Režie:
John GlenKamera:
Alan HumeHudba:
Bill ContiHrají:
Roger Moore, Carole Bouquet, Chaim Topol, Julian Glover, Lynn-Holly Johnson, Cassandra Harris, Jill Bennett, Michael Gothard, Jack Hedley, Lois Maxwell (více)VOD (4)
Obsahy(1)
James Bond neztrácí dech, ať už má zdolat alpský ledovec nebo Středozemní moře. Roger Moore v hlavní roli britského akčního filmu. Britská špionážní loď Svatý Jiří najede u albánských břehů na starou válečnou minu a potopí se. V tom okamžiku jsou v nejvyšší pohotovosti jak britská tajná služba MI6, tak sovětská KGB. Na palubě Svatého Jiří byl totiž supertajný kódovací systém A.T.A.C., používaný pro komunikaci s jadernými ponorkami. A obě strany železné opony jej chtějí za každou cenu získat. Britský agent James Bond se napřed vydá vypátrat kubánského nájemného zabijáka Gonzálese, který v albánských vodách zavraždil námořního archeologa Havelocka se ženou. Havelock totiž v hlubinách pracoval pro Brity právě na hledání Svatého Jiří. Bond požádá o spolupráci bohatého řeckého magnáta a spolupracovníka MI6 Kristatose. Zatím netuší, že Kristatos je dvojitý agent, který se chce zmocnit zařízení A.T.A.C. a prodat je Rusům. Než se s ním James Bond bude moci vypořádat, musí zvládnout zabijáky Locqua a Krieglera, stejně jako rychlou jízdu na lyžích, skalní stěnu nebo mořskou hloubku... (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (370)
Roger Moore je takový seriózní stárnoucí elegán, který už to moc nehrotí a všechno to zabíjení, smrtící pasti i krásky, zvládá s nadhledem a levou zadní. FYEO rozhodně nepatří k nejlepším a nejsvižnějším bondovkám, ale na rozdíl od craigovek je to aspoň bondovka vším co tento specifický subžánr přijal za své. Nechybí suché ironické hlášky, vymazleně přestřelené akce (tady kraluje ta lyžařská), ani neobvyklé atraktivní lokace (řecký klášter), ještě atraktivnější bondgirl (Carole Bouquet) a samozřejmě ležérně bezstarostná bondovská neprůstřelnost. Po letech potěšila, ale na Top Ten to stále není. ()
Po absurdnom Moonrakerovi sa Bond vratil na zem a stal sa trochu serioznejsim. Zapletka je dost jednoducha. Cely cas sa cestuje z bodu a do bodu b az sa precestuje cela abeceda a patra sa po nejakom pocitaci. Popri cestovani a zvadzani zien gro filmu tvoria akcne sceny, ktorych je fakt dost vela. S prichodom Johna Glena na rezisersky post uz nastastie nie su tak absurdne a sci-fi ale obsahuju mnozstvo pôsobivych realnych kaskaderskych scen. Zaujala ma nahanacka na starom Citroene, konecne fantasticka nahanacka na lyziach s minimom zadnej projekcie, horolezecke cislo a niekolko kvalitnych prestreliek. Dost nedôstojne pôsobi definitivne skoncovanie s Blofeldom a hnusnym kocurom na zaciatku. Bud mali nechat Blofelda na pokoji alebo mu venovat cely film. Takisto ma rozosmialo bezpecnostne zabecpecenie auta ktoremu, ked rozbijete okno, tak vybuchne. Asi to malo byt symbolicke vale blaznivym gadgetom. Roger Moore uz pôsobil dost staro a pri behu po schodoch bol riadne zadychany. Pri zvadzani mladych zien vyzeral jak ich otec. Skoda, ze nedoslo k planovanej vymene, ked uz doslo k drobnej zmene pristupu. Uvazovany Dalton by bol skvely a mal by na konte viac Bondoviek. Vyber Bondgirls sa tentoraz vydaril. Hlavne Carole Bouquet je prekrasna. Zaporaci su standardny. Hlavny poskok je schopny a da Bondovi zabrat. Potesil aj kratky vystup vtedy este neznameho Charlesa Danceho. Q ma o nieco väcsi priestor aj ked ziadny gadget nepredstavi. Holt supluje mrtveho predstavitela M, ktory tentoraz chyba. Hudba mi pripadala slabsia vratane titulkovej pesnicky. Vysledkom je nadpriemerna Bondovka s jednoduchym pribehom ale zbesilym tempom a mnozstvom skvelych akcnych scen. 7/10. ()
Jedna z nevýraznejších bondoviek. Film sa snaží zabaviť, ale niekedy som mal pocit, že mu dochádzali sily. Scenár sa mi zdal trošku jednoduchší, Bondove dievča zase zabudnuteľné a hlavný darebák nie veľmi pozoruhodný. Film je ale aj po viac ako štvrťstoročí pozerateľným materiálom. Roger Moore bol bezpochyby výborným agentom 007. ()
Tahle bondovka je pro mě něco jako krásný sen o tom jak by se mi ideálně líbilo trávit volný čas. Bond zde absolvuje parádní automobilovou honičku v překrásném Španělsku, zalyžuje si v dost ujeté akční sekvenci v nádherných Alpách, potápí se u fascinujících ruin chrámu a jako nášup ještě ve vraku lodi a aby toho nebylo málo, tak si nakonec zaleze v úchvatné Meteoře. Ani si neumím představit lepší dovolenou snů. Tohle vše je na této bondovce skvělé. Ale bohužel má i pár nedostatků. Například příběh zde je typickým příkladem toho, že se někdo snažil tak nějak poslepovat nesourodé akční pasáže nějakým alespoň pomyslným příběhem. A pojivo je to vskutku chabé. Dalším černým puntíkem je slabý začátek (ale budiž) a příšerná hudba. Tím nemyslím jen příšernou titulní skladbu, ale hlavně vyjetý disco doprovod. Hudební motivy bonda ala Satruday night Fever, to je vskutku zrůdnost. Ale akční pasáže tohoto filmu patří k tomu nejlepšímu v celé sérii, takže jsem si film až tak zkazit nenechal. ()
Pokud předchozí Bondovka byla sci-fi, tak tohle je akční komedie - na sérii plnou silou uhodila osmdesátá léta a všechno je tak velmi cheesy¨a funky. 007 misto charismatu, chlapáctví a šarmu baví spíše jednoduchými vtípky a gagy, "vážná" zápletka tu prakticky neexistuje... a i ten její pohrobek je tak zmatený, nepřehledný a nelogický že stejně nikoho nezajímá. Smutné ovšem je že v této době a stylu už Moore působí jako pěst na oko... jak se potom nevysmívat příběhu ve kterém mladá krasobruslařka nadrženě startuje po Mooreovi, zatímco svého záporáckého chlebodárce kvůli stáří odmítá, přestože je skoro o deset let mladší. Ale když už ne celek, tak alespoň většina jednotlivých akčních scén je výborně natočená, nestojí zdaleka jen na hlavní postavě a má velmi slušný vizuál. 6/10 ()
Galerie (98)
Photo © United Artists
Zajímavosti (52)
- Roger Moore (James Bond) se zdráhal natočit scénu, kdy Bond „skopne“ Mercedes s Locquem (Michael Gothard) z útesu, protože podle něj neodpovídala charakteru Bonda, kterého hrál – sarkastický a pohotový, ne nemilosrdně mstivý. Režisér John Glen a scenárista Michael G. Wilson probírali možnosti, jak scénu upravit, aby k jejich překvapení nakonec Moore souhlasil s původním provedením. (kenny.h)
- Ornella Muti odmítla roli Meliny, když produkce nechtěla najmout kostýmního návrháře Wayne Finkelmana. (kenny.h)
- Třetí a poslední z bondovek s Rogerem Moorem, kde byl dvorní skladatel John Barry vystřídán někým jiným. Zde to byl Bill Conti. (Colonist)
Reklama