Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (272)

Davson odpad!

všechny recenze uživatele

Že prý je to výborná detektivka. No, tak to si zrovna nemyslím, spíš nějaká fantasmagorie. Fantóm si nasadí masku, která pohltí kulky a předvádí kung-fu... co to sakra..? Co mě však nejvíc vytočila a kvůli čemu dávám odpad!, je kamera. Tady se někdo snažil o výjimečnou obrazovou podívanou a místo toho nám naservíroval otřesnou směsicí různorodých záběrů, ve kterých aby se čert vyznal. Humus. ()

Turiec 

všechny recenze uživatele

Otras. Depardieuovi viac sedia komediálne role alebo drámy. Jedna hviezdička je len s prihliadnutím na experimentálnu kameru a výtvarné stvárnenie. Hoci prílišné experimentovanie, celkovo veľmi divný scenár a réžia spolu s nepresvedčivosťou a umelou snahou o mysterióznosť tvoria celkom služný chaos. ()

Reklama

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Něčím mě tento snímek prostě upoutal hned v kině a od té doby jsem si ho již několikrát zopakoval pro osvěžení paměti. Nejvíce bych zde vyzdvihl asi grafiku a vůbec to ponuré prostředí, do kterého je film zasazen, do té doby jsem se s ničím podobným nesetkal, opravdu zdařile depresívní vykreslení Paříže. Taktéž mě uchvátil styl kamery, který je vytvářen stylem jakoby "go-pro". Možná lehce předvídatelný, možná v mnohých ohledech nedotažený, ale kulisy,kostýmy,napětí a herecký výkony, klobouk dolů - můj asi vůbec nejoblíbenější francouzský film moderní doby...............moje hodnocení = 8,5 z 10. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nepochopil toho povyku kolem filmu. Je to laciná slátanina, kterou rychle Frantíci uvařili, jen aby byli první, kdo použijí digitální kameru. O.k. byli jste první. A co z toho. Občas to zaujme nadupanou atmosférou i opravdu originálními a zajímavými triky. Ale nenechte se hned zlákat a oklamat. Jindy jsou totiž záběry a různé kompozice naprosto otřesné. Jo a je to nuda a děs k posrání. A chválu si ten film může posbírat kde chce...Na pravdě (kterou mám) tím stejně nic nezmění. Pitof je skutečný nýmand. Můj vůbec první film v životě, u kterýho sem měl nutkání odejít z kina. ()

Frederika 

všechny recenze uživatele

3.5* Zvláštní... Žánrově fantasy krimi, což mi vůbec nevadí, líbí se mi i prostředí a doba, do které je historická osoba Vidocqa zasazena, a i konec mě vlastně překvapil, protože jsem vůbec nečekala, že Alchymistou bude... No ale, jediné z čeho jsem trochu v rozpacích je vizuál snímku (i když se mi docela líbil), hlavně kamera. Většina scén v interiéru vypadá hrozně amatérsky natočená (dle mého názoru je to často nepřirozeným nasvícením a tedy vůbec prací s kamerou, ale možná to tak tvůrci zamýšleli) a většina scén v exteriérech vypadá jako kýčovitá HDRka (ne, že bych pro to částečně neměla slabost, jen konstatuji :) Na druhou stranu hudební stránka je skvělá, hercům jejich role bezvýhradně věřím a Alchymistova maska vypadá fakt dobře! Jo, a jistá podobnost s filmem "Z pekla" by tu byla - ale oba filmy byly natočeny téhož roku, takže těžko říct, jestli je to náhoda, nebo se někdo někým inspiroval. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
  • Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)

Reklama

Reklama