Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tolik chtěl žít, milovat a mít své přátele, ale minulost byla stejně neúprosná jako gilotina... Bankovní lupič Gino Strabliggi strávil deset let ve vězení, kde měl spoustu času k úvahám. Když prošel branou věznice, doufal, že může udělat tečku za svou minulostí. Za jeho předčasné podmínečné propuštění se přimluvil kurátor Cazeneuve, který po mnoha letech práce s vězni poznal, že to Gino s nápravou myslí vážně. Dokonce se spolu spřátelí natolik, že Gino začne ke Cazeneuveovi chodit na návštěvu a tráví s jeho rodinou volný čas. Najde si práci v tiskárně, majitel si ho váží, a Gino se vážně zamiluje. Minulost ho však dohání na každém kroku. Je pronásledován nejen svými bývalými kumpány, ale i umanutým policejním inspektorem. Ten je přesvědčen, že se lidé nemohou od základu změnit, a špehuje Gina na každém kroku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (352)

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MYSLÍM SI, ŽE KEĎ UŽ ZLOČIN EXISTUJE, JE NUTNÉ ZAMERAŤ SA NA PRÍČINY ZLOČINU, NIE IBA NA ZLOČINCOV.“ __ Tento film musel urobiť riadne rošambo vo francúzskej spoločnosti. Kritika zriadenia v pohľade na 10 rokov väzneného recidivistu snažiaceho sa o nápravu a opätovnú snahu žiť usporiadaným životom, v čom mu bráni policajný aparát vidiaceho v ňom rodeného zločinca načisto vyčiarknutého zo spoločnosti. Jednotlivec ako obeť systému zneužívajúcej svoju moc myslím za obdobia totality a normalizácie mal čo povedať aj československým divákom, o to viac sa v ňom objavujúce motívy budovaného strachu z polície, udavačstvo prípadne návrhy na opustenie (čiže emigráciu) z krajiny. Nerozumiem komentárom, ktoré si viacej všímajú Depardieua ako posolstvo filmu a ešte viacej tým, ktorí dej prirovnávajú k Bedárom. Celému filmu jasne dominuje trojica mužov – odporný policajný inšpektor (,,To je posadnutosť?“ ,,Nie, presvedčenie.“) – jedna z najnechutnejších filmových postáv akú som mal možnosť vidieť, Jean Gabin neústupčivo bojujúci proti tvrdej legislatíve (,,Ich úlohou nie je odpúšťať.“) a Delon, pre ktorého predstavuje jeho úloha zásadný bod v kariére (,,Viete na čo myslím ja?“ ,,Áno, na moju smrť, som nato zvyknutý.“). Melancholická Sardeho hudba je napokon tiež úplne umlčaná, aby dodala na tiesnivosti surovému záveru. Aj mne pri pohľade na gilotínu vtedy prešiel mráz po chrbte. Toto všetko vyvažuje negatíva v očiach ostatných - agitáciu proti zrušeniu trestu smrti a z toho plynúce Gabinove zaujaté vyrozprávanie. __ ,,A TAK SOM VLASTNE PRVÝ KRÁT UVIDEL ONÚ VEC – SMRTIACI STROJ.“ (5769. hodnotenie, 293. komentár k filmu) ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Celý scenár je asi ako názov filmu. Nedostatočne vypovedajúci o veľkej téme. Niekedy vhodný, ale častokrát od veci. Len ťažko alebo nasilu by ste tu hľadali niečo na úrovni jedného z tristo najlepších filmov! Možno toľkých ľudí oklamala melancholická atmosféra prameniaca zo zádumčivého rozprávača Jeana Gabina a obdobnej hudby. Tieto veci môžu istotne spôsobiť v človeku akési poryvy, ale tie sa celkom často striedajú s tzv. "what the fuck momentmi". Film, ktorý určite netreba vidieť pred smrťou... ;-) ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Neuznávam zatrpknutých tvrdohlavých ľudí, či už to bol v tomto filme policajný inšpektor alebo hlavná postava tohto filmu. Tracha ma mrzí, že v mnohých filmoch odmietajú poslednú spoveď pred smrťou, že sa ešte vykonávajú tresty smrti, najmä tu tým hrozným spôsobom gilotínou, tiež, že sa niekto nedokáže ovládnuť. Film ako taký ma ničím veľmi nezaujal, konverzačka, behačka, akurát ten vzťah postáv, ktoré hrali Delon a Gabin mal nejakú iskru, no zvyšok bol len taký jemný kriminalistický dej. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Dva muži ve městě ve mně naplnili jedno biblické proroctví, ve kterém je řeč o pláči a skřípění zubů. Člověka opravdu nepředěláte, pokud je řeč o nejodpornějším filmovém záporákovi, komisaři Goitreauovi osobně, který nahání hrůzu svou zrůdností v hávu profesionality, s níž sám věří, že jen důkladně dělá svou práci. A pláčete a skřípáte zuby i zásluhou děje, neúprosně jdoucího přesně tou cestou, kterou nechcete, aby šel. A přitom víte, že jiné cesty není, protože takhle to zkrátka opravdu chodí všem sympatickým Ginům a hluboce lidským Cazeneuvům navzdory, ne-li naschvál. Netrousit spoilery, pokud chcete o filmu něco říct, je u tohoto snímku extrémně těžké. Ale věřte mi, že konec, takto zranitelné místo tolika filmů, vás zadupe do země. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Brilantní, pravdivý a neuvěřitelně smutný příběh o muži, který kdysi udělal hloupost, za kterou si odpykal svůj trest a i když se chtěl zařadit zpět do společnosti, vinou kreaturního policejního inspektora mu to nebylo dovoleno. Alain Delon podává jeden ze svých nejlepších životních výkonů a vše mu do puntíku věříte. Další francouzská legenda Jean Gabin, představitel vychovatele Cazaneuva a zároveň člověka, který jako jeden z mála ví, že Gino (Delon) se doopravdy změnil, hraje také na výbornou. Konec je opravdu hodně nespravedlivý a být na jeho místě, myslím, že by jste jednali ve všech okamžicích naprosto stejně. Jedna z nejlepších francouzských kriminálek a že Francouzi umí výtečné!.....Vychovatel Cazaneuva na policejního komisaře:"Nezapomeňte, že zločince lze i vyrobit."....až po skončení filmu jsem si plně uvědomil, jak je to jednoduché!! ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • V 70-tych rokoch 20-teho storočia bola vo Francúzsku na trest smrti skutočne používaná gilotína. Posledná poprava sa uskutočnila 10. 9. 1977. Francúzsko zrušilo trest smrti v roku 1981. (milhouse86)
  • Jezero, od kterého odjíždějí Gino (Alain Delon) se ženou před nehodou, je Lac du Salagou v regiónu Okcitánie. (hendrich6)
  • Stejně jako při natáčení Melodie podzemí (1963) Alain Delon (Gino Strabliggi) oslovoval Jeana Gabina (Germain Cazeneuve) „šéfe“. Choval k němu obrovský respekt a doufal, že se jednou stane jeho jediným nástupcem. (theSaint)

Reklama

Reklama