Reklama

Reklama

L'etrusco uccide ancora

  • Západní Německo Das Geheimnis des gelben Grabes (více)

Počas vykopávok v Taliansku objaví archeologická skupina, vedená osobným problémami zmietaným profesorom Porterom (Alex Cord) nezvykle zachovalú etruskú hrobku, v ktorej vnútrajšku sú vyobrazené maľby starobylého boha smrti Tuchucha. Po tom, čo je v hrobke následne brutálne zavraždená dvojica mladých ľudí, padne podozrenie polície práve na Portera. (Karamanlis)

(více)

Recenze (17)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Více mysteriozní krimi, než klasické giallo, i když základní znaky jsou splněny - vrah je maskovaný tak, že z něj není vidět vůbec nic, a používá chladnou zbraň, jíž je zde fotografický stativ. Zpočátku se zdá, že by za vraždami mohl stát etruský bůh z podsvětí Tuchulcha. Brzy je ale jasné, že vraždí člověk, který se inspiroval freskami s bohem smrti. Podezřelými se postupně stávají všichni a mrtvoly přibývají. Gore v rámci italské tradice umírněné, byť krví se až tak nešetří a v jednom momentě šplíchne až na kameru. Půvabné ženy, trocha nahoty a napínavá naháněčka v kostele. V typické žánrové hudbě zazní i krátký motiv, který R. Ortolani naplno rozvinul v Kanibalech. Film osloví především fanoušky italské produkce. Děkuji za titule PetruPanovi. ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Upřímně, nesdílím moc nadšení ostatních. Ano, námět byl super a jde o zajímavé oživení žánru, ale film na mě působil dost nekompaktně a scénář nebyl dotažený do konce. Možná jsem viděl nějakou zkrácenou anglickou verzi, protože až popis filmu na zahraničních webech mi vysvětlil některé nelogičnosti... Každopádně gore scén bylo pomálu (Karlos asi viděl opravdu jinou verzi), téma Etrusků nebylo ve výsledku moc vytěženo a nejvíce pak filmu sráží kvality herecké obsazení. Škoda, závěrečná scéna v katakombách byla super a občas i ta atmosféra tam byla....2,5* ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Výborná kriminální story, která svým názvem sice slibuje minimálně mysteriozní hrátky, stojí však pevně v mantinelech reality a pro mnohé "mystériachtivé" diváky může tedy býti i mírným zklamáním. Nadpřirozeno je spíš jemnou dekorací, nezaměňovat však se zbytečností. V závěru ona ozdoba totiž nabude zásadního významu (i působivosti) a i fanoušek tajemných sil a zázraků musí být alespoň částečně uspokojen. Obvyklá slabina italských kriminálních filmů v podobě detektivního vyšetřování tu naopak funguje docela slušně, k tomu působivé vražedné útoky, byť jich tedy není zrovna moc a dobrá Ortolaniho hudba, spokojenost. S Argentem či Martinem se tohle opravdu nedá srovnávat, ale to se dá v tomhle žánru opravdu máloco, čili žádná míra. Čtyři zcela bez uzardění. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

5/10 Ja teda netuším o akej vynaliezavosti píše Karlos80, lebo len tento týždeň som videl jedno skoro identické giallo z toho istého roku. Etrusko ide podľa tej najprevarenejšej žltej šablóny, má klasickú záverečnú pointu, nemá žiadne vizuálne vychytávky, vraždy sú nudné a i tie ženy sú na dobové filmy skôr podpriemer. Čistá rutina, ktorá zaujme najmä výraznejšími slasherovými prvkami. Ale tie malo i Torso a na rozdiel od Etruska to bol aj dobrý film. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Hutné giallo, ktoré si, podobne ako napríklad Torso Sergia Martina, podáva ruku so slasherom, ktorý ako žáner prišiel až o pár rokov neskôr. Vidno to predovšetkým na záverečnom rozuzlení, príbeh je klasicky giallo komplexný, lokácie správne gotické a starobylé, spracovanie prvotriedne, vrátane hudby Riza Ortolaniho. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama