Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Je poklidná noc v Los Angeles roku 1937. Starší seriózní pán odchází z hotelového pokoje, nechává uvnitř spící mladé dívce nějaké peníze a u barmana písemný vzkaz. Poté se vrací domů ke své ženě. Pak se mu náhle podivně blýskne v očích a probere se v zajímavě vybavené laboratoři v roce 1999. Zmiňovaná možnost skoků mezi dvěma světy nevyplývá z vynálezu stroje času, jedná se pouze o velmi dokonale zhotovenou virtuální realitu, na jejíž realizaci se Hannon Fuller rozhodující měrou podílel. Jenže Fullera v jeho virtuálním světě někdo bez jediné stopy zavraždí. Z Fullerovy smrti je obviněn jeho mladý partner Douglas Hall, který musí přijít na to, co se stalo, dřív, než ho nepříjemně vlezlý detektiv McBain usvědčí a nechá zavřít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (308)

Ghoulman 

všechny recenze uživatele

Solidní námět a několik opravdu dobře provedených zvratů kazí nevýrazná režie, zbytečně přehnané (či naopak nepřirozeně tlumené) herecké výkony, docela špatné vizuální efekty a vůbec celková nedotaženost hlavní myšlenky. Naštěstí nad nedostatky se člověk častěji usměje, než že by ho otravovaly. Příjemné béčko. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Myšlenka, že svět je pouze představou (a v moderním pojetí pouze virtuální realitou), je velice stará a rozpracovali ji například George Berkeley a David Hume. To, co se zdravému rozumu jeví jako naprosto absurdní závěr, se ale vyvrací velice těžko. Na rozdíl od efekty přeplácaného Matrixu je Třinácté patro docela střízlivým pohledem na tuhle lákavou sci-fi myšlenku. A vůbec nevadí, že člověk tuší, kam celý film směřuje. (1 109.) ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bezesporu zajímavý námět umělých světů je v tomhle snímku trochu zbanalizován a podán v poněkud nedomyšleném stavu, ale pokud se na to mám koukám jako na nízkorozpočtový projekt na pomezí áčkové a béčkové kinematografie, je to vskutku velice slušné. Těžko lze po takovém filmu žádat nějaký vizuální styl a jiné než "světelné" speciální efekty, na druhou stranu, kdyby tvůrci více dotáhli příběh (pointu jsem vytušil až příliš brzy a konec byl ale opravdu pitomoučký!), mohlo to být výborné sci-fi. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobré sci-fi, pre mňa to bolo teda poriadne prekvapenie, samozrejme v tom dobrom. Ide vlastne o taký matrix v malom, len za omnoho menej peňazí a pritom kvalitatívne skoro na rovnakej úrovni. Príbeh je naozaj zaujímavý a preto aj udržuje v napätí. Asi v polovici filmu som si myslel, že som to už pochopil, ale nepochopil. Nakoniec bolo všetko inak a priznám sa, že tá varianta sa mi páčila omnoho viac ako moja úvaha. Koniec bol už potom predvídateľný, vlastne som chcel aby to tak skončilo a podarilo sa. Presne podľa môjho gusta. Odporúčam každému fanúšikovi sci-fi, určite nebude sklamaný. 85/100 ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Film na téma paralelních světů a vnímání reality. Myšlenkově bych to přirovnal k filmům Matrix, Smrtihlav, Počátek ad. Není tak akční, ani tak komplikovaný, ale spíše vypráví poutavý sci-fi příběh s detektivní zápletkou a s působivými hereckými výkony. Ač je zajímavé, že premiéry Třináctého patra a Matrixu byly jen pár dní od sebe, tak se stejně srovnání neubráníte. Každý si jde vlastní cestou a nabídne něco zcela jiného, přesto je Matrix jedoznačně propracovanějí a dotaženější. Ale za pozornost Třinácté patro rozhodně stojí! ()

Galerie (16)

Zajímavosti (8)

  • V roce 2000 byl snímek nominován na cenu Saturn v kategorii nejlepší film. Cenu však vyhrál film Matrix (1999). (Terva)
  • V roku 1937 Grierson spomína, že bojoval v prvej svetovej vojne, avšak toto označenie vzniklo až po vypuknutí druhej svetovej vojny. Do roku 1939 bola známa ako veľká vojna alebo svetová vojna. (muti)

Reklama

Reklama