Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv Campana dostal speciální úkol: vypátrat dceru bohatého průmyslníka, která se ztratila kdesi v Mexiku. Nejde o běžný případ, protože Marie je z těch lidí, kterým krajíc vždy spadne namazaným dolů a které smůla neopouští ani ve spánku. Campanovi má pomoci Perrin, jenž patří mezi ony "vyvolence" stejně jako Marie. Detektiv Campana nechce věřit, že to Perrin nedělá schválně a tak, když se nedívá vymění při jídle solničku za cukřenku a ještě povolí víčko. Perrin si neomylně osolí kávu... (Intersonic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (187)

hemul 

všechny recenze uživatele

Jeden z najoriginálnejších scénaristov Francis Veber, duchovný otec Françoisa Pignona (dedič tuláka Charlieho), si hravo poradil aj na režisérskom poste a nezaostal za Yvesom Robertom, režisérom série o blondínovi. Obzvlášť mu vyšla trilógia Kopyto, Otec a otec a Utečenci, v ktorej spojil Pierra Richarda a Gérarda Depardieu, dvoch famóznych hercov. Ten prvý hrá celým telom, je z rodu Funésa, len na rozdiel od funesovských hrdinov je tak trochu hračkou v rukách nemilosrdného osudu, teda Vebera. Funes dej určuje, Richard na dej reaguje, ale pozor! nie je to žiadny blbec, ako napríklad inšpektor Clouseau. Francois Pignon je v podstate génius. Depardieu hrá očami, je z rodu Gabina. A spolu to medzi nimi iskrí a horí. Jeden z najoriginálnejších scénaristov tak vytvoril jedno z najoriginálnejších hereckých spojení. Ak k tomu prirátame hudbu Vladimira Cosmu, vyjde z toho naozaj fantastická trilógia. To, že je neopakovateľná, sa ukázalo, keď Veber spojil Depardieua so Jeanom Renom vo filme Drž hubu. Tam hral skôr toho Pignona, aj keď sa tá postava volala ináč. Reno je skvelý, ale dvojica D plus R bola jedinečná. Ešte slabšie to vypálilo s tou Osinou. Ak by ste sa ma opýtali, ktorý film trilógie mám najradšej, bolo by to, ako keby ste sa matky opýtali, ktoré zo svojich troch detí má najradšej. Alebo lepšie - ako keby ste sa syna opýtali, ktorého zo svojich troch otcov má najradšej. ()

choze 

všechny recenze uživatele

První ze tří vydařených komediálních spoluprací Richarda, Depardieua a Vebera (který má na kontě i nejlepší belmondovky MUŽ Z ACAPULCA a BEZVA FINTA). S odstupem času už to pro mě není taková pecka jako v pubertě, kdy jsem to sjížděl pořád dokola, ale dvojka ranař Depardieu/smolař Richard nemá chybu a svou opakovanou návštěvou baru, postřelením toho prvního ("TO JE VůL!"), hospitalizovaným řvoucím domorodcem a dalšími nezapomenutelnými smůlovatými gagy stále pobaví. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Žil som dosť fádne, než som vás spoznal..." Richard a Depardieu ako skvelá dvojka, ktorá si to o pár rokov neskôr zopakovala v trochu lepšom prevedení - v komédii Utečenci. Zabodovali aj tu a dá sa povedať, že im to tu ide len o málo horšie ako v Utečencoch. Richarda som videl prvý krát v roli drsňáka , ale smoliarom ostáva naďalej. Dvojica súkromných detektívov slušne pobaví a ako komédia celkom ujde. Po filme som začal rozmýšľať o zmene povolania. "Práca detektíva je ťažká, ale pestrá..." 70%. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nápad je určite vynikajúci, casting je geniálny, len scenár je skôr priemerný. Nejedná sa až o tak bláznivú komédiu, ako sa môže na prvý pohľad zdať a nakoniec je to aj v tomto pohodovom tempe lepšie. Ku slovu sa dostáva aj niečo ako dráma a čo sa týka násilia, nezostaneme iba pri bitkách. Pointou je fakt, že k cieľu sa pár dostáva náhodami, spôsobovanými Richardovou nemotornosťou. Hviezda navyše za nostalgické spomienky z dávnej minulosti, keď som film videl s rodičmi. Asi to bolo ešte za komoušov. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Několik scén naprosto božích (třeba jak se propadá Pierre do písku nebo ta v baru a mnoho dalších). Celkově tomu ale chybí tempo. Rána deštníkem byla o dost svižnější a kadence humoru byla skoro smrtelná. Tady je to pozvolnější, a humor občas vázne (co ta gorila nebo to opuchnutí po bodnutí???), ale pořád je to natolik skvělá komedie, abych ji doporučil všem a ohodnotil 80 procenty. PS: Skvělá hudba ()

Galerie (19)

Zajímavosti (10)

  • Scénu, ve které se Francois Perrin (Pierre Richard) připlazí zmlácený do hotelu a Campana (Gerard Depardieu) volá nosiče zavazadel, se musela točit dvaadvacetkrát, neboť byl Depardieu v té době natolik opilý, že nebyl schopen slova. Francis Veber poté raději natáčení přerušil a následující den Deperdieumu pohrozil, že pokud ještě jednou bude na scéně opilý, natáčení filmu skončí. Gerard Depardieu to vzal na vědomí a od té doby hrál v každém filmu Francise Vebera naprosto střízlivý. (Bernhardiner)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na letisku Orly v Paríži a v meste Acapulco v Mexiku. (dyfur)

Reklama

Reklama