Režie:
Mehdi AvazScénář:
Mehdi AvazKamera:
Michael Sauer ChristensenHudba:
Thomas Volmer SchulzHrají:
Cristiana Dell'Anna, Ghita Nørby, Thue Ersted Rasmussen, Anders Matthesen, Sebastian Jessen, Lærke Winther, Andrea Bosca, Ari Alexander, Sarah Juel Werner (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Šéfkuchař se z Dánska vypraví do Toskánska prodat podnik po svém otci. Narazí tam ale na ženu, kvůli které přehodnotí svůj přístup k životu i k lásce. (Netflix)
Recenze (47)
Ryzí cover verze Dobrého ročníku od mistra svého řemesla - Ridleye Scotta. Takže se vším všudy, co si pod tímto pojmem představíte. Myslel jsem, že filmu pro jeho pohodu nakonec vpálím i čtvrtou hvězdu, ale na to, jak příjemný má námět a v jak krásném se odehrává prostředí, je až nebývale skandinávsky depresivní. A hlavní hrdina - dánský kuchař - byl spíš dánská fajnovka prosycená penězi, než fajn chlapík, kterému to všechno budete přát do puntíku. ()
Dvoutisícístodesdesátátřetí poudačka o přehodnocení života po návštěvě nového místa. Tentokrát se sever Evropy vydává do střední Itálie a není to trip pro diváka zrovna dvakrát atraktivní. Slovy profese hlavního hrdiny, nemastné, neslané, bez chuti….a to co se týče samotného příběhu i jeho aktérů. Vím, že se podobná hledání sama sebe budou točit i za stovky let, každopádně pokud se chcete alespoň trochu zapsat do podvědomí širší veřejnosti, tak to chce mnohem víc, než lenochodího kuchtíka v přechodu a jeho prkýnko na krájení. ()
Asi každému je od začiatku jasné ako toto celé skončí, takže o nejakom napínavom deji sa rozhodne hovoriť nedá. Prvé husle tu pre mňa hrá jednoznačne Toskánsko - jeho pôsobivé scenérie a miestne reálie. Kontrast s chladným Dánskom, odkiaľ sa tam dotrepal tak trochu arogán Theo, tu bol poriadne citeľný. Nasleduje zoznamovanie s novým prostredím, spomienky a postupné precitnutie, ktoré vrcholí ... veď to je jasné, že ako. Každopádne, film ma bavil, hoci to nebolo nič svetoborné, ale to toskánske prostredie spravilo svoje. ()
Skandivariace na Dobrý ročník. Zbytečně pomalé, depresívní, myšlenka fajn, krásné lokace i jídla, vařit se ale mohlo víc, otravného klavírku bylo naopak moc. Čardášová princezna mě pobavila, když ve svatebních šatech řešila prudce filosofické, niterné prudy, ale že se v predvečer svého dne vyválela s pupkáčem, nebyl problém žádný. Jinak nic, co bychom ještě neviděli. Dalo se z toho vyrazit víc, přičemž nikterak nevadí, že cosi podobného známe s Russelem Crow a Marion Cotillard. Takových pohodových filmečků není nikdy dost. ()
Italům se film o tom, jak je teprve Dánové museli naučit vařit, asi líbit nebude, ale já Ital nejsem, a tak se z tohoto malýho, ale milýho filmu můžu těšit. Je to předvídatelný, ale nevtíravý a přirozený, místy hodně dojemný a Toskánsko je skoro tak krásný, jako by snad mělo být součástí České republiky. ()
Galerie (3)
Photo © Netflix
Zajímavosti (1)
- Jedná se o první dánský film, jenž byl vydán ve všech jazykových verzích Netflixu. (PaTeXx)
Reklama