Reklama

Reklama

VOD (1)

Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Videa (1)

Trailer

Recenze (830)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Popravdě není to špatné, když člověk zná knihu. Ta je opravdu děsivá. Na jedné straně ubíjí čtenáře tím, když na několika stranách čte o věcech spojených se značkami a firmami, které je vyrábí - například popis ranní toalety vás přímo zničí nekonečným výčtem toho, co má hlavní postava všechno v koupelnové skříňce, na druhé straně se snaží šokovat brutálně naturalistickým popisem mučení, které jde až na hranu. Z toho důvodu jsem si říkal, jak pak se režisérka s filmem popasuje. A věru, dobře. Vytáhla hlavní dějovou linii, ubrala násilí (pouštění živých vyhladovělých krys do mučených žen bývá přeci jen doménou spíše asijské kinematografie) a zaměřila se na vnitřní rozpolcenost postavy, kterou velmi dobře ztvárnil Christian Bale... Ať si říká, kdo chce, co chce, určitá výpověď o americké společnosti, potažmo už i naší, to je. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Christian Bale coby novodobý Ted Bundy (a jehož rovněž neopomene zmínit v jednom ze svých hloubavých proslovů:) exceluje v jedné ze svých prvních velkých výrazných rolí. Jeho kreace narcistického, metrosexuálního, chladnokrevného a psychopatického fešáka Patricka Batemana je úchvatná a pro mě se jedná o jednu z jeho nejvýraznějších a nejlepších rolí. Bateman je charakterní chlapík s osobitým stylem. Spousta nezapomenutelných brutálních a černým humorem obdařených scén (Bateman obdařuje okolní osoby svou hudební naukou či rezolutními názory, divoká honička s motorovou pilou, Paul Allen v bytě a "akce" s pláštěnkou a sekerou či kultovní scéna s vizitkami). To vše je doplněno o stejně laděné vtipné hlášky. Podmanivá hudební stránka i songy, zejména parádní "Hip To Be Square" od Huey Lewis and The News dodává filmu ten správně krvavý "říz." Jako Batemanovi kolegové z Pierce & Pierce skvělí Jared Leto, Josh Lucas či Matt Ross. Zde jsem také prvně zaznamenala zajímavou tvář Chloë Sevigny. Ale dost věcí pro mě zůstalo nepochopeno, zvláště závěr. Dle internetových reakcí je zřejmě na samotném divákovi, aby si příběh i jeho závěr interpretoval vlastním způsobem."Zatmělo se mi před očima. Ten typ, ten tisk, ten papír. Ježišmarja, on má i vodoznak!", "Musím vrátit videokazety." :) ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak teda nevim, bylo to takovy divny. Jako kdyby film nemel poradnej scenar, bud je parta v hospode a nebo dela Bale uchylnosti. A zaverecna pointa byla taky nejaka divna, clovek se do toho pak zamotal a nedavalo to smysl. Vrazdy jsou provedeny docela dobre a napeti je taky slusne vystupnovany, jen by reziserka pri nejakym brutalnejsim zaberu nemusela porad davat na stranu kameru a natacet jen Balea s silenym vyrazem. Celej film tu stoji na Baleovi a ten si strihnul fakt paradniho uchylacka, kdyz ho to vzdycky chyta, nebo jak popisuje situaci proste nema chybu. Jen toho uz ke konci bylo trosku moc. Mozna jsem od filmu cekal moc, ale na vic jak na 3* to nevidim. ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Pohled na bezcitný, odcizený, snobský svět, kde všichni jsou do určité míry pošramocení, ale Patrick Bateman je pošramocený zdaleka nejvíc. Jeho porucha (nejspíš sociopatie?) je tak závažná, že ke konci už jsem si říkala, jestli skutečně nebyla většina z toho spíše halucinace založená na jeho vnitřních choutkách, než aby byl opravdový sériový vrah. Ale těžko říct. Film zanechává diváka trochu zmateného, ale každopádně je to silné kafe. Na jednu stranu mi přišel pohled do psychiky takového narušeného člověka zajímavý, na druhou stranu to bylo tak kruté, chladné a plné beznaděje, že to na mě bylo chvílemi moc. Někdy to však hraničí s absurditou natolik, že je to místy dokonce vtipné - například ta šílená povrchnost a předhánění se ohledně firemních vizitek. Filmu nelze upřít, že je to pozoruhodný náhled do určité extrémní společnosti, která plodí "defektní" jedince, ale určitě to není pro každého. Jsem ráda, že jsem to viděla (navíc Christian Bale je skvělý), ale svou mírou zvrácenosti a oproštění od emocí to určitě není typ filmu pro mě. ~(3,3)~ ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Několik hodnotitelů se zde rozčiluje nad tím, že vraždy v tomto snímku nemají smysl ani opodstatnění a jsou sem zakomponovány jen proto, aby se něco dělo. S tím absolutně nemohu souhlasit. Každá vražda zde byla vysvětlena, respektive to, co jí předcházelo. Když si prostě nějaký zrzavý retard z Buzuluku troufne mít lepší vizitku než mám já, tak svůj zvednutý adrenalin musím nějakým způsobem vyventilovat. Ještěže se po světě potulují bezďáci a kurvy. Tyto dvě skupiny jsou přímo vzorovým materiálem k likvidaci. Lidé mají různé koníčky, kterými utíkají z šedi a stereotypu vlastního zaměstnání. A čím se koníček od náplně práce odklání více, tím pro duševní zdraví člověka lépe. Velmi příjemně mě potěšila celá plejáda super herců v čele s Balem, který si skvěle střihl roli Patricka Batemana a vysloužil si v budoucí roli Batmana. Dost mě zaskočilo, že měla něco podobného na svědomí žena. Ještě více mě zaskočilo, jak je v tomto filmu s něžným pohlavím nakládáno. V podstatě zde reprezentují roli zbytečného obalu kolem vaginy na čtyři - žena. Je fajn vidět snímek, který není dílem emancipované feministky. Taktéž si myslím, že se režisérce skvěle podařilo přenést na plátno duševní prázdnotu hlavního hrdiny. Jen se to nedočkalo pochopení u diváků. Považují to za nedostatek filmu a ono se přitom jednalo o autorský záměr. Za mě lepší tři kousky. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (56)

  • Během natáčení filmu se Christianovi Baleovi (Patrick) v maskérně „vysmála“ make-up artistka. Údajně za to, že ona sama pobírá více peněz během natáčení filmu, než on samotný za hlavní roli. (Matevoj)
  • Ve „vizitkové scéně“ je několik chyb, resp. nesouladů s tím, co je v této scéně řečeno: Písmo na Batemanově vizitce není „Silian Rail“ (jak Bateman sám ve filmu říká), ale font z rodiny Garamond, patrně „Garamond Classico SC“ od společnosti LinoType – verze z roku 1994. Batemanova vizitka má v názvu firmy Pierce & Pierce mezeru před ampersandem, ale ne za ním, což lze považovat za typografickou chybu. Navíc ampersand samotný je z nějakého důvodu menší velikosti než zbytek názvu. Písmo na vizitce Davida van Pattena není „Romalian“, ale je to verze fontu „Bodoni“. Písmo na vizitce Timothyho Bryce není extrudované/vyvýšené, ale naopak vtisknuté (jako na všech vizitkách). Vizitka Paula Allena nemá žádný vodotisk – ten se aplikuje na papír, který je alespoň částečně průhledný, což Allenova vizitka není. Slovo „acquisitions“ je na všech vizitkých uvedeno chybně – chybí v něm písmeno C. Na všech vizitkách je uvedeno stejné telefonní číslo; pro danou společnost a pozice postav v ní se dá předpokládat, že by každý měl vlastní telefonní linku. Jména barev papíru jsou ryze fiktivní a neodpovídají názvu žádnému používanému typografickému barevnému vzorníku. Pro úplnost k písmům: Allenova vizitka je vytisknuta písmem Copperplate Gothic z roku 1901, které je také použito v úvodních a závěrečných titulcích filmu; Bryceova vizitka používá obyčejné písmo Helvetica, které – oproti reakci postav ve scéně – lze považovat za běžné a nijak impresivní. (kriplozoik)

Reklama

Reklama