Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž prožívá pod vedením megalomanského ministra veřejných prací stavební revoluci, plánuje vybetonovat Seinu, z obou stran chrámu Notre dame plánuje vystavět dva vysoké, železobetonové věžáky. Zároveň se ve městě začínají ztrácet lidé, což vyvrcholí ztrátou třiceti lidí ze zájezdu, kteří byli na prohlídce katakomb. Když se jednou v noci nevrátí domů dcera knihkupce Rondina (Michel Serrault), rozhodne se jít na policii, kde ho však vlažný a neochotný policejní komisař (Michel Galabru) odbude. Rozhodne se ji najít na vlastní pěst a začne právě tam, kde se ztratilo tolik lidí – v podzemí Paříže. Tam objevuje nejen svou dceru, ale především svérázné společenství lidí, pod vedením žoviálního Philippa Noireta, kterým je kopání jam, záměry ministra a stavební výstavba v Paříži proti srsti. Krysy z temnot se rozhodnou k definitivnímu úderu… (borsalino)

(více)

Recenze (83)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Já nechápu, že jsem tenhle film v dětství neviděl. Tenkrát jsem si totiž myslel, že jsem viděl snad skoro všecky francouzský komedie od četníků počínaje, Stepující stonožkou konče. Krysy z temnot mi ale vytrhli trn z paty a ukázali mi, jak úspěšně mám započít nový rok 2015. Zapnul jsem totiž televizi a hned tam na mě vyskočili. V tu chvíli jsem se atmosférou, herci a vtipem vrátil do dětských let a okamžitě mi bylo neuvěřitelně pěkně. Asi si to brzo zopakuju a přidám pátou hvězdičku. Uvidíme, co s tím udělá nostalgie... ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mi Krysy z temnot připadaly jako poměrně slušná oddechovka, ale postupně jsem si začal tento film užívat tak, že to jen tak nějaká oddechovka nedokáže. Místy hodně ztřeštěný film o marném boji podzemních obyvatel Paříže, vedenými Gaspardem de Montfermeil (P. Noiret), s urputným a samolibým ministrem veřejných prací (Ch. Denner), je hodně povedeným příkladem klasické francouzské komedie sedmdesátých let. V malinké roličce se tu objeví i mladý Depardieu, svou klasickou roli komisaře si opět střihl M. Galabru a tuto squadru výborně doplňuje M. Serrault jako neposedný historik Rodin. O čem tento snímeček vlastně je...? S mírnou nadsázkou by se dalo říct, že jde o geniální parodii na chování betonové lobby, která nám vnucuje názor, že parkoviště je lepší než park a Hypernova užitečnější než dětské hřiště...:-) ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilá komedie z nejlepší francouzské éry tohoto žánru. Noiret, Depardieu, Serrault..., všichni jsou zde krásně mlaďoučcí. Příjemné je, že základní myšlenka je o něčem víc, než že někdo někam spadne nebo se netradičně rozčiluje, i to, že se tvůrcům podařilo vyhnout trapnostem při všech těch originálních až zběsilých nápadech. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Svižná a vtipná skoro čtyřicet let stará komedie z rozkopané Paříže mi zpříjemnila večer. Tento herecký koncert s gustem zahraný triem Serrault, Noiret, Galabru, mi připomněl dávné časy, kdy tento film byl vítaným zpestřením televizního programu. Musím přiznat, že jsem se už dlouho tak od srdce nezasmála. Originální scénář s nápaditou zápletkou a dodnes aktuálním poselstvím o bláznivém, ale marném boji s megalomanskými projekty i policejní mašinerií, by určitě pobavil i současné diváky, kdyby tento film některá televize uvedla. Já bych se tedy ráda znovu podívala na netradiční podzemní sklizeň pórku a poslechla si příjemnou hudbu, která film doprovází. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Není to žádná ha ha komedie, ale milá a krásná pohodovka, která vykouzlí na rtech úsměv ať už člověk chce nebo ne. Není dobré nad tím vším moc přemýšlet, jinak bychom si ten jemný, francouzský humor neužili. V tomto příběhu osud Paříže závisí na jediném muži - ministru práce. Je tu však skupina lidí, která se nesmíří s tím, že se všude všechno rozkope a zničí. Ze začátku mi to přišlo velmi tajuplné a záhadné a cesta do podzemí za ztraceným dítětem působila dobrodružně. Kdo by čekal, že se tam dole skrývá nový svět :-) ()

Galerie (20)

Zajímavosti (2)

  • Natočeno podle stejnojmenné knihy, kterou napsal Gaston Leroux. (Terva)

Reklama

Reklama