Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (392)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pro toho, kdo žádá od filmu výstřednost, vnější efekt a pouhé vybočení z hlavního proudu, může Cela představovat trefu do černého. Snové scény jsou vizuálně provokativní, sexuálně dráždivé a patřičně nápadité. Pro toho, kdo hledá po všech stránkách funkční, propracovaný snímek s kvalitním scénářem bude Cela pouhou ztrátou času. Především tu chybí strhující příběh ale i výrazný hrdina. Lopez nelze označit ani za průměrnou herečku a tak ve filmu nejlépe funguje tam, kde se o nic nesnaží a prostě je - s výrazným make-upem a extravagantními kostýmy. Tohle spojení filmového experimentu a kriminálního žánru se moc nepovedlo. Celkový dojem 40 %. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Vskutku bizarní podívanou nabídl Tarsen Singh a originalita se mu nedá upřít. Jen kdyby mohl pracovat s lepším příběhem, který by tak moc nekopíroval zaběhlá žánrová klišé o psychopatovi a federálním lovu na něj. Hlavní hvězdou je bezpochyby režisér, který brilantně kouzlí v psychedelickém duchu, do něhož přimíchává videoklipové prvky. Hezky se na to kouká, ale že bych si odnesl něco víc, to skutečně ne. A Jennifer Lopez hraje pořád stejně divně. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Jennifer Lopez představuje v této podivné kombinaci sci-fi a thrilleru jakousi vnitřní vyšetřovatelku lidské mysli. Projekt propojení mysli psychologa a klinicky nekomunikujícího pacienta zní zajímavě, ale ani po roce a půl nejsou výsledky nijak valné. Přesto se policie posléze rozhodne tuto metodu využít, aby vnikla do mysli masového vraha a zkusila zjistit, kde skrývá poslední unesenou dívku, již by bylo takto možné zachránit. Zápletka je hodně kostrbatá a drží pohromadě jen silou kamery a barviček. Protože v cizí mysli se může výtvarník vyřádit a naházet sem písečné duny, velbloudy, víly, fantaskní oděvy, nebo na druhé straně pochmurné chodby, perverze, různá lidská akvária a podobně. Jenže to je tak jediné, čím je snímek skutečně zajímavý. Ostatně, režisér Tarsem Singh ve filmu Pád použil podobné postupy. Problém je, že jde sice o mírně inovativní řešení, jenže po Nočních můrách z Elm Street poněkud omšelé. Aby vše fungovalo, je nutné propojit obě roviny příběhu - tu reálnou, i tu snovou - alespoň uvěřitelnými a logickými pojítky. Když však vedle sebe běží paralelně, nedává to kloudný smysl - stejně jako posléze u filmu Pád. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cela nie je žiaden scenáristický zázrak. Je to vlastne iba typický zástupiteľ trilerovej schémy predminulej dekády. Lenže natočil to ďalší zo zázračných Indov, ktorí mali šťastie na presadenie svojho štýlu v Hollywoode. Singhove vizuálne cítenie a autorstvo je natoľko výrazné, že mu odpustíte aj gýčový nádych a jednu scénu, ktorú okopíroval zo svojho klipu k Losing my religion. Lopezka mala ostať hrať a spievať s natočenými vlasmi, je to posledný film, kde je pre mňa príťažlivá. ()

LaciLC 

všechny recenze uživatele

Nezvyčajný film s pozoruhodnou atmosférou. Zaujímavý je mnohým, napr. Jennifer Lopezovou, snovými sekvenciami, hudbou, debutujúcim režisérom, ani so žánrom to nie je také jednoznačné, najviac sa asi však hodí psychothriller. Trochu bizarný a prekombinovaný, no každopádne veľmi dobrý zážitok.***a 1/2 ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Nositel Pulitzerovy ceny a filmový kritik Roger Ebert zařadil snímek mezi 10 nejlepších filmů roku 2000. (Terva)
  • Ve scéně, ve které Catherine Deane (Jennifer Lopez) doma sleduje televizi, vysílají československo-franouzský snímek Divoká planeta (1973). (Stegman)
  • Scéna, ve které Jennifer Lopez sleduje mladého Carla, jak utíká po dlouhých schodech vzhůru, je založena na obrazu H.R.Gigera "Schacht". (Ai.ma)

Reklama

Reklama