Reklama

Reklama

Jako každá druhá holka v Hollywoodu i Maxine (Mia Goth) se touží stát hereckou hvězdou. Uznávaná a oceňovaná sice je, zatím ale bohužel pouze mezi fanoušky pornofilmů. To Maxine nestačí. Nezpochybnitelná dávka talentu a ostré lokty jí pomohou získat hlavní roli v hororu ambiciózní režisérky Elizabeth Benderové (Elizabeth Debicki). Maxine je připravená chytit šanci za pačesy oběma rukama a už ji nepustit. V nočním Los Angeles ve stejnou dobu řádí nepolapitelný sériový zabiják přezdívaný „Night Stalker“. Jeho tři poslední oběti patřily do okruhu Maxininých přátel. Mělo by ji to zneklidňovat, nebo se má dál stoprocentně koncentrovat na svou roli, jak po ní vyžaduje náročná režisérka? Dá se vůbec soustředit na natáčení hororu, když se skutečný horor odehrává všude kolem? (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (50)

choze 

všechny recenze uživatele

Loni jsem měl období, kdy jsem nakoukával sleazy věci jako Deuce: Špína Manhattanu nebo filmy jako Vice Squad, Brigade des moeurs nebo Město strachu, ve kterém zazní skvělá hláška "Lepší pičky jsem viděl i v zoo u opic.". Prostě filmy o odvrácených tvářích velkoměst v sedmdesátkách a osmdesátkách, kde se to hemží prostitutkami, pasáky a násilníky, přičemž ti druzí a třetí spolu často splývají. A Maxxxine je právě takovým fajn retro výletem do L.A. poloviny 80. let, kde v křiklavém svitu pouličních neónů bují pornobyznys a kterým obchází skutečný sériový vrah a znásilňovač Night Stalker. A kde se jedna slávou posedlá pornoherečka s temnou minulostí pokouší prorazit v hollywoodském hororu, zatímco má v patách vlastního vražedného stalkera, který jako by vypochodoval z gialla. Jenže Maxxxine není vůbec tak bezbranná, jak se na první pohled zdá... Z natáčení porna se tu plynule přechází do sexshopu s peepshow a odtud do hollywoodského studia na natáčení hororu. Filmové odkazy se vrší a krev utěšeně stříká na polici s videokazetami, ale bez ohledu na to, kolik tam rejža West - takový Tarantino z Wishe - narval laskomin, jsem jich chtěl ještě víc. Napínavý thriller ani pořádný slasher se každopádně nekoná a místo šťavnatého finále přijde fraška. Ale i tak je to sympatická, pohodová záležitost, kterou skvěle táhne Mia Goth, mající k ruce i řadu dobrých přihrávačů. P.S.: Dostalo mě, když jsem vycházel ze sálu a přede mnou kráčela nějaká babička s asi patnáctiletou vnučkou. Takhle jsem si cílovku úplně nepředstavoval. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Ti West znovu přesvědčivě fetišizuje hororový subžánr let dávno minulých, bohužel tentokrát s tím mám trochu problém, protože zrovna tenhle výsek hororu (osmdesátkový brak odehrávající se v ulicích velkoměsta) nepatří k mým oblíbeným. Asi bych byl subjektivně mnohem radši, kdyby v Maxxxine hrály výraznější roli prvky gialla, na které je v ní částečně zaděláno. Špinavý thriller s kouzelně dementním satanic panic twistem sice akceptuju, ale mou srdcovkou se nestane. A to i přesto, že je to v konkrétních momentech příjemně osvěžující, nekompromisní a ve vší té své demenci i pěkně vymyšlené, jednotlivé motivy do sebe smysluplně zapadnou. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Ti West zakončil svou trilogii hororů s Miou Goth velkolepým ultrapastišem, který v jistém ohledu aktuálně dovršuje nejen sérii a autorovu filmografii, ale i celou filmařskou tradici pokleslých žánrů. Všichni brakaři od nepaměti toužili po přijetí a uznání, což v branži znamená mít studiové zázemí a točit v Hollywoodu. Příznačně trilogie o vábení filmařiny a příslibech slávy končí právě tam. West si vyloženě libuje v eklektickém skládání aluzí a referencí. Jeho film dýchá nadšenectvím pro vysoké i nízké a skládá tak vedle sebe aluze sahající od porna po "Čínskou čtvrť", od amerického trashe po giallo i od "Psycha" po "Dlouhé loučení". Plně při tom využívá splněný sen, že je produkčně pod křídly studia Universal, a inscenuje fanovskou tour po ikonických lokacích nejen L.A., ale především venkovních setů proslulých Universal Studios. Při tom vzpomíná na éru VHS, vyzdvihuje žánrovky točené ambiciózními režisérkami a účtuje s pánbíčkáři a moralisty, kteří v 80. letech proti brakařům a jejich dílům protestovali. Pořád ale "MaXXXine" zůstává v prvé řadě požitkářskou žánrovou fantazií, která neusiluje o historickou věrnost (např. režisérky dostávaly prostor u Cormana, ne u velkých studií). Tady je hlavním jmenovatelem vlastní radost tvůrce a ideálně i stejně naladěných diváků. Nabízelo by se až sahat ke slovu "tarantinovské", což by ale jako ve všech případech jeho užití bylo neadekvátní a omezující. Protože zatímco Tarantino dělá ultimativní parafráze svých oblíbených žánrů důmyslným scenáristickým tuningem ikonických momentů, West vyloženě skládá rozjařilou poctu, která si vystačí s fetišistickou rekonstrukcí, jež není o moc scenáristicky sofistikovanější než její vzory, jen radostně poučená a nadšenecky si libuje v nabízejících se možnostech (což dokonale stvrzuje závěrečný vanity záběr). ()

rollman1 

všechny recenze uživatele

Spokojenost! Od Závěru trilogie režiséra Ti Westa jsem dostal přesně to, co jsem chtěl a co mi bylo slíbeno. Parádní osmdesátková atmosféra teče z každého záběru, do toho hraje fresh hudba a mezitím si Night Stalker zabijí ženy po celém Los Angeles. Překvapilo mě, jak moc je snímek žánrově jiný od svého předchůdce. Režisér si tady opět pohrává se žánry a tak tady máme mix Slasheru, krimi i dramatu. Samozřejmě nesmí chybět pocta hororům právě z 80. let. Fanoušky gore mohu uklidnit, protože zde je několik scén, které dokáží vykouzlit úsměv na tváří. Na druhou stranu, je ho tady mnohem méně než v ''X''. Největším triumfem a zlatým hřebem filmu (i celé série) je ale herečka Mia Goth, která je nepřekvapivě dokonalá. Její MaXXXine tentokrát čelí mnohem větším problémům i díky svým ambicím stát se nejslavnější herečkou. Plus si jí vyhlédl právě řádící Night Stalker. Ve Výsledku by tak měli být spokojení všichni ti, kteří mají rádi ''X'' nebo ''Pearl'' a mají sympatie k Mie Goth. Pro ostatní je to minimálně důvod si tyhle filmy nakoukat. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Z Westovy hororové trilogie nejslabší díl, byť jako nápodoba špinavých krvavých béčkových slasherů z 80. let jde z audiovizuálního hlediska o vskutku lahůdkový počin. Film si poučeně hraje s dobovou stylizací (půjčovna VHS, praktické gore efekty), s prostředím továrny na sny a pokleslou zábavu (děj zasazený do Hollywoodu a do filmových kulis studia Universal) a s četnými referencemi na jiné horory a citacemi motivů a klišé odpovídajících žánru. Scénář ale postrádá sofistikovanost a propracovanost prostředního dílu série a spíše se kvalitativně přibližuje oněm starým přihlouplým hororovým brakům, jimž okázale vzdává poctu. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

Související novinky

Pokračování X a Pearl nabírá hvězdné obsazení

Pokračování X a Pearl nabírá hvězdné obsazení

05.04.2023

V současné době se velká studia předhánějí v tom, komu se podaří vytvořit úspěšnější provázané komerční franšízy, a tím pádem většina filmů a seriálů, které něco vydělaly či přilákaly hodně diváků do… (více)

Reklama

Reklama