Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tolik chtěl žít, milovat a mít své přátele, ale minulost byla stejně neúprosná jako gilotina... Bankovní lupič Gino Strabliggi strávil deset let ve vězení, kde měl spoustu času k úvahám. Když prošel branou věznice, doufal, že může udělat tečku za svou minulostí. Za jeho předčasné podmínečné propuštění se přimluvil kurátor Cazeneuve, který po mnoha letech práce s vězni poznal, že to Gino s nápravou myslí vážně. Dokonce se spolu spřátelí natolik, že Gino začne ke Cazeneuveovi chodit na návštěvu a tráví s jeho rodinou volný čas. Najde si práci v tiskárně, majitel si ho váží, a Gino se vážně zamiluje. Minulost ho však dohání na každém kroku. Je pronásledován nejen svými bývalými kumpány, ale i umanutým policejním inspektorem. Ten je přesvědčen, že se lidé nemohou od základu změnit, a špehuje Gina na každém kroku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (368)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Otázky tady kladu já a záznam v rejstříku trestů máš ty." Takže role máme rozděleny a mně zbývá ještě dodat, že vychovatel Cazaneuve je ten, který věřil ve spravedlnost. A já jsem ten, co neklade otázky, nemá záznam v rejstříku, ze zkušenosti nevěří v justici a taky nevěří v polepšení zločinců. Přesto jsem Ginovi, výjimce potvrzující pravidlo, docela fandil a dost jsem si užil, když srovnával účty s komisařem Goitreauem. Jinak ovšem nepatřím mezi největší příznivce dobráků z rodu Kajínků a tak ve mně jejich osudy nedokáží vyvolat nějaké větší emoce. Nicméně tento snímek je velmi dobrý a určitě svým poselstvím přispěl k diskuzi o zrušení dosud nezodpovězené francouzské národní hádanky: Čí krk dokáže rozpůlit gilotinu? ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MYSLÍM SI, ŽE KEĎ UŽ ZLOČIN EXISTUJE, JE NUTNÉ ZAMERAŤ SA NA PRÍČINY ZLOČINU, NIE IBA NA ZLOČINCOV.“ __ Tento film musel urobiť riadne rošambo vo francúzskej spoločnosti. Kritika zriadenia v pohľade na 10 rokov väzneného recidivistu snažiaceho sa o nápravu a opätovnú snahu žiť usporiadaným životom, v čom mu bráni policajný aparát vidiaceho v ňom rodeného zločinca načisto vyčiarknutého zo spoločnosti. Jednotlivec ako obeť systému zneužívajúcej svoju moc myslím za obdobia totality a normalizácie mal čo povedať aj československým divákom, o to viac sa v ňom objavujúce motívy budovaného strachu z polície, udavačstvo prípadne návrhy na opustenie (čiže emigráciu) z krajiny. Nerozumiem komentárom, ktoré si viacej všímajú Depardieua ako posolstvo filmu a ešte viacej tým, ktorí dej prirovnávajú k Bedárom. Celému filmu jasne dominuje trojica mužov – odporný policajný inšpektor (,,To je posadnutosť?“ ,,Nie, presvedčenie.“) – jedna z najnechutnejších filmových postáv akú som mal možnosť vidieť, Jean Gabin neústupčivo bojujúci proti tvrdej legislatíve (,,Ich úlohou nie je odpúšťať.“) a Delon, pre ktorého predstavuje jeho úloha zásadný bod v kariére (,,Viete na čo myslím ja?“ ,,Áno, na moju smrť, som nato zvyknutý.“). Melancholická Sardeho hudba je napokon tiež úplne umlčaná, aby dodala na tiesnivosti surovému záveru. Aj mne pri pohľade na gilotínu vtedy prešiel mráz po chrbte. Toto všetko vyvažuje negatíva v očiach ostatných - agitáciu proti zrušeniu trestu smrti a z toho plynúce Gabinove zaujaté vyrozprávanie. __ ,,A TAK SOM VLASTNE PRVÝ KRÁT UVIDEL ONÚ VEC – SMRTIACI STROJ.“ (5769. hodnotenie, 293. komentár k filmu) ()

Reklama

Kimon 

všechny recenze uživatele

Člověk se dostane na scestí a do kriminálu poměrně rychle a snadno. Stačí, když je nerozumný, chtivý "rychlých" peněz a nezdravě sebevědomý. Třeba pak po trestu začne rozumněji uvažovat a bude chtít svůj život napravit. Do toho ale může přijít jedna tragická událost a propuštěný vězeň psychicky nezvládá situaci. Aby nespadl zpět do propasti kriminálu, pomáhá mu na svobodě jistý kurátor, člověk zralý a rozumný, který má na starost propuštěné vězně. Ale bohužel, i on je bezmocný proti zlovůli jistého paranoidního inspektora a řízení osudu....... Tento film a jeho děj se vám po zhlédnutí uloží hluboko do paměti a dáte jistě za pravdu všem těm, kteří tento snímek považují za jeden z nejlepších filmů s kriminální a psychologickou zápletkou. Uvědomíte si v plné míře, co by mohl v případě špatných kontrolních mechanizmů dokázat nedokonalý justiční a policejní systém státu. Samozřejmostí u tohoto filmu jsou špičkové herecké výkony Jean Gabena a Alaina Delona a jistěže i Michel Bouqueta, onoho krajně nesympatického a odporného buldočího komisaře. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Že byl ve finále Gino ke svému tragickému činu dohnán okolnostmi, tedy drahým podezřívavým panem inspektorem, je neoddiskutovatelné. Nemohl jsem se však ubránit pocitu, že kdyby Gino nebyl takovej bláznivej cholerik, mohlo to dopadnout úplně jinak. Jinak téma začleňování bývalých trestanců zpět do společnosti spolu s chápavým panem vychovatelem s tváří Jeana Gabina super... 70% ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Rapídne viac stráviteľnejší snímok, ako posledná skúsenosť s týmito dvoma osoba v jednom filme, ktorý bol priebehom ďaleko viac za hranou (Sicílsky klan). Námet ako taký, je bežná prax v realite. Kurátori bežne ručia za svojich "klientov", no tu je dopad ďaleko viac závažnejší. Delon ma príliš ako herec nebaví, Gabin je zas tradične nadpriemer, pričom kvalitu nahor ťahá najmä samotný príbeh .. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (11)

  • Film se natáčel především ve francouzském městě Montpellier, kde měli tvůrci možnost pracovat i v Palais de Justice. Točilo se také ve věznici La Roquette, která je situovaná do 11. pařížškého obvodu. Giovanniho štáb se sem dostal doslova v posledních dnech její existence – snímek byl natočen mezi 28. květnem a 30. červencem 1973 a po necelém roce byla La Roquette po 144 letech definitivně uzavřena. (classic)

Související novinky

Zemřel Alain Delon

Zemřel Alain Delon

18.08.2024

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve svém domě ve městě Douchy zemřel v něděli 18. srpna legendární francouzský herec Alain Delon. Bylo mu obdivuhodných osmaosmdesát let. Zprávu potvrdili tiskové… (více)

Reklama

Reklama