Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Ivan AcherHrají:
Jan Kolařík, Zuzana Zlatohlávková, Ondřej Kokorský, Simona Lewandowska, Tereza Volánková, Ivana Hloužková, Slávek Bílský, Vojtěch Hrabák, Roman Slovák (více)Série(2) / Epizody(16)
Obsahy(1)
Dobré ráno, Brno! je osmidílný televizní seriál Jana Prušinovského, který si tentokrát vybral prostředí živě vysílaného ranního pořadu, o němž vypráví s obrovskou nadsázkou. Pořad Dobré ráno to nemá jednoduché. Je to ranní show, jejímž posláním je připravit diváky do nastávajícího dne pomocí dobré nálady. Každý ho zná, ale málokdo na něj soustředěně kouká. Pro několik šťastlivců bývá tento pořad odrazový můstek k další kariéře a pro většinu hrob... Když na Špilberku zhasne noční osvětlení, rozsvítí se v režijní místnosti studia České televize na druhé straně města červené světýlko a společně s ním se rozzáří i oči ostříleného televizního režiséra Mirka Kurše. Se svou televizní rodinou, vlastní už dávno nemá, každý sudý týden bojuje o přízeň vstávajících diváků, kteří spouštějí své televizní přijímače, aby zahnali ranní chmury. Že rána nejsou vždycky dobrá, to ví Mirek, milovník piva a žen, moc dobře. Přes nepřízeň techniky, lidského faktoru, přírodních i hromadných katastrof chce ale všem těm, kteří to potřebují, společně s moderátorkou Radkou a jejím kolegou Cyrilem pravidelně naživo popřát – Dobré ráno, Brno! (Česká televize)
(více)Recenze (181)
"Jestli to odnesete, já dám výpověď!" (plechy se štrúdlama). Posledních osm týdnů jsem tohle vyhlížel a zábava exotů z brněnského 'Dobrého rána' jednoduše vede. Jan Kolařík v roli režiséra a další pelmel herců, coby moderátoři (sjetá Zlatohlávková), osvětlovači, maskérky a jeden bezdomovec kousek od studia, v ranní show a v životech a situacích okolo. Prušinovského tvorba mě baví, protože si myslím, že umí nejadekvátněji popsat "duši a příběhy současného Česka". Jasně, 'Dobré ráno, Brno!" není žádná magnum opus TV tvorby (ostatně Průša stojí za geniálními kultovkami, jako je MOST, Okresní přebor, nebo snad i Autobazar Monte Karlo, které mají lepší casting i kadenci); předpokládám, že se v téhle minisérii pokračovat nebude, ale definitivně bych se těšil, kdyby to tak bylo. ()
Slabší Prušinovský, jehož další satirická komedie, tentokrát z televizního prostředí, působí ve srovnání se skvosty jako MOST! či Okresní přebor jako chudší příbuzný. Dost slabý rozjezd, který sice vizuálně a esteticky má svoje kouzlo, ovšem paběrkuje ve zbytku důležitých věcí jako je humor, rádoby trefné momentky a tentokrát i výběr herců. Místo vybudovaného a situačního humoru sází Dobré ráno spíše na sprostotu, afektovanost a bizarnost, což příliš dobře nefunguje v prostředí, které je seriózní a reálné. Ona chytrá satira zde spíš jen klouže po povrchu. Nízká sledovanost jakožto hlavní motivace nastolená v první epizodě rychle ustoupí do pozadí, a i díky tomu nesourodá ústřední partička, kterou by v ideálním případě měl tento element spojovat, nedosahuje úrovně osazenstva mostecké Severky či obyvatel fotbalových Houslic. Většina osobnostního rozvoje postav je odbytá, stejně jako podivně působící cliffhanger na samém konci. Je to spíše průměr než vyloženě špatné, a ve srovnání s režisérovými dřívějšími projekty bych dal slabší tři hvězdy. Jelikož ale nejsem brňák, a neocením ani četná camea, tak volím silné 2. ()
Dobré ráno, Brno! se možná nezapíše do paměti tolik výrazně jako jiné Prušinovského seriály, dají se v něm ovšem nalézt minimálně zajímavé, zábavné i schopné úryvky, které zvládají tento seriál představit v krapet sympatičtějším světle. Jde o promarněný potenciál, krapet nezřízenou záležitost a možná příliš iracionální seriál? Možná, možná, možná. „Ale je to prdel.“.... ()
Naše televizní seriálová tvorba velmi ráda cpe divákům tisícidílné dramata z prostředí, kam si myslí scénáristé, že by unavený, přepracovaný, konzumní divák rád nakoukl a oblíbil si báječné příběhy, postavy a zápletky každodenních peripetií desítek postav v různých prostředích s romantickým nádechem. TV Nova útočí nakažlivou nekonečnou rodinnou Ulicí, rozsáhlou nekončící zdravotnickou Ordinací v růžové zahradě. TV Prima nasadila pro lidičky milující zviřatka seriál Zoo a divák se nakoukne i na statek Slunečná. Zkrátka diváci už byli skoro všude prostřednictvím líbezných seriálů. Pak se ale objevil muž, který změnil a šokoval českého zdomácnělého diváka. Muž, který nejprve stvořil zcela osobitě seriál o fotbálku, aby o několik let zasadil nejtvrdší úder společnosti brutálním Mostem! To nejextrémnější, co kdy kdo spatřil však mělo teprve přijít. Režisér Prušinovský si vybral ďábelské téma pro seriál, na které nemohl být žádný běžný hltač seriálů připraven - Česká televize Brno a pořad Dobré ráno. Z primárně líbivého vděčného prostředí a námětu se v rukou Prušinovského zhmotnilo v anarchistický nekorektní velebizár jaký český seriál nezažil. Ač mělo jít o poctu České televizi, tak v kombinaci brněnské odnože ČT se ukázalo, že je cosi shnilého za branami Brnowoodu. Každá z postav zde má totiž poněkud nestandardní přístup ke své práci, jejich neprofesionalita mnohdy hraničí s velkou neukázněností a skutky, které konají jsou frivolní. Tohle v seriálech TV Nova & Prima nespatříte. Geniální scénář, originální zápletky a velký recesistický nadhled s prvky parodie (věřím, že nic z toho se ve skutečnosti nestalo žádnému ze zaměstnanců). Natáčeno je to opravdu v objektu Brněnské televize, kde často procházím a pomrkávám na rampu jestli tam nestojí Mirek s Radkou a někde u popelnic nezevluje Luboš. Humor je to prušinovský a je mnohdy už na hraně, ale má to plno scén, kde jsem se řehtal až se za břicho popadal. Brno není zase tak ulítlé jak si v Praze myslí. Ale vždy umělo být osobité a nezkazí žádnou srandu. Dobré ráno, Brno! má jedinou nevýhodu - má málo dílů. Moc jsem si přál, aby tento seriál měl taky tolik dílů jako ty sračky z Novy a Primy. ()
Rozepsal jsem se u posledního dílu, který byl absolutním zklamáním. Ovšem ten předposlední byl zase dokonalý. A teď si vyberte. Já bych možná sérii ukončil po tom sedmém pokračování a hotovo. Potěšilo mě obsazení Vladimíra Hausera. EDIT po druhé sérii: Opět nám zábava osciluje, ale smál jsem se určitě víc než u jedničky. DIvadlo Daniely Špinar bych v posledním díle prostříhal trochu víc, ačkoliv tam bylo takhle rušivě úmyslně a mělo nebavit. ()
Galerie (316)
Zajímavosti (30)
- V závěrečných titulcích jsou dvakrát za sebou uvedeny 3 postavy v pořadí Ivo Plíhal (Dušan Hřebíček), Horst (Roman Nevěčný), Mára (Vladimír Hauser). (mikulin)
- V epizodě si můžeme na zdi vedle zasedací místnosti všimnout dvou plakátů. Jeden je na seriál Trpaslík (od r. 2017) a druhý na Snědou tíseň ze seriálu MOST! (od r. 2019). (Leopard105)
- Kvůli licenci byl v epizodě název pořadu StarDance aneb když hvězdy tančí (od r. 2006) změněn na „Hvězdy tančí“. Oproti Stardance jsou zde místo čtyř pouze tři porotci – Richard Genzer, Tatiana Drexler a Zdeněk Chlopčík. Mezi porotci chybí Jan Tománek. Oproti Stardance se místo Barrandovských ateliérů nebo Křižíkových pavilonů na Výstavišti v Praze Holešovicích natáčelo ve studiu České televize na Kavčích horách. (TomasSlach)
Reklama