Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Je poklidná noc v Los Angeles roku 1937. Starší seriózní pán odchází z hotelového pokoje, nechává uvnitř spící mladé dívce nějaké peníze a u barmana písemný vzkaz. Poté se vrací domů ke své ženě. Pak se mu náhle podivně blýskne v očích a probere se v zajímavě vybavené laboratoři v roce 1999. Zmiňovaná možnost skoků mezi dvěma světy nevyplývá z vynálezu stroje času, jedná se pouze o velmi dokonale zhotovenou virtuální realitu, na jejíž realizaci se Hannon Fuller rozhodující měrou podílel. Jenže Fullera v jeho virtuálním světě někdo bez jediné stopy zavraždí. Z Fullerovy smrti je obviněn jeho mladý partner Douglas Hall, který musí přijít na to, co se stalo, dřív, než ho nepříjemně vlezlý detektiv McBain usvědčí a nechá zavřít. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (308)

pepo 

všechny recenze uživatele

Námet je vynikajúci ale realizačne žiadna sláva. Veľmi slušné malé sci-fi, ktoré malo smolu že sa malo premiéru súčasne s Matrixom. A takisto krásne ukazuje aký je rozdiel medzi dobrým filmom a majstrovským dielom A nie je to iba rozpočtom. 7/10 P:S. Craig Bierko je asi najhorší herec aký je/bol v Hollywoode k dispozícii. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Myšlenka, že svět je pouze představou (a v moderním pojetí pouze virtuální realitou), je velice stará a rozpracovali ji například George Berkeley a David Hume. To, co se zdravému rozumu jeví jako naprosto absurdní závěr, se ale vyvrací velice těžko. Na rozdíl od efekty přeplácaného Matrixu je Třinácté patro docela střízlivým pohledem na tuhle lákavou sci-fi myšlenku. A vůbec nevadí, že člověk tuší, kam celý film směřuje. (1 109.) ()

Reklama

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem tento film viděl, ale vzpomenul jsem si až při jeho opětovném zhlédnutí. S nostalgickou slzou v oku jsem si připomenul tento filmový skvost, který je díky slavnějším kolegům své doby malinko pozapomenut a přehlížen. Nicméně, já nezapomínám a jsem rád, že jsem toto znovu nalezl. Velmi chytře vymyšleno a stylově natočeno. Takové komorní drama bez přehnaných efektů, které diváka pomalu zvedá ze židle a pomaličku se mu vkrádá do mysli. Tady platí nepsané pravidlo, že skvělý příběh se dá zahrát v jedné místnosti s jedním hercem. Proto ani nižší rozpočet a herecké obsazení, postrádající slavná jména, vůbec nepokazil renomé tohoto skvělého snímku a mám dokonce za to, že více efektů a známá tvář by jedině uškodily. Miluji tenhle druh filmů a proto je i mé hodnocení vysoké. Nestydím se za krásných 90% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Třinácté patro je střízlivě natočený sci-fi snímek bez popkulturní podbízivosti a laciných efektů, který sází na silný emotivní příběh a kvalitní herectví. Na konci 90. let jeden z nejzajímavějších kousků svého žánru. Podstatě kyberpunkového subžánru odpovídá nesrovnatelně víc než mnohem známější trilogie Matrix nebo Johnny Mnemonic. Příjemné pokoukání i pro ty, kdo sci-fi zrovna neholdují. Celkový dojem: 90 %. Film pro přemýšlivější, kterým nevadí pomalejší tempo vyprávění... ()

choze 

všechny recenze uživatele

Jak už napsali mnozí přede mnou - je to Matrix bez akce, efektů a precizního vizuálu, jehož bullet timem je zelená laser show a elektrické záblesky v očích. A který spoléhá na "překvapivý zvrat", který mě napadl ještě než jsem film zapnul, protože je to první "překvapivý zvrat", který vás napadne, když vás někdo zaúkoluje, abyste natočili film o virtuální realitě s překvapivým zvratem (taky byl film natočen podle jedné z prvních knih o virtuální realitě). Ve výsledku je to koukatelný komorní mix sci-fi a detektivky ze staré školy (podobný Smrtihlavovi) pro čtyři herce s tragickým, věčně vyvaleným Bierkem a výborným prověřeným hajzlem D´Onofriem. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (8)

  • V roku 1937 Grierson spomína, že bojoval v prvej svetovej vojne, avšak toto označenie vzniklo až po vypuknutí druhej svetovej vojny. Do roku 1939 bola známa ako veľká vojna alebo svetová vojna. (muti)

Reklama

Reklama