Režie:
Todd HaynesScénář:
Samy BurchKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Natalie Portman, Julianne Moore, Charles Melton, Andrea Frankle, Kelvin Han Yee, Cory Michael Smith, Piper Curda, D. W. Moffett, Drew Scheid, Hans Obma (více)Obsahy(1)
Elizabeth Berry (Natalie Portman), slavná herečka, v rámci příprav na svou novou roli přijíždí do státu Maine poznat Gracie Atherton-Yoo (Julianne Moore), ženu, kterou má ztělesnit na filmovém plátně a jejíž milostný život před dvaceti lety rozbouřil bulvár i celou zemi. (mac000)
Videa (2)
Recenze (43)
„TADY VIDÍM ŽENU, VE KTERÉ JE DALEKO VÍC, NEŽ CO SI PAMATUJU, CO SE O NÍ PSALO V BULVÁRU…“ Čekal jsem dramatický drama, hereckej koncert dvou žen plnej dialogů a pocitů... Dočkal jsem se nebetyčný nudy! /// -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Příběh je volně založen na skandálu Mary Kay Letourneau. 2.) Název filmu "May December " symbolizuje věkový rozdíl v partnerském vztahu (květen mládí, prosinec stáří). 3.) Thx za titule “lordek“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Vynikající, suverénně zfilmované melodrama s několika fantastickými inscenačními řešeními záběrů a scén (hello Věrná kopie). Sirkovskou zakázanou romanci starší žena-mladší muž z All That Heaven Allows tentokrát Haynes převádí v podchlazeně perverzní studii tvorby vlastního sebeobrazu, v níž předstírání existuje na obou stranách: ve vztahu Gracie a Joea a v postavě herečky Elizabeth, která se na návštěvě u Gracie snaží dopátrat pravdy, ale paradoxně se nedokáže odpoutat od špatně předstíraných sympatií, afektovanosti a cynického záškodnictví. Takřka každá scéna je jaksi vychýlená, znepokojivým způsobem "špatně", a to způsobem, jaký nepamatuju z žádného jiného filmu. Je tam tolik vrstev, rozporů, ambivalencí (a samozřejmě paralel), že se k May December budu chtít rozhodně ještě vrátit. Nejlepší Haynes od Carol. ()
Filmový festival v San Sebastianu, film číslo 8. Zvolené téma se mě osobně dotýká, ale bylo tak chladně podáno, že jsem celému příběhu byl na míle vzdálen. Pořád jsem čekal, kdy se výborná dramatická hudba setká s dramatickým gradováním příběhu, ale to se nedostavilo prakticky nikdy a ve mně tak spíše převládlo zklamání z obsahu. Nejvíce se mi líbila postava Elizabeth v podání Natalie Portman, dlouho jsem ji nikde neviděl, pokud pominu Thora, o to více jsem si díky tomu mohl vzpomenout na její slavné role. Julianne Morre je samozřejmě také tradičně výborná a překvapila mě vedlejší role Charlese Meltona známého díky Riverdale. Snímek, který by si zasloužil více silných emocí, protože ty by měly být základem pojednávaného příběhu. ()
Nominace na Zlaté glóby v kategorii "komedie/muzikál" je dobrý vtip. Humoru je v novince Todda Haynese sotva stopové množství, řada diváků ho nepostřehne vůbec, bych řekl. Každopádně je to suverénně zrealizovaný a vymyšlený snímek o rozbitých lidech a jejich rozbitých vztazích. Vyloženě to na mě při sledování přeneslo pocit úzkosti a nervozity vyplývající z té neupřímnosti a nonstop přetvářky de facto všech postav. Působením vysilující a nepříjemné. Přitom to paradoxně svižně odsýpá a nejedená se o žádný těžkopádný art. ()
Ze začátku musím říct, že nerozumím tomu z jakého důvodu byl film nominovaný v kategorii nejlepší komedie nebo muzikál. Je to drama jak poleno. Je to navíc vyloženě ten typ "nepříjemného" filmu, který ve vás vyvolá stavy úzkosti a nepříjemných pocitů, protože vidíte cringe postavy, které se přetvařují jak jsou ve skutečnosti dobrými osobami. Julianne byla skvělá. Od Natalie jsem čekala možná trochu víc, ale jak četla ten dopis, byla úžasná. Nicméně si myslím, že se u toho dalo vytřískat daleko víc a něco tomu chybělo. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (16)
- Julianne Moore (Gracie) si takmer do konca nakrúcania nevšimla, že Natalie Portman (Elizabeth) sa snaží v niektorých scénach napodobňovať jej osobitý štýl gest a reči. (Arsenal83)
- Jedná se již o pátou spolupráci mezi herečkou Julianne Moore (Gracie) a režisérem Toddem Haynesem. Předtím spolupracovali na snímcích Safe (1995), Daleko do nebe (2002), Beze mě: Šest tváří Boba Dylana (2007) a Okouzlení (2017). (peeteno78)
- Film je voľne inšpirovaný prípadom Mary Kay Letourneau z roku 1997. (Arsenal83)
Reklama