Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér filmů Přízračný svět a Santa je úchyl! tentokrát přináší film o talentovaném mladém malíři Jerome Platzovi (Max Minghella), který utíká ze střední školy, aby studoval na malé umělecké škole na východním pobřeží. Chce si tu splnit své největší přání – stát se největším světovým malířem, podobně jako jeho vzor Picasso. Krásu a preciznost jeho portrétů bohužel na hodinách umění nikdo neocení. Dokonce ani jeho příkré soudy o práci spolužáků a pozdější pokusy vytvořit své vlastní pseudoumění nenajdou obdivovatele. Ale někdo přeci jen Jeromeho obdivuje. Je to dívka jeho snů. Občas stává modelem a je dcerou slavného umělce. Je krásná a chytrá a jmenuje se Audrey (Sophia Myles). Odmítá přetvářku místní umělecké scény a Jeromova upřímnost se jí líbí. Když ale Audrey přesune svou pozornost k pohlednému Jonahovi (Matt Keeslar), vycházející hvězdě umělecké školy, Jeromemu tím láme srdce. V návalu zoufalství vymýšlí riskantní plán, jak se konečně proslavit a získat Audrey zpět. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (69)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Nesúhlas s moderným umením - jedna z vedľajších dejových línií z Prízračného sveta, v podstate natiahnutá na celovečernú stopáž. Do toho nejaká divná parodická detektívka a komédia, v ktorej chýba humor. Taký je najslabší film Terryho Zwigoffa. Prízračný svet mal srdce, Bad Santa gule. Tomuto chýba oboje. Ako keby Zwigoff nevedel, čo chce vlastne točiť. PS: Dve slová: Katherine Moennig. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Je to možno paradox, ale ak nebudete vopred od filmu čakať 'jedinečnú komédiu' ako naznačujú distribútori, tak sa jedinečne zabavíte. Zwigoff jedinečne vystihol potrebu presunúť komediálnu zvrhlosť do trošku intelektuálnejšieho prostredia a prostredie umeleckej školy maliarstva mu dalo perfektnú príležitosť. Po bližšom preskúmaní zistíme, že sa pod tým skrýva tuctovosť každého teenagerského filmu, ale ja som sa nechal baviť. Zakomponovanie vážnejšej témy sa hodilo pomerne slušne. Buscemi a Malkovich sú len takým príjemným spestrením. 75%. ()

Reklama

Morholt 

všechny recenze uživatele

Po většinu času celkem příjemná záležitost. Kolikrát si klepu na čelo, co všechno se dá označit jako umění a tady je krásně ukázáno, že oproti klasicky vyvedenému obrazu má větší šanci zmuchlaný papír připíchnutý na nástěnku. Ten posměšný prst ukazující na pokrytectví uměleckého světa mě bavil. Nic proti jsem neměl ani proti romantické zápletce a to především proto, že v ní figurovala Sophia Myles, přičemž obsazení samo o sobě bylo i jinak velmi dobré. Jen jsem pak nějak nepochopil, proč se ke konci příběh vydal tam, kam se vydal. Hlavní hrdina se choval hloupě a i když chápu, že režisér chtěl tu ukázku pokrytectví dotáhnout až do absurdního konce, mě to příliš nesedlo. Ale i tak je celkový dojem docela solidní. 60% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Umělci jsou cvoci. Učitelé umění ještě větší. Jestliže musí bolet umění, musí nutně bolet i sledování této drakonické komedie, jež směřuje k sympatické myšlence tou nejdelší cestou a tvrdohlavě ignoruje všechny zkratky? Jerome, protagonista, je ukrutné pako. Vraha by nepoznal, ani kdyby mu, majíc na čele napsáno KILLER, před očima zardousil přelétavou přítelkyni Audrey, jež je pěkná pouze pokud není oblečená. Vtipy, jsou-li nějaké, za moc nestojí a v komedii o umění působí svou laciností nepatřičně (nemohu však tvrdit, že mě dobře načasovaná šavle nerozesmála). Ani znalost čtyř z pěti Zwigoffových filmů mi neumožňuje označit ho za tvůrce příliš mazaného, aby něco podobného myslel v každém okamžiku vážně. Třeba je Jerome kretén schválně, třeba má jeho záliba v povrchnostech (vnější ženskou krásu nevyjímaje) nějaký skrytý význam. Ale znáte to – třeba ne. Závěr mi každopádně udělal radost a zapůsobil tak trochu jako analgetikum proti bolesti ze zbytku. 65% Zajímavé komentáře: Vitason, JohnPyro ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

Zvláštní chlapík tenhle Terry Zwigoff. Přízračným světem si mě naklonil na svojí stranu a Santou zase odklonil a musím říct, že po zhlédnutí Art School Confidental jsem zůstal stát tak na půl cesty, ač jsem se na film, kde vystupuje Malkovich, Buscemi a Huston těšil. Film asi nejvíce selhává ve vypravěčské funkci, kdy je několik dějových linií vyprávěno naprosto bez atmosféry a hlavní dějová linie je vyprávěna velice kostrbatě a neuceleně. Každý dějový zvrat je velice rychle vysvětlen a zahrán do autu, takže ani moc nepřekvapí. Scénář mi přišel dost nekvalitní, ikdyž musím přiznat, že jsem se na film díval ,veden nějakou temnou silou, s českým dabingem, který mi moc kvalitní nepřišel. Na druhou stranu musím říct, že je to film velice zvláštní a dokázal mě připoutat k televizi. Na americký film je to opravdu něco jiného, nejhezčí dívka školy až tak hezká není a celkově není film plný klišé, které jsme již tolikrát viděli. ()

Galerie (55)

Reklama

Reklama