VOD (1)
Obsahy(1)
Libanonská metropole, duben 1975. Konflikt mezi muslimy a křesťany otevřeně propuká, začíná občanská válka a Bejrút se stává válečnou zónou. Patnáctiletý sympatický rošťák Tarek a jeho kamarádi však skepsi nepropadají. Režisérovo úsměvně laděné ohlédnutí za nelehkými léty, které sám prožil, je mnohými považováno za vůbec nejlepší libanonský film. (MFF Karlovy Vary)
(více)Recenze (5)
Pubertální výrostci a v pozadí eskalující konflikt v Bejrútu. Zajímavý kontrapunkt. 50.KVIFF ()
Milé překvapení, opravdu zajímavý a vtipný film, ale rozhodně bych si ho užil víc, kdyby hlavní postava nebyl takový sebestředný rozmazlený fracek. ()
Výborný film zobrazující počátky libanonské občanské války v druhé pol. 70. let. Soustředí se na příběh dvou dospívajících kluků vyrůstajících v prostředí západního, muslimského Bejrútu - Tárika a Omara, kteří se na začátku války seznamují s osiřelou křesťankou Maj. Režisér, sám Libanonec, ve snímku zachycuje tamější poměry autenticky a podává dobrý obrázek o životě některých Bejrúťanů v tomto strašném a tak těžko pochopitelném konfliktu. Autenticita je podpořená velice solidními hereckými výkony jak hlavních, tak vedlejších postav, zvlášť představitelů Tárika a Omara, kteří na neherce hráli opravdu přesvědčivě. I když se jedná o drama, vyskytují se ve filmu i komediální scény, a to hlavně díky úžasné Liliane Nemry v roli nesnesitelné Tárikovy sousedky, která se svojí vyřídilkou dodává filmu příjemný závan jadrného, lidového humoru. Nenapadá mě dokonce nic, co bych filmu vytkl, děj ubíhá plynule až k hořkému závěru, který dojímá naprosto přirozeně, bez nějakého patosu a přehnané dramatičnosti. Vřele doporučuju všem, nejedná se o žádný suchopárný válečný dokument, válku film přibližuje prostřednictvím životních osudů obyčejných Libanonců, je natočený s citem, upřímný a lidský. ()
Doueiri je původně kameraman a práci s kamerou si uměl ohlídat, takže film opravdu dobře vypadá. V jednotlivých scénách je pak velmi silný, ale jako celek není bohužel úplně konzistentní a trošku mě mrzí zejména mizející linie s May. Proto za čtyři. Některé další věci, které mi nesedly řekněmě z pohledu dobových/místních reálií, nejsou důležité, protože je odhalí jen málokdo, a navíc jsem po přečtení některých rozhovoru s režisérem pochopil, že to v tom byl i jistý autorský záměr. ()
Na plný počet je v tom příliš filmařských chyb, ale obsahově povedené. ()