Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tolik chtěl žít, milovat a mít své přátele, ale minulost byla stejně neúprosná jako gilotina... Bankovní lupič Gino Strabliggi strávil deset let ve vězení, kde měl spoustu času k úvahám. Když prošel branou věznice, doufal, že může udělat tečku za svou minulostí. Za jeho předčasné podmínečné propuštění se přimluvil kurátor Cazeneuve, který po mnoha letech práce s vězni poznal, že to Gino s nápravou myslí vážně. Dokonce se spolu spřátelí natolik, že Gino začne ke Cazeneuveovi chodit na návštěvu a tráví s jeho rodinou volný čas. Najde si práci v tiskárně, majitel si ho váží, a Gino se vážně zamiluje. Minulost ho však dohání na každém kroku. Je pronásledován nejen svými bývalými kumpány, ale i umanutým policejním inspektorem. Ten je přesvědčen, že se lidé nemohou od základu změnit, a špehuje Gina na každém kroku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (351)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Silná herecká zostava. Gabin, Delon a "gilotína"...Zaujímavo podaný film s komentujúcim vnútorným hlasom Gabina, ktorý rozpráva príbeh bývalého gangstra. Po prepustení z väznice je Delonova cesta za spokojným a kľudným životom dosť komplikovaná, jeho zlodejská minulosť ho stále prenasleduje a policajti mu to neuľahčujú. Hlavne zbytočne horlivý a podozrievavý inšpektor, ktorý ho kedysi dostal za mreže. Jednoducho neverí, že bývalý zlodej urobil za minulosťou hrubú čiaru. Až záverečná scéna s gilotínou mi pripomenula, že som to kedysi dávno ako malý chlapec tajne videl. Film by mohol byť emocionálne silnejší, pretože príbeh na to má. Možno film trocha zostarol, možno si režisér schválne nechával od diváka odstup, no každopádne ide o veľmi dobrý film. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Rozhodně nejlepší Delonův film, jeden z nejlepších Gabinových a nejspíš i nejpovedenější francouzská kriminálka vůbec. Film, který vidíte jednou, dvakrát, třikrát a pořád nemáte dost. Dva muži ve městě člověka donutí, aby se zamyslel sám nad sebou i nad společností, ve které žije... i když z toho může pořádně mrazit. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Koncert dvoch hereckých sólistov, v ktorom obidvaja hrajú prvé husle a zároveň sa vzájomne doplňujú tak, aby spravili z tohto komorného filmu jedinečný zážitok. Pomalé tempo a dusná atmosféra, ktorá minútu od minúty hustne, ma trýznili čoraz viac a skľučujúci záver som od nervov takmer nevydržal. Jednoduchý scenár, miestami možno až príliš, ale práve kvôli tomu by som sa vôbec nečudoval, keby bolo v závere napísané, že sa tvorcovia inšpirovali skutočnými udalosťami. 85%. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MYSLÍM SI, ŽE KEĎ UŽ ZLOČIN EXISTUJE, JE NUTNÉ ZAMERAŤ SA NA PRÍČINY ZLOČINU, NIE IBA NA ZLOČINCOV.“ __ Tento film musel urobiť riadne rošambo vo francúzskej spoločnosti. Kritika zriadenia v pohľade na 10 rokov väzneného recidivistu snažiaceho sa o nápravu a opätovnú snahu žiť usporiadaným životom, v čom mu bráni policajný aparát vidiaceho v ňom rodeného zločinca načisto vyčiarknutého zo spoločnosti. Jednotlivec ako obeť systému zneužívajúcej svoju moc myslím za obdobia totality a normalizácie mal čo povedať aj československým divákom, o to viac sa v ňom objavujúce motívy budovaného strachu z polície, udavačstvo prípadne návrhy na opustenie (čiže emigráciu) z krajiny. Nerozumiem komentárom, ktoré si viacej všímajú Depardieua ako posolstvo filmu a ešte viacej tým, ktorí dej prirovnávajú k Bedárom. Celému filmu jasne dominuje trojica mužov – odporný policajný inšpektor (,,To je posadnutosť?“ ,,Nie, presvedčenie.“) – jedna z najnechutnejších filmových postáv akú som mal možnosť vidieť, Jean Gabin neústupčivo bojujúci proti tvrdej legislatíve (,,Ich úlohou nie je odpúšťať.“) a Delon, pre ktorého predstavuje jeho úloha zásadný bod v kariére (,,Viete na čo myslím ja?“ ,,Áno, na moju smrť, som nato zvyknutý.“). Melancholická Sardeho hudba je napokon tiež úplne umlčaná, aby dodala na tiesnivosti surovému záveru. Aj mne pri pohľade na gilotínu vtedy prešiel mráz po chrbte. Toto všetko vyvažuje negatíva v očiach ostatných - agitáciu proti zrušeniu trestu smrti a z toho plynúce Gabinove zaujaté vyrozprávanie. __ ,,A TAK SOM VLASTNE PRVÝ KRÁT UVIDEL ONÚ VEC – SMRTIACI STROJ.“ (5769. hodnotenie, 293. komentár k filmu) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Alain Delon a Jean Gabin v dalším svém společném filmu, který je však naprosto výjimečný. Lehce kritická studie o životním příběhu jednoho muže, který skrze zločin a vězení našel sám sebe v malém městě, kde chce žít svůj svobodný život. Bohužel se mu do cesty postaví policejní inspektor, symbol msty a zášti proti jakémukoliv trestanci, který nevěří na schopnost změnit se. Decentní snímek s výbornými výkony je podtrženo v závěru, kdy celá mašinérie absurdních náhod a justiční nedokonalosti zapadne na své místo. Mnoho nesmrtelných myšlenek a skvělé téma v perfektně zahraném a napsaném filmu. Žádné oko nezůstane suché a kdyby nebylo několik pomalejších pasáží, neměl bych jedinou výtku. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • V 70-tych rokoch 20-teho storočia bola vo Francúzsku na trest smrti skutočne používaná gilotína. Posledná poprava sa uskutočnila 10. 9. 1977. Francúzsko zrušilo trest smrti v roku 1981. (milhouse86)
  • Film se natáčel především ve francouzském městě Montpellier, kde měli tvůrci možnost pracovat i v Palais de Justice. Točilo se také ve věznici La Roquette, která je situovaná do 11. pařížškého obvodu. Giovanniho štáb se sem dostal doslova v posledních dnech její existence – snímek byl natočen mezi 28. květnem a 30. červencem 1973 a po necelém roce byla La Roquette po 144 letech definitivně uzavřena. (classic)

Reklama

Reklama