Pro zajímavost - předchozí režijní počin Bena Stillera Tropická bouře (2008) nastřádal 195,7 milionů dolarů, což byl v obou případech přibližně dvojnásobek nákladů. (uterox)
  • Pesnička z prvého traileru je od islandskej skupiny Of Monsters and Men a volá sa "Dirty Paws". (joker211)
  • Scéna, v níž se Walter (Ben Stiller) v půjčovně aut rozmýšlí mezi modrým a červeným autem, je odkazem na Matrix (1999). V něm se Neo (Keanu Reeves) rozmýšlí mezi modrou a červenou pilulkou a nakonec zvolí tu červenou, stejně jako Walter zvolí červené auto. (gurmanfilmu)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Reklama

Reklama