Tvůrci:
Hugo BlickRežie:
Hugo BlickScénář:
Hugo BlickKamera:
Arnau Valls ColomerHudba:
Federico JusidHrají:
Emily Blunt, Chaske Spencer, Ciarán Hinds, Rafe Spall, Toby Jones, Tom Hughes, Stephen Rea, Valerie Pachner, Malcolm Storry, Nicholas Aaron, Nichola McAuliffe (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Co chceš a co potřebuješ (E01)
-
Stezka mrtvých (E02)
-
Lační supi (E03)
-
Raněný vlk (E04)
-
Puška na bizony (E05)
-
Milovaný (E06)
Obsahy(2)
Ona se přijela pomstít, on hledal domov, který mu byl ukraden... Šestidílná britsko-americká série vypráví spletitý příběh, který v roce 1890 v Americe svede dohromady urozenou anglickou dámu Cornelii Lockeovou a vysloužilého póníjského armádního zvěda Eliho Whippa, počátky příběhu však sahají hlouběji do minulosti. Cornelia přijela do Nového světa s touhou pomstít smrt svého syna, zatímco Eli chce jen získat kus půdy, který mu dle zákona o vojenské službě náleží. Jejich setkání, předurčené snad samotnými hvězdami, nerozlučně spojí jejich osudy... Revizionistický western natočil podle vlastního scénáře anglický filmový tvůrce Hugo Blick, který do hlavních rolí obsadil hvězdnou Emily Bluntovou a amerického herce lakotského původu Chaskeho Spencera. V dalších rolích se objevují Tom Hughes, Rafe Spall, Stephen Rea, Ciaran Hinds či Toby Jones. Hugo Blick a Emily Bluntová se na projektu podíleli také jako producenti. Série se trochu překvapivě natáčela převážně ve španělských lokacích a s jistou nadsázkou ji tak lze označit i za spaghetti western. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (132)
Who the fuck is Hugo Blick a jak, je možné, že člověk se jménem jak z 90kovýho porna a téměř nulovým kreditem dokázal napsat a natočit takový skvost? K těm zázrakům přidejte životní roli Chaske Spencera, jehož největším úspěchem v kariéře do té doby bylo nabrat svalstvo pro Twilight, a životní roli Rafe Spalla, jehož ksicht každý zná, ale teprve od teď si bude pamatovat i jméno. Blick si doslova hraje s diváckým očekáváním v rámci žánru a umě servíruje mix prvků typických pro různá období westernového žánru a předkládá ji v totálně depresivním provedení s jemným vkročením do až hororových vod. Kamera, hudba... vše TOP. Jo a Emily... krásně rozkročena mezi křehkou lady a babou co vám s potěšením ustřelí koule. P.S. Jestli v tom někdo vidí červenou knihovnu, nechť si dá seřídit ciferník. ()
Američtí pionýři jako banda vrahů a násilníků, že by i apokrajina Mad Maxe bledla strachem, a poučení, že nejlepším sportem pro anglickou lady je lukostřelba...Až absurdní hybrid silných scén, které ale ne vždy dávají dobový i logický smysl a dějí se jen ze scénáristické zlovůle a nikoliv reálného směřování charakterů. ()
Už od začátku jsem si říkal, že je to tak nějak zvláštně poskládané, ale že se to postupem času vykrystalizuje a spojí do jednoho ucelého příběhu. No ale nakonec jsem se do toho příběhu, potažmo do všech různých odboček, vsuvek, retrospektiv...asi úplně nedostal a tak ve mně část série prostě vyšuměla. On ten název trochu klame, ano Angličanka je určitě ústřední postava, ale v některých dílech má poměrně málo prostoru, a možná je tak lepší to zkouknout na jeden zátah, aby člověk líp chytal ty všemožné vsuvky. Nebo by možná bylo lepší, kdyby to od začátku byl prostě jen film...Má to teda krásnou krajinu, což u westernu tak nějak očekáváte, fajn dobové reálie a atmosféru, ale ten příběh mi prostě k srdci nepřirostl. ()
Angličanka měla tu nevýhodu, že jsem před ní viděl dvě Sheridanovy série 1883 a 1923, které byly skvělé. Angličanka je „jenom“ dobrá. Atraktivní prostředí Divokého západu, dobré obsazení, poměrně zajímavé postavy a krásné scenérie, to všechno jsou plusy seriálu. Bohužel jsou tady i výrazné mínusy. Dají se asi všechny zahrnout pod zbytečné nadužívání technických možností. Mám na mysli například snímání kamery z nezvyklých úhlů (ty opakované podhledy při rozhovorech byly velmi rušivé), podivné a časté přeostření kamery a především častou a špatnou dramatizaci. Proč hraje dramatická hudba a je použitý zpomalený záběr už při tak běžné situaci jako je vystoupení z dostavníku? Pokud je tohle použito příliš často, ztrácí to na působivosti a ta pak schází u těch opravdu dramatických scén. Příště tyhle technické hrátky ořezat a bude to lepší. Samotný příběh je vcelku zajímavý, jen mi přišel lehce neuhlazený a někdy zbytečně pomotaný. Obloukem se vrátím na začátek a zopakuji, že Angličanka je dobrý seriál. Doporučuji ale raději dva Sheridanovy seriály 1883 a 1923. ()
Teraz tu máme ponurý Leonovsky špinavý western, plný zákerákov a hyen na každom kroku, o ktoré sa treba aj razantne postarať. Tak Emily Blunt môžem v čomkoľvek. aj keď tu máme na oko paničku Angličanku. No heh, dokáže to rozbaliť, jednoznačne. Nie je to úplne dokonalé, sú tu nejaké dejové skoky ale pozorný divák si usleduje ktorá kedy bije. /80%/ ()
Galerie (16)
Photo © Amazon Prime Video
Zajímavosti (9)
- Muž ladící v roce 1875 v domě Cornelie klavír, posléze hraje Romance for Violin and Orchestra in F minor, Op. 11, B39. Antonín Dvořák tuto skladbu napsal na přání Josefa Markuse, vedoucího orchestru Prozatímního divadla v Praze. Poprvé zazněla na koncertě pod vedením Adolfa Čecha 9. prosince 1877. (mikulin)
- Natáčanie seriálu prebiehalo v Španielsku, predovšetkým v okolí Madridu, v regióne Kastília-La Mancha. (Real Tom Hardy)
- Emily Blunt sa musela tri mesiace pred natáčaním učiť jazdiť, no keďže je alergická na kone, musela počas celej produkcie užívať dennú dávku antihistamínových tabliet. (Arsenal83)
Reklama