Kabinet kuriozit Guillerma Del Tora
Tvůrci:
Guillermo del ToroRežie:
Guillermo NavarroKamera:
Jeremy BenningHudba:
Tim DaviesHrají:
Guillermo del Toro (průvodce), Tim Blake Nelson, Sebastian Roché, Elpidia Carrillo, Demetrius Grosse, Elise Bauman, Martha Burns, Bart BadziochVOD (1)
Obsahy(1)
Zadlužený muž si pořídí sklepní kóji plnou záhadných věcí, které chce prodat. Brzy ale zjistí, že se kvůli tomu ocitl ve smrtelně nebezpečné a zoufalé situaci. (Netflix)
Recenze (76)
"Zajíce v pytli nekupuj, ze skladu rychle upaluj!" Epizodu Války skladů "Buy Lot 36, free demon included", jsem si užil, včetně okultní odbočky do Mistrů zastavárny, podivného vrabčího hopsání starého náckomila (zůstalo bez vysvětlení), přípravy chutné stravy z půlených koček a hry na honěnou s mrtvou posedlou sestrou, hladově máchající chapadly. V závěru potěšilo i setkání u zamčených dveří s pomstychtivou ťamankou, pardon, imigrantkou. Na začátku jsem chápal i její udivený povzdech "¿Qué Clase De Hombre Eres?", což si španělštiny neznalý xenofob Nick Appleton mylně vyložil jako sprostou nadávku, pročež onu milou dámu, která "přijela dvěma autobusy" (!), nazval blbou krávou. Netušíc, jak brzy a jak zatraceně moc ho to bude mrzet. ()
Vizuál a hudba je prima. Stejně tak atmosféra nebo design démona. Ani by tak nevadila předvídatelnost (je to tak moc klasické hororové schéma, že nelze být překvapený). Na prd je roztahanost celého dílu, kdy se vše postupně rozvíjí, aby to nejzajímavější bylo až příliš uspěchané. Atmosféra supr, tak proč si v ní víc Navarro nevyrochnil? Solidní horůrek, ale čekal jsem víc. 65% ()
Čekal jsem víc... 40 minut se čeká na nic, posledních 5 minut dostanu nějakou chobotničku. Na druhou stranu, má to dobrou atmosféru, práci ze světlem, s kamerou atd. Jak už jsem naznačil na začátku, scénář hodně trpí, povídky by měly být rychlé, vypointované, mít tísnivou atmosféru, tohle je jak nějaký úvod k dvouhodinovému filmu. ()
V první řadě mně nadchl potenciál antologie a navázání na Hitchkokovsko-Bradburyovské úvody. První díl se mi moc líbil vizuálně (retro kabinky!), a hltal jsem poctivé budování atmosféry, které věštilo velké finále. A právě proto mě samotný konec zas tak nenadchl. Jako by potenciál okultních věd, magických knih a vyvolávání démonů nebyl využitý naplno. Letmé náznaky nacistické minulosti a pitoresknosti (trojité zahopsání před kabinkou), vyústily ve finále jen v jakousi "monster of the week" naháněčku po chodbách... ()
Má jít o ucelené příběhy a tak jsem čekal, že scénář ví co dělá. Asi jsem čekal víc “del Toro” styl. Možná více úderný scénář co prostě jede. Vůbec nepomáhá ústřední postava (ukázkový debil), co se chová jako křupan i v situacích, kdy to vůbec není nutné. Co funguje je atmosféra (tak nějak), ale zabíjí ji zcela zbytečně natahované scény a líný scénář, protože to co jsem čekal od začátku (nebo řekněme většinu stopáže) jsem dostal až ve 40 minutě příběhu (ze 43 minut dlouhé epizody). ()
Galerie (23)
Photo © Netflix
Zajímavosti (3)
- Guillermo Del Toro v jednom z rozhovorů prozradil, že inspirací pro sepsání příběhu byla jeho osobní zkušenost, kdy byl jeho sklad prodán bez jeho vědomí stejně jako se to stane v příběhu Emilii (Elpidia Carrillo). (NiWi)
- Název první epizody Položka 36 si hraje s čísly: 36 = tři šestky = 666. (bittersweet)
Reklama