Režie:
Kelsey MannKamera:
Adam HabibHudba:
Andrea DatzmanHrají:
Amy Poehler, Phyllis Smith, Lewis Black, Diane Lane, Maya Hawke, Tony Hale, Liza Lapira, Ayo Edebiri, Adèle Exarchopoulos, Paul Walter Hauser (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Ve snímku V hlavě 2 společností Disney a Pixar budou mít diváci znovu možnost se podívat na to, co se právě odehrává v hlavě čerstvé teenagerky Riley. Dějí se zde velké věci – ve velícím centru probíhají neočekávané stavební práce, aby se sem vešli překvapiví noví hosté: zbrusu nové emoce! Radost, Smutek, Vztek, Strach a Nechuť, kterým se už dlouho dařilo mít všechno pěkně pod kontrolou, se ocitají v rozpacích, když se jejich společnost rozroste o další pocity. Jako třeba o Úzkost, která zde začne kralovat. (Falcon)
(více)Videa (5)
Recenze (255)
V hlavě 2 je stejně jako jednička zajímavý a docela chytře napsaný animovaný film, který se odehrává v pro mě hodně poutavém prostředí, z kterého kvalitně těží. Sice je příběh z určité části variací na to, co už jsem jednou viděl, ale tím, jak se hlavní hrdinka mění, je všechno zase tak nějak úplně jinak a nemůžu proto říct, že by mě film nedokázal občas překvapit. Přibyly nové zajímavé emoce, které v hlavě dělaly pořádný nepořádek, jak už to tak u té puberty bývá, ale nemůžu říct, že by mě některá z nich nějak víc oslovila – stále mám ty původní o něco raději. Co jsem si tentokrát moc neužil byl humor, přišlo mi, že film nebyl moc vtipný, nebo spíš jsem se během promítání zasmál asi jen jednou, dvakrát… Na druhou stranu mě dokázalo vše, co jsem viděl, docela pohltit, opět se mi velmi líbila fantazie, s jakou je tu ten náš vnitřní svět zpracován, užíval jsem si to, kochal jsem se tím, jak to funguje. Animačně je to velmi povedené, hudba je také fajn. Za sebe zkrátka můžu bez emocí říct, že si V hlavě 2 ode mě zaslouží takových 7,5/10. ()
Jednička byla atraktivní pro všechny generace: milá, inteligentní, ambiciózní, svižná, nápaditá. Dvojka nějakou tu kaňku a slabší snahu o originalitu sice má, nicméně rodiče zejména dospívajících dívek si ji užijí ještě o krapet víc. Protože u Riley nastupuje puberta a s ní nové, nepředvídatelné emoce. Takže nastupuje Nuda, Stud a zejména Úzkost, která mnohému začne šéfovat. A vlastně i dost témat, o kterých si může po návštěvě kina povídat celá rodina. A jakýsi přetlak všeho může odpovídat právě chaotické mysli puberťáka. Riley dál zbožňuje hokej, její best kámošky si ovšem vybraly jinou střední školu a Riley tak před nimi dává o víkendovém soustředění s potenciálními hokejovými spoluhráčkami přednost právě tomu, jak se v novém prostředí zapíše a jaký udělá dojem. Podobností se strukturou jedničky je dost, ale nevadilo. Znovu laskavé, jen až půjde Riley na vysokou nebo se zaláskuje, tak prosím víc humoru. ()
Hrdinové mé nejoblíbenější Pixarovky ožívají po 9 letech znovu a přidává se k nim skvadra dalších emocí, co pořádně zatočí s myslí naší hlavní protagonistky, aby nás zase pobavili i skoro až dojali k slzám. Stále nejlepší animační studio si pohlídalo precizní technickou stránku a ač mi tentokrát tak rázně neodpálilo, pořád jsem se bavil královsky a na takhle originální animáky budu stát v kinech fronty až do konce života. [viděno v Cinestar Plzeň 23.7.2024] ()
Film pro holky o dospívání třináctiletých dívek. Barevné, romantické, ale beze vtipu. Trochu to brnká na strunu puberty, ale žalostně nevyužije potenciál. Stále je to ale vyprávěno jako pro šestileté. Už po 10 minutách jsem se začal nudit. V kině se také moc lidé nesmáli. Asi proto, že film chce útočit primárně na emoce a porozumění. Kouzlo z prvního dílu vyvanulo velmi rychle. Ke konci se film táhnul k nesnesení. ()
Příběhově trochu podobné jedničce, kvůli pubertě o něco méně zábavné a hravé, mnohem více úzskostlivé a nepříjemné, jak se ta animace pořád zlepšuje, ztrácí se ta upřímnost a jednoduchost dětského animovaného filmu. Jinak ale sakra! Je to pravda! Tady se nedá rozhodnout, který díl je lepší! Tedy, osobně preferuji tu jedničku, kterou už očividně všichni považujeme za kultovní klasiku, ale především je výrazně jednodušeji uchopitelná pro větší publikum, protože v jednoduchých emocích malého dítěte se prostě lépe hledá i dospělý chlap, zatímco v pubertálních věcech 13tileté holky už to je o něco těžší i pro pubertálního kluka. I když, u jedné scény jsem taky málem brečel (ale prostě, Bingbong už se nezopakuje nikdy). Hluboké zamyšlení nad nelehkým tématem dospívání, věrnosti přátelům, myšlenkám nad budoucností, sebezapření a celkově tý svině tlačítka puberty, která je ale přeci jen v něčem ok (ty ostrovy mě rozdrtily). V několika scénách absolutně wtf momenty, které si už ale PIXAR očividně se svou reputací prostě může sebevědomě dovolit a strašně pobaví. Hele, je to super. Jestli je v pánu třetí díl, dejte tomu prosím zase takhle pár let. 8,5/10 více (trochu rozklepaně) ZDE: ()
Galerie (42)
Photo © Walt Disney Pictures
Zajímavosti (21)
- Phyllis Smith se vrátila z důchodu, aby si zopakovala svou roli Smutku, ale požádala společnost Pixar, aby jí našla nahrávací studio v Missouri, protože jen kvůli tomu nehodlala cestovat až do Los Angeles. (Katka189)
- Když se Riley snaží uklidnit po záchvatu úzkosti, používá techniku známou jako uzemnění. Při něm se soustředí na své smysly – věci, kterých se může dotýkat, které slyší, cítí atd., aby pomohla resetovat svou mysl a uklidnit se. Mnoho lidí ji používá k tomu, aby se z úzkostných záchvatů vrátili nebo jim dokonce předešli. (Katka189)
- Po skončení filmu vidíme scény, kde sa Úzkosť objaví aj v hlave mamy a otca. Po záverečných titulkoch nasleduje krátka potitulková scéna. (giaruj)
Reklama