Reklama

Reklama

VOD (1)

Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (829)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I have to return some videotapes.“ Vraždy jako prostředek k vykreslení lhostejnosti, povrchnosti a neosobnosti amerických yuppíků konce 80.let, kdy se každý krejčí stěhoval co nejblíže k Wall Street a na lačno se místo ranního panáka cvičí sedy lehy.. Bret Easton Ellis ve své novele moc jasných vodítek na rozlišení reality od představ choré mysli nedává a nedočkáme se jich ani tady. Znepokojivý film s klinicky čistým výkonem Bat(e)mana Balea. ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

To je srdeční záležitost :) ---- Knižní předloha je jedna z nejdokonalejších literárních parodií, napsaná jako luxusně se tvářící časopis pro pány. To jest, během celého vyprávění je všude extrémní product placement, u každé postavy se přesně líčí, co má na sobě od kterého návrháře a co to stálo a kde se to dá koupit, je tam spousta sexu a krve a občas je text úplně mimózně proložen např. dvoustránkovou recenzí na nové album Petera Gabriela a tak... Prostě, knihu mám velice oblíbenou, takže zavděčit se mi bylo velmi těžké. Na druhou stranu, jakoby to tvůrci tušili, obsadili C. Balea, který je velmi dobrý a pro tuto roli skvělá volba. Hvězda dolů za dost kompromisní, měkkou a zmatenou režii.. Hodnotím ten film asi z jiného pohledu než většina ostatních... je mi líto, fakt :) ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Ze všech stran jsem slyšel, o jaký že kult se nejedná.. Myslím však, že je American psycho přeceňováno. Přehnaná brutalita a obscénnosti sice zavádějí tento film do vod ne zcela prozkoumaných a tudíž zajímavých, ale to nestačí. Christian Bale je výborný, ale nepodařilo se mu mě okouzlit natolik, že bych s ním sympatizoval.. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Pod rouškou ulízaného a až slizky puntičkářského právníka se skrývá úchylák pár exceláns. A nebo spíš pod rouškou dobrého thrilleru se skrývá celkově nepříliš originální hovadina, co si na dobrý thriller pouze hraje? Vlastně se dá děj označit jako dlouhé čekání na něco co ve svém důsledku nakonec neznamená vůbec nic. První polovina jest nudná a překvapivá asi jako rolička toaleťáku na záchodku. Až ke konci filmu se začne něco byť malého dít. Když Balemu rupne v škebli a vydá se naporcovat tu roztomile křičící dívku. Po spoustě recenzí co sem si na Americké psycho přečetl jsem čekal slušně našlápnutou hororově laděnou podívanou, ale tu sem jaksi ve výsledku neobjevil. Herecky film je sice na vysoké úrovni, i kamera je dost dobrá, ale přeci jen při takovém názvu můžeme očekávat trocha více psychologie či alespoň psychopatologie a třebas i trocha více krve. Hororovým fandům nedoporučuji, thrillerofilům když na to přijde a fandům „bez vyznání“ pokud chtějí zabít čas a je jim jedno jestli bude umírat pomalu a v bolestech. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Od začátku do konce jsem myslel na Spalovače mrtvol. I Americké psycho je totiž takové podobenství, které rozebírá stav mysli hlavního hrdiny a zároveň stav společnosti, ve které žije. V tomto případě to je za všechny vlasy přitažený karikaturní obraz wallstreetské smetánky, jež s nesnesitelnou neúnavností věčně a beze smyslu tlachá, kontrastující s člověkem, který se z toho snobského stáda vyděluje tím, že je vraždící psychopat. Jenže zajímá ten jeho koníček někoho? Skvělý Christian Bale a mazaný scénář, který je pouze zdánlivě o ničem stejně jako všechny ty žvásty vedené u stolů v nóbl restauracích. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (56)

  • Všechny události, které na konci vylíčí Bateman svému právníkovi v telefonním hovoru, obsahuje knižní předloha. Ve filmu je jen část z nich. (Ai.ma)
  • Ve „vizitkové scéně“ je několik chyb, resp. nesouladů s tím, co je v této scéně řečeno: Písmo na Batemanově vizitce není „Silian Rail“ (jak Bateman sám ve filmu říká), ale font z rodiny Garamond, patrně „Garamond Classico SC“ od společnosti LinoType – verze z roku 1994. Batemanova vizitka má v názvu firmy Pierce & Pierce mezeru před ampersandem, ale ne za ním, což lze považovat za typografickou chybu. Navíc ampersand samotný je z nějakého důvodu menší velikosti než zbytek názvu. Písmo na vizitce Davida van Pattena není „Romalian“, ale je to verze fontu „Bodoni“. Písmo na vizitce Timothyho Bryce není extrudované/vyvýšené, ale naopak vtisknuté (jako na všech vizitkách). Vizitka Paula Allena nemá žádný vodotisk – ten se aplikuje na papír, který je alespoň částečně průhledný, což Allenova vizitka není. Slovo „acquisitions“ je na všech vizitkých uvedeno chybně – chybí v něm písmeno C. Na všech vizitkách je uvedeno stejné telefonní číslo; pro danou společnost a pozice postav v ní se dá předpokládat, že by každý měl vlastní telefonní linku. Jména barev papíru jsou ryze fiktivní a neodpovídají názvu žádnému používanému typografickému barevnému vzorníku. Pro úplnost k písmům: Allenova vizitka je vytisknuta písmem Copperplate Gothic z roku 1901, které je také použito v úvodních a závěrečných titulcích filmu; Bryceova vizitka používá obyčejné písmo Helvetica, které – oproti reakci postav ve scéně – lze považovat za běžné a nijak impresivní. (kriplozoik)

Reklama

Reklama