Režie:
Carrie CracknellScénář:
Alice Victoria WinslowKamera:
Joe AndersonHudba:
Stuart EarlHrají:
Dakota Johnson, Cosmo Jarvis, Henry Golding, Richard E. Grant, Yolanda Kettle, Nikki Amuka-Bird, Edward Bluemel, Ben Bailey Smith, Lydia Rose Bewley (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (88)
Po všech těch negativních recenzích jsem mile překvapená. Persuasion je moje nejoblíbenější austenovka a Dakota Johnson přehrává Sally Hawkins na všech frontách. Ačkoli si tvůrci posunuli charakter Anne úplně jinam (trochu zahořklá, víc asertivní, velmi současná), Dakota Johnson má charisma a energii na to, to utáhnout (když už z ní udělali spíše Lizzie Bennettovou). S obsazením bych byla téměř spokojena až na Cosmo Jarvise. Chybí mu hrdost a ve druhé polovině filmu nabírá až štěněcí výraz a to je pro mě horší, než Annino ironické popíjení. Adaptace je to po charakterové stránce velmi volná, konec je trochu překotný, ale nakonec je to vcelku milá a vtipná romantika. Náladu knihy ale hledejte... v knize. P.S. Nabízí se porovnání s Emmou. Ta měla taky slabého pana Knightleyho, nicméně i přes výraznou stylizace vezmu zavděk namalovanou Dakotou než krvácející Anyou. ()
Tohle mohl být tak moc fajn film na páteční večer. Má všechno, co čekáte od románu Jane Austen, herci jsou taky fajn, ale celé to sráží rozhodnutí nechat hlavní hrdinku neustále mluvit do kamery. Já nejsem velký fanoušek bourání stěny mezi postavami a divákem a tady to vážně nemělo žádný smysl, ale šlo vyloženě o scénáristickou lenost. Místo toho, aby si dali práci zobrazit pocity hlavní hrdinky a nechali diváka se aktivně ponořit do příběhu, tak raději nechali hlavní hrdinku všechny své pocity a myšlenky odvyprávět do kamery. Za mě to bylo strašně otravné. ()
Nové převyprávění známého materiálu (Pýcha předsudek). Je to hravá sebevědomá parodie (banality typu "vše co je určeno člověku si ho někdy najde") s pěknými jazykovými postřehy (např.: "Musíš jít se mnou, chci abych si mohla s někým povídat, až ostatní přestanou cítit povinnost", nebo "Aha, jste sestřenice, je to lepší než kolemjdoucí, ale zaostává to za nejmilovanější. Sestřenice je termín, který se vztahuje na někoho z rodokmenu rodiny, ne na někoho, kdo patří k rodinnému lesu a chcete s nimi být jak se šlechtou"). Ale jestli je ve filmu nějaké opravdové vzrušení, tak je to Dakota Johnson. ()
Ač děj přibližně odpovídá knize, vše je naruby - Anne je společenská dračice a Wentworth vyděšený psík, co po ní neustále pokukuje. Nikde ani náznak nějakého jiskření, postavy přijdou, odříkají co mají a zmizí. Tu tam je společenské dění a kousavé poznámky, kterých je kniha plná - ale hlavně, že je to moderní. Anne Eliotová byla vždy mou oblíbenou postavou - rozvážná a obětavá šedá myška, ze které vyzařuje úžasná síla - a scénáristi z ní udělali teenagerku se sklonem k alkoholismu...co dodat? Hvězdičku dávám za Dakotu, která mě velmi mile překvapila (ač nehrála Annu Eliotovou ale někoho úplně jiného) a Richarda E. Granta, kterého prostě žeru :) ()
Film táhne Dakota Johnson, na kterou je radost pohledět. Dakota patří mezi nejkrásnější herečky Hollywoodu. Ve filmu vidíme krásné kostýmy, divák také věří době, ve které se to odehrává, filmaři tedy vystihli i prostředí. Negativem je, že hlavní hrdinka promlouvá k divákovi. V jiných žánrech mi to nevadí, ale do historického dramatu se to vůbec nehodí. Snímek má něco přes hodinu a půl, přesto jsem měl pocit, že na to koukám o hodinu déle, film je zdlouhavý a děj tolik neodsejpá. ()
Reklama