Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (272)

fantoci 

všechny recenze uživatele

Když jsem viděl Gerrarda jak v tomhle filmu vypadá a slyšel že tam dělá kung-gu či co musel jsem se smát ale smích mě brzo přešel protože tenhle film je všechno jen ne k smíchu. Je napnutý od začátku do konce a nenechá vás vydechnout ani na chvíli a nejkrásnější je že do konce nevíte kdo je Fantom a hlavně že Depardieu tam nehraje jen takový štěk ale nejdůležitější roli. Kdyby se dávali ceny za nejkratší a přitom nejdůležitěší roli mohl by klidně aspirovat na titul. Tanhle film mohu jen doporučit protože mě vtáhl do děje tak silně že sem litoval že není o hodinu delší. ()

Anderas 

všechny recenze uživatele

Tenhle hrůzostrašný mišmaš se snad žánrově ani nedá zařadit. Je to přímo ukázkový příklad filmu, kde je 1000 a jedna věcí navíc a zbytečně. Samozřejmě jsem pointu nečekal takovou jaká byla a vizuálně se nedá prakticky nic vytknout, ale panenská krev? Navíc uvedené klady vylučují další exploze nadšení po druhém a třetím zhlédnutí takže trvanlivost je maximálně minimální. Samoúčelné, efektní, pseudobizardní, úchylné, pŕekvapivé, syrové, napínavé, nesmyslné, magické, nadpřirozené a třeba ještě komické.....co z toho jsou klady a co zápory si každý přeber sám. ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Vizuál je tady všechno. Pomiňme, že Gérardovi co se týče rolí akčních detektivů odzvonilo a jako vytučnělý méďa béďa se potácí ze scény do scény a vůbec mu člověk nemůže věřit, že by vydržel aspoň 1 minutu souboje s fantomem. Paříž jak jí milujeme - špinavá, hnusná a plná odporných upocených úchyláků. Záběry rybím okem na ohyzdné ksichty humusných pošuků smíchaný s perfektním zobrazením fantoma a jeho schopností - což je hlavní pilíř filmu, vyšetřování je tam jen proto, aby film měl nějakej dopředu posouvanej děj. Druhým kladem je charizmatická a krásná femme fatale Inés Sastre a ta její piha na rtu. Prostě vykašlat se na scénář, co je poněkud mimo a i na konec, co je poněkud mimo ještě o trochu víc a jen si vychutnat perfektní vizuální zpracování, filtry, hudbu a zvukové efekty a krásně hustou a temnou atmosféru. Pitofův vrchol, co nepřekonal. ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Kdysi v kině to pro nás ve 12. letech byl naprostý nářez. V tomhle věku vidí člověk filmy úplně jinak. Stačila mi tenkrát temná Paříž, vrah v masce, překvapivá pointa a nabušený Depardieu. To jsou taky hlavní plusy který sem viděl i dnes, ale ta kamera je šílená, styl vyprávění a vůbec prvních 45 minut je slušný filmařský bizár. Dneska ve 30. letech bych ocenil temný thriller točený klidnou kamerou a ne experimentální mišmaš. Tak dlouho jsem tenhle film neviděl. Občas si to bere to nejlepší z tématu předrevoluční Francie, temnoty, vražd a výtečného zabijáka a občas to vypadá jak mexická telenovela kterou točí rumunský režisér na kolumbijském kokainu. Skoro neuvěřitelné, že něco takového šlo tenkrát do kin jako velký hit. Byly jsme unesený když jsme šli z kina. Stáhnul bych hodnocení z pěti na tři, ale ty čtyři tomu dám. Hlavně ta čistě detektivní půl hodina na závěr tomu zvedne laťku. Tam už se Pitof vysral na úchylné barvičky a jede jen hnus a špínu. Mít tenhle zapomenutý klenot normální kameru, možná by se stal i kultovním. Pitof by teď nemusel prodávat v elektru iPhony přistěhovalcům. Nebo kde je mu vůbec konec.70%. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je takové franzouské "Z pekla". Narozdíl od svého britského protějšku je ovšem více.. "přeplácaný".. připadalo mi, že většina těch kamerových šíleností a digitálních efektů byla čistě samoúčelná, v tomhle dávám přednost ´chladnějšímu´ "Z pekla". Ani Gerard Depardieu už není, co býval, a většina soubojů mi přišla směšná.. Ale i po odečtení těchto chybek zůstává docela povedená temná detektivka s mystickými prvky. A pokud máte tu přeplácanost rádi, bude to pro vás film roku.. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
  • Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)

Reklama

Reklama