Reklama

Reklama

Jako každá druhá holka v Hollywoodu i Maxine (Mia Goth) se touží stát hereckou hvězdou. Uznávaná a oceňovaná sice je, zatím ale bohužel pouze mezi fanoušky pornofilmů. To Maxine nestačí. Nezpochybnitelná dávka talentu a ostré lokty jí pomohou získat hlavní roli v hororu ambiciózní režisérky Elizabeth Benderové (Elizabeth Debicki). Maxine je připravená chytit šanci za pačesy oběma rukama a už ji nepustit. V nočním Los Angeles ve stejnou dobu řádí nepolapitelný sériový zabiják přezdívaný „Night Stalker“. Jeho tři poslední oběti patřily do okruhu Maxininých přátel. Mělo by ji to zneklidňovat, nebo se má dál stoprocentně koncentrovat na svou roli, jak po ní vyžaduje náročná režisérka? Dá se vůbec soustředit na natáčení hororu, když se skutečný horor odehrává všude kolem? (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (56)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ti West zakončil svou trilogii hororů s Miou Goth velkolepým ultrapastišem, který v jistém ohledu aktuálně dovršuje nejen sérii a autorovu filmografii, ale i celou filmařskou tradici pokleslých žánrů. Všichni brakaři od nepaměti toužili po přijetí a uznání, což v branži znamená mít studiové zázemí a točit v Hollywoodu. Příznačně trilogie o vábení filmařiny a příslibech slávy končí právě tam. West si vyloženě libuje v eklektickém skládání aluzí a referencí. Jeho film dýchá nadšenectvím pro vysoké i nízké a skládá tak vedle sebe aluze sahající od porna po "Čínskou čtvrť", od amerického trashe po giallo i od "Psycha" po "Dlouhé loučení". Plně při tom využívá splněný sen, že je produkčně pod křídly studia Universal, a inscenuje fanovskou tour po ikonických lokacích nejen L.A., ale především venkovních setů proslulých Universal Studios. Při tom vzpomíná na éru VHS, vyzdvihuje žánrovky točené ambiciózními režisérkami a účtuje s pánbíčkáři a moralisty, kteří v 80. letech proti brakařům a jejich dílům protestovali. Pořád ale "MaXXXine" zůstává v prvé řadě požitkářskou žánrovou fantazií, která neusiluje o historickou věrnost (např. režisérky dostávaly prostor u Cormana, ne u velkých studií). Tady je hlavním jmenovatelem vlastní radost tvůrce a ideálně i stejně naladěných diváků. Nabízelo by se až sahat ke slovu "tarantinovské", což by ale jako ve všech případech jeho užití bylo neadekvátní a omezující. Protože zatímco Tarantino dělá ultimativní parafráze svých oblíbených žánrů důmyslným scenáristickým tuningem ikonických momentů, West vyloženě skládá rozjařilou poctu, která si vystačí s fetišistickou rekonstrukcí, jež není o moc scenáristicky sofistikovanější než její vzory, jen radostně poučená a nadšenecky si libuje v nabízejících se možnostech (což dokonale stvrzuje závěrečný vanity záběr). ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Tak nám Ti West uzavřel svou volnou texasko-hollywoodskou trilogii a je na ní nyní vidět taková parabola. S X nás West oslnil velmi povedeným retro vizuálním stylem, ačkoliv prostoduchý scénář nebyl zrovna ničím úchvatným. Pak přišla Pearl, poměrně obdivuhodná hororová charakterová studie a highlight (nebo anomálie) celé trojice, potažmo rovnou režisérova celého katalogu. S MaXXXine se West opět spíše vrátil na začátek, tedy k vítězství formy nad obsahem. Působí to na papíře trochu nedopečeně, nevypilovaně. Možná už se režisér tak trochu autorsky unavil. Stále to je velká zábava, má to skvělý vizuál a zasazení do poloviny 80. let vypadá naprosto věrohodně. Ti West nikdy nebyl silný scenárista, ale má rád film, má rád tvorbu filmu a rád taky cituje ze žánrových klasik. Po skvělé Pearl mírné zklamání, přesto fajn nenáročná podívaná. [KVIFF 2024] ()

Reklama

Motinski 

všechny recenze uživatele

Exhibícia odkazov a pomrknutí na 80. roky. Tradičná neónová estetika, chytľavý soundtrack, skvelý herecký výkon Mii Goth a trestuhodne nudný príbeh. Možno budem v menšine ale v rámci trilogie najslabší v mojich očiach. MaXXXine je priznaný brak a zároveň pocta filmom z tejto kategórie. Retro dizajn a občas nepríjemná atmosféra ťaha výsledný dojem do plusu ale nestačí, toto nie je ani kriminalka ani triler ajkeď sa snaží o oboje. No a označenie horor je už úplne mimo. Dej sa posúva vpred nezáživne a finále vyznieva katastrofálne bečkovo. Ti West je zručný režisér, doručil 3 rozdielne filmy tvoriace jeden celok a pritom má každý svoju vlastnú identitu. Originalitu aj pamätné scény. Dalo sa z toho ale vytrieskať omnoho viac. ()

Topco 

všechny recenze uživatele

Pocta Brianovi De Palmovi, kde scenáru zďaleka nejde o kriminálnu zápletku, ale o atmosféru a štýl. Aj napriek tomu (a brakovému námetu) však ide o scenáristicky absolútne nevyužitý potenciál (a to zďaleka nemusel West poňať túto latku lynchovsky sofistikovane). Odporúčam výhradne milovníkom 80tkového De Palmu, gialla a fanúšikom uhrančivej Mii Goth (síce nedáva výkony hodné oscarovej nominácie ako v Pearl, ale neustále dobre sa na ňu pozerá). Prvé dve tretiny ako-tak spokojnosť, uponáhľaný a lacný záver však veľký prúser. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

X a Pearl měly jasně definovaný žánr a styl, MaXXXine zůstala jen u stylu. Čili jako audivizuální pastiš osmdesátkové estetiky to funguje obstojně, hůře pak jako narativní film, který neví, o čem je a kam směřuje. Obří zklamání, v němž se už tvůrce evidentně vyčerpal a kromě nekonečného odkazování zapomněl o něčem vyprávět. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

Související novinky

Pokračování X a Pearl nabírá hvězdné obsazení

Pokračování X a Pearl nabírá hvězdné obsazení

05.04.2023

V současné době se velká studia předhánějí v tom, komu se podaří vytvořit úspěšnější provázané komerční franšízy, a tím pádem většina filmů a seriálů, které něco vydělaly či přilákaly hodně diváků do… (více)

Reklama

Reklama