Obsahy(1)
Ekosystém země se v blíže neurčené budoucnosti zhroutil. Třináctiletá houževnatá Vesper, která žije se svým paralyzovaným otcem, se snaží obstarávat obživu, jak to jde, a zároveň ve své laboratoři experimentuje s biologickými materiály. Když jednoho dne najde v lese záhadnou ženu, doufá, že ji zavede do Citadely, místa, odkud mocní rozhodují o osudu zbytku světa. Kristina Buožytė a Bruno Samper umně využívají kulis lesnaté litevské krajiny, do níž zasadili děj této dystopické sci-fi, a díky kombinaci silných hereckých výkonů, jedinečného výtvarného konceptu a nápadité hudební složky přináší divákům vskutku komplexní audiovizuální zážitek. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (4)
Recenze (83)
zajímavé prostředí depresivního "postapo" světa kdy mi nejednou na mysli vytanula vzpomínka na Garlandovu Anihillation. Jenže stejně jako ona mě to příběhově lehce minulo a čkoliv nemám nic proti komorně laděným filmům, z Vesper se žádná klasika nestane. Je nicméně třeba ocenit, že v Evropě - konkrétně v Litvě - je možné natočit něco podobného...60% ()
Sci-fi snímek, který překvapí hlavně svým původem (jako mnozí zdejší uživatelé jsem byla mile překvapená z vizuální vytříbenosti filmu, který vznikl v koprodukci Litvy a Belgie) a zařazením do Hlavní soutěže na KVIFF. Zapůsobila na mě hutná depresivní atmosféra, méně už pak pravidla (respektive žádná pravidla) fikčního světa. A závěr se teda taky moc nepovedl. ()
Audiovizuálně skvostné. Dystopický svět v tomto podání, vzbuzoval smutek i přesto, že jeho obyvatelé stále bojovali a postava Vesper beznaději nepropadala. I když mi ten koncept zhrouceného ekosystému moc nevoní, velmi rád přimhouřím oko, protože ten zbytek zaslouží velké uznání za nápady i zpracování. Takhle to má vypadat. Naštěstí se tvůrci nepouštěli do zbytečně velkých akcí jako kdysi Garland. V tom komorním a poetickém duchu, kdy má atmosféra navrch před hereckou a scénáristickou exhibicí, to je sice pomalejší...ale kam by jste nakonec v soumračné budoucnosti lidstva, chtěli spěchat? Kdyby to občas obsahově neskřípalo, byl bych nadšený...takto jsem "jen" velmi spokojený. ()
Film na mňa zapôsobil silno depresívne a to sa zatiaľ podarilo len niekoľkým sci-fíčkam s podobným námetom. Je možné, že to je európskou produkciou, ktorá mi je myšlienkovo bližšie a často pôsobí reálnejšie, ako nabúchané hollywoodske trháky. Z filmu srší neskutočná beznádej a sledovať niektoré scény, ktoré mali byť pozitívne, boli naopak najťažšie na spracovanie. Dialógy sa nezaoberali vysvetľovaním, dej sa veľmi neposúval dopredu v čase a išlo vlastne len o prežitie niekoľkých konkrétnych dní v tomto desivo vyčerpanom svete. Celým filmom sa tiahne komorná atmosféra a pri takto dlhej stopáži mi chýbalo aspoň jedno jasnejšie gradovanie deja na oživenie. ()
Totálně zničený svět, bezútěšný a depresivní, ve kterém přežívají jen lidé bezohlední a krutí. Ale i na takovém místě se může zrodit něco krásného a smysluplného. I takový svět může vykoupit laskavá a nesobecká duše... Originální, neokázalý, ale výtvarně do detailu vyšperkovaný příběh s jasným poselstvím. Moc hezké. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (3)
- Kameraman Feliksas Abrukauskas se pro světlo filmu inspiroval u obrazů Johannese Vermeera a Rembrandta. (mnx)
- Létající dron, sloužící ke komunikaci s otcem Vesper (Raffiella Chapman), je buď CGI, nebo opravdový dron. Ten byl velmi hlasitý (jako sekačka na trávu) a když se herci kvůli hluku nemohli sousředit na dialogy, byla to CGI verze. (mnx)
- Žádná scéna nebyla natočena pomocí zeleného pozadí. Většinou jde o vylepšení záběru skutečné rostliny nebo létajícího stroje, či jsou použity klasické mechanické efekty. CGI efekty byly použity, jen když to bylo absolutně nutné. (mnx)
Reklama