Režie:
Robert HlozKamera:
Filip MarekHudba:
Jan ŠléškaHrají:
Andrea Mohylová, Matěj Hádek, Milan Ondrík, Václav Neužil ml., Karel Dobrý, Agáta Kryštůfková, Katarzyna Zawadzka, Iveta Dušková, Jan Vlasák, Richard Stanke (více)Obsahy(1)
Představte si, že žijete v roce 2041, kdy máte právo být po nehodě či jiné nepřirozené smrti oživeni. Stačí si jen pravidelně vytvářet digitální zálohu své osobnosti – BOD OBNOVY. Agentka Em právě dostává do rukou případ, kdy byla základní pravidla obnovy porušena. Bod obnovy oběti byl smazán a Em tak má před sebou výjimečný zločin. Strhující příběh zasazený do blízké budoucnosti, kdy technologie budou zaručovat lepší život a lidé si budou moci zaplatit jeho prodloužení. (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (834)
Po Úsvitu další krásnej důkaz toho, že i čeští filmaři (zejména ti mladší) mají světovej vizuální cit s potenciálem vyprávět příběhy. Taky ale smutnej důkaz toho, že prostě nemáme schopný scenáristy a dramaturgy, kteří by těm příběhům dokázali napsat funkční dialogy a dát jim lidskej rozměr. A tak divák sleduje pletenec všech možnejch zahraničních předobrazů s naprosto topornými přednesy bez jakýhokoliv citovýho zabarvení. A tehdy člověk pochopí, že nám chybí i režiséři se schopností vést český herce (kteří byť talent mají, nedokáží sami od sebe přicházet s kvalitními výkony). Škoda, protože kromě skvělý kamery fungují i vizuální efekty, soundtrack, střih a zvuk. ()
„NEMÁTE ANI TUŠENÍ, O CO TADY VE SKUTEČNOSTI JDE. CHRÁNÍTE SYSTÉM, KTERÝ VÁS KAŽDÝ DEN STRAŠÍ SMRTÍ…“ Dramatická hudba, pomalý, jednoduchý (ale jasný) dialogy, auta bez řidiče, lehce futuristickej vizuál a obrovská mezinárodní koprodukce. Tý hudby je hodně, takže vlastně nevím, jestli je to fakt dramatický, nebo… Solidní kriminálka se sci-fi podtextem s nevokoukanou tváří v hlavní roli. Je škoda, že neměli odvahu ostatní casting pojmout podobně. Takže ano, na českej film dobrý! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Snímek měl rozpočet 45 milionů Kč. 2.) Film sestříhal Polák Jaroslaw Kamiński. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Ve světové konkurenci se Bod obnovy víc než na tři hvězdičky nezmůže. Chování postav, jejich motivace jsou často velice klišovité, dialogy jsou leckdy slaboduché a herecké výkony rozkolísané. Na druhou stranu považuju za úctyhodný výkon pokusit se o něco takového v našem rybníčku a narazit to celé na relativně obehrané přímočaré kopyto bylo asi rozumné rozhodnutí. Rozhodně doufám, že Bodem obnovy byl nastaven směr, kterým se část naší kinematografie bude ubírat. ()
║Rozpočet $-miliónov║ Tržby USA ║ Tržby Celosvetovo $889,157▐ Nakoniec len pekný pokus, z ktorého číha Blade Runner či Minority Report. No ale výsledok je len dobrý po technickej stránke, po príbehovej to je strašne nezáživné kecanie. /40%/ ()
Český film má dlouhodobě jeden zásadní problém (no, spíš česká kultura obecně, ale zatímco českou literaturu už nikdo normální nečte, na filmu lidem z nějakého, mně neznámého důvodu furt záleží): až náboženské lpění na předpotopním rozdělování na „vysoké“ a „nízké“ umění a z toho plynoucí přesvědčení, že pouze to „vysoké“ může zprostředkovávat význam, natož hlubší vhled do podstaty brouka, což v českém podání znamená v lepším případě hřebejkovské stolování, v tom horším „chcípácký lůzr bloumá městem a má myšlenky“. S tím logicky souvisí ofrňování se nad žánry coby útvarem, který přece „z principu“ nemá co říct, a fakt, že se tu točí jen s největším sebezapřením, neochotou pochopit, co vůbec je jeho smyslem, a tupým přejímáním, co udělali někde jinde, ať se tedy lůza nažere, když nepobírá opravdovou tvorbu. Česká romantická komedie tudíž není pokus o to ztvárnit jeden z milionů způsobů, jimiž se v tomhle studeným vesmíru pokoušíme nebýt sami; je to Langmajer, co nesnáší svou manželku. Kriminálka zobrazováním lidských krajností netematizuje sociální problémy; účelem je zaslintat si nad sexy vraždičkou. A u historického filmu radši rovnou zapomeňte na nějaké jeviště, kde by se analogicky naráželo na problémy moderní doby, a buďte rádi, že tu lesní mlátičku klubu historického šermu netočili iphonem. Bod obnovy nestojí za povšimnutí proto, že jde o první seriózní, neparodické české sci-fi od Ikarie XB1 (ježíšikriste). Stojí za povšimnutí proto, že fungl jde od Ikarie XB1 o první upřímný, kompetentní, neustrašený žánrový film, tečka; žánrový film, který si je pro změnu vědom, na čem zvolený žánr stojí, a vědomě s tím pracuje, včetně konzistentního worldbuildingu, od nějž se odvíjí realita vnějšího i vnitřního světa postav, a tématu, jímž je krásně české „a tak to zprivatizujem, ne?“. A to je kombinace, která se v Česku obecně prostě nevyskytuje. ()
Galerie (128)
Zajímavosti (24)
- Když Toffer (Milan Ondrík) utíká skrz hřbitov před Em (Andrea Mohylová), má ruce spoutané, ale když doběhne na silnici a srazí ho auto, už má ruce volné bez pout. (Oxymoron5)
- Hlavní hrdinka Em Trochinowská (Andrea Mohylová) používá jako své služební vozidlo Škodu Octavii 4. generace v provedení RS. Patrné je to zejména při pohledech z boku a ze záběrů z interiéru. Příď a záď vozu je pro film upraveny do futuristické podoby. (MIK0cz)
- Na viacerých záberoch u agentky Em doma, kde ju sníma kamera zozadu, jej chýba “konektor” na zálohu, ktorý je inokedy celkom viditeľný. (bbaron)
Reklama