Režie:
Peter YatesKamera:
William A. FrakerHudba:
Lalo SchifrinHrají:
Steve McQueen, Robert Vaughn, Jacqueline Bisset, Don Gordon, Robert Duvall, Simon Oakland, Norman Fell, Georg Stanford Brown, Justin Tarr, Carl Reindel (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bojuje se zločinci i s místními politiky... Policejní poručík Frank Bullitt (Steve McQueen) dostává velmi důležitý úkol: ochránit po dobu 48 hodin klíčového svědka Johnyho Rosse, který má vypovídat před senátním výborem proti mafiánské organizaci. Tímto úkolem ho pověřil ambiciózní politik Chalmers (Robert Vaughn), který chce rozkrytím této organizace získat kladné politické body pro svou plánovanou kandidaturu do Kongresu. Svědek Ross je bývalým členem této organice a před klíčovým slyšením se ukrývá v hotelovém pokoji, který má Bullitt střežit společně se svými kolegy. Brzy ovšem do pokoje vniknou dva muži, strhne se přestřelka a Ross na následky postřelení umírá. Poručík Bullitt se rozhodne zprávu o jeho smrti zatajit, pouští se do nebezpečného vyšetřování a na vlastní pěst pátrá po pozadí celého podivného případu... Akční kriminální snímek Bullittův případ se v době svého uvedení v roce 1968 setkal s velkým úspěchem a byl oceněn Oscarem za nejlepší střih. V současnosti lze snímek zařadit mezi klasiky kriminálního žánru, proslulý je zejména automobilovou honičkou v ulicích kopcovitého San Francisca a hereckým výkonem Stevea McQueena v roli mlčenlivého a zatvrzelého policisty. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (387)
Dobre, nedá sa ako prvé nespomenúť úžasná scéna automobilovej naháňačky centrom San Francisca. Je to jedna z mojich najobľúbenejších filmových scén. I keď je pravda, že obsahuje aj chyby, v podobe opakujúcich sa záberov a preto viac krát vidíme napríklad zeleného chrobáka a po opakovanom pozeraní to kazí dojem. Ale pri prvom zhliadnutí som bol naozaj unesený. Aj vďaka skvele vybranej hudbe. Čo však nemôžem veľmi pochváliť je dej a nudnejšie pasáže. Film je ukážkou starej filmovej školy so všetkými svojimi kladmi i zápormi. Bullittov prípad si na nič nehrá, a len nám ukazuje ako má vyzerať pravá a nefalšovaná kriminálka. Len čo ma veľmi mrzí na tomto snímku, je scenár. Je síce pravda že McQueen hral policajta ktorý toho veľa nenahovoril, ale keď niečo povedal tak to bola perla a nielen on ale všetci. Všetky dialógy a rozhovory boli nemastné neslané, vlastne by sa dalo povedať že veľmi suché a len vďaka tomu dávam menej než by som čakal. ()
Bullit, půl stroj, půl ohař - kyberpes. Zbystří, zavětří, chytne stopu a jde. Zakousne se. Nepustí. Ztratí-li stopu, vrátí se. Chytne ji zas a zas. Nezbytně nutný odpočinek mu dělí a měří čas. Dělá svoji práci, bez citů, bez tužeb, bez oddechu - jako stroj. Jako 7 minut na hranici svých možností řvoucí auto (ta honička je z nejlepších, co jsem viděl, to mi nikdo nevymluví). Jako letadla, která pojíždějí pravidelně na ranveji jak obří leviatani (dokonalá volba prostředí - ten hluk leteckých motorů bez hudby a beze slov - nádhera). Jako patolog, který chronometricky odříkává svůj nález , zpracovává svou mrtvolu na informace a počítač Bullitt následně zprácovává informace na činy. Jako kolegové, metodicky vytvářející seznam věcí jedné zavražděné. Nejdříve na to Subjektiv nemyslí, ale po té, co ke slovu výrazněji přijde Bullittova žena, prozře. Začne vnímat, jak je Bullitt i další policisté neosobní a tím se pro něj dění stává nepříjemně osobním. Jejich citová vyprahlost probudí city jeho. Žádný žert, minimum hudby, minimum slov, minimum odpočinku, minimum jídla, minimum něhy, minimum zábavy, maximum nasazení - tohle je minimalistický způsob života, Ajantisi! ()
Hluboce podprůměrné krimi s ubohou zápletkou, snadno zapomenutelnými postavami a naprosto nepopsatelně nudným průběhem. Jediným extrémně světlým momentem tak zůstává naprosto luxusní honička v automobilech. Nepatřím k divákům, kteří si ustříknou do textilu, když vidí, jak se prohání na plátně auta, ale co se podařilo v tomto filmu, to byl absolutní strop a nechce se věřit, že se psal rok 1968. I z pohledu dnešního moderního diváka to působí opravdu luxusně. Věčná škoda, že film jako takový je strašně nudná sračka. Věřím, že ve své době mohl film zaujmout, ale ve srovnání s dneškem, kdy je žánr krimi úplně ale úplně jinde působí skoro až směšně. [22 %] ()
Skvělá dobrodružná kriminálka s nezapomenutelným Stevem McQueenem v hlavní roli poldy, jemuž zabili údajného klíčového svědka v mafiánském procesu. Samozřejmě, že nic není tak jednoznačné, jak to na první pohled vypadá a Bullit to sám brzy zjistí. Do dějin vstoupila také jeho honička s Fordem Mustangem po ulicích San Francisca, během níž asi 4x minul jistý stále stejně vypadající VW Brouk. ()
Film o ktorom sa hovorí predovšetkým kvôli automobilovej naháňačke. Úprimne, mňa nejako neohúrila. Mňa skôr zaujalo pobehovanie medzi štartujúcimi lietadlami. Čo sa týka príbehu, tak na rok 1968 určite fajn, ale z dnešného pohľadu na úrovni epizódy priemerného krimi seriálu. Ešte v budúcnosti skúsim doplniť nejaké ďalšie chýbajúce kúsky do mozaiky s názvom Steve McQueen, ale Bullittův případ si svoju povesť rozhodne neobhájil. ()
Galerie (83)
Zajímavosti (45)
- Přáním režiséra Yatese bylo, aby se vozidla při automobilových honičkách pohybovala rychlostí 120 až 130 kilometrů za hodinu. Ve výsledku však auta řítila až 170-kilometrovou rychlostí. (DruidKarel)
- Časopisem Premiere byla legendární honička zvolena jako nejlepší automobilová honička všech dob. (HOODY)
- Režisér Peter Yates byl vybrán osobně Stevem McQueenem, kterému se líbilo, jak realisticky nafilmoval automobilovou honičku ve filmu Robbery z roku 1967. (Javert)
Reklama