Reklama

Reklama

Podezření

  • USA Under Suspicion (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ulice tropického přístavu San Juan, na ostrově Portoriko, jsou zaplněné k prasknutí. Koná se tu tradiční festival. Ti, co se veselí ani netuší, že ve městě došlo k dvěma závažným zločinům. V obou případech se stala obětí nezletilá dívka, kterou pachatel před smrtí znásilnil. Bohatý právník Henry Hearst se chystá se svojí o mnoho let mladší ženou Chantal na dobročinný večírek, když se ozve telefon, kterým ho policejní kapitán Victor Benezet vyzve, aby se krátce zastavil na policejní stanici k doplnění výpovědi. Hearst totiž objevil a ohlásil druhou vraždu. Banální vyšetřování se postupně mění v celonoční křížový výslech, při němž je konfrontována i Chantal. Je tu řada indicií, nasvědčujících, že ctihodný a vážený zastánce práva bude postaven mimo zákon. Ve chvíli, kdy se Hearst pod tíhou argumentů dozná, a Chantal připustí, že si dávno všimla manželovy slabosti pro dospívající děvčátka, dostane kapitán Benezet do rukou nezvratný důkaz. Svědčí ve prospěch Henryho Hearsta... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (124)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Parádní ukázka hereckého umění ostřílených veteránů Hackmana a Freemana. Na to, že je celý film vystavěný na jejich dialogu, má celkem zajímavou režii. Kdyby se mi závěr nezdál přinejmenším podivně vykonstruovaný (nemůžu se zbavit dojmu, že ani moc nedával smysl), dal bych klidně i čtvrtou hvězdičku. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Parádní kousek. Gene Hackman i Morgan Freeman si herecky nic nedarují. Netradiční režie navíc z tohohle převážně konverzačního krimi-dramatu mačká co může. Místy až neskutečně parádní kamera. Nečekaný závěr. Palec nahoru. Velká škoda, že tahle parádní práce poměrně zapadla a přiznám se, že do dneška jsem o PODEZŘENÍ neměl ani tušení. ()

Reklama

Mat21 

všechny recenze uživatele

Zatímco se Portoriko vzpamatovává z následků ničivého hurikánu, policejní důstojník Victor vyšetřuje znásilnění a vraždu dvou mladých dívek. Hlavní podezřelý Henry, vlivný a movitý právník, se stále více zaplétá do smyčky vlastních lží pod tíhou nově zveřejněných informací. ● Film Podezření je především skvělým dialogem dvou hollywoodských legend. Jelikož však nejsou nejmladší a pohled na ně po delší dobu by mohl leckoho otrávit, jako bílá vrána ve filmu působí Monica Bellucci. A zároveň svojí bezemotivní rolí potvrzuje slova Henryho: "Některým ženám stačí jedna vlastnost: krása." Každý film si zasluhuje moment překvapení a nečekaný konec, proto ani u Podezření tomu nemůže být jinak. Celý děj však jede po jednokolejce přímo ke svému cíli, proto dosazený zvrat nepodložený logickými argumenty působí zmateně až trapně. Zajímavým počinem filmu jsou flashbacky na místo činu, na které se pomyslně vrací podezřelý i se svým vyšetřovatelem. ║13.6.2010║ ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Pravda je, že by filmu neuškodilo jemně prostříhat, hlavně protože občas až příliš "zdržuje" následující děj. Chvíli jsem nemohl odtrhnout oči a pak jsem zase koukal na jiný programy, bach se neukousal znuděním. Ale i tak je to výborný film. Vystačí si s málem (pokud se tedy dá oběma představitelům hlavních postav říkat málo) a nehraje jen na akci ani coolovost nebo všechny ty nové nešvary. Oba herci jsou staří praktici, oba znají nejlepší způsob, jak hrát a oba jej maximálně využili. O nic jiného totiž v tomto snímku nejde, než o koncert dvou hereckých hvězd. Stejně jako v původním Svědkovi s Linem Venturou tu jde hlavně o psychiku postav a rozklad osobnosti z důvodu nedostatku spánku a neustálého vyptávání, nedůvěry přátel a své rodiny. A svým způsobem to nastolilo i několik důležitých otázek, protože kdy má muž přestat mít rád mladé dívky? Kdy se mu mají přestat líbit? Když je mu padesát a přestává mít pevné břicho a svalstvo, nebo když je mu čtyřicet, když už se "nehodí", aby pletl hlavu děvčatům, jejichž by mohl být otcem? Stejně tak ale kdy se mají přestat líbit stárnoucím ženám mladí kluci? I když si to možná neuvědomujeme, tohle je častý problém naší společnosti. Předsudky. Předsudky vůči všem a všemu, i sobě samým. A když se zamyslíte trochu hlouběji, předsudky jsou i takové to napomínání rodičů: Neukazuj prstem! Nevrť se! Neříká se co, ale prosím. apod. (to poslední jsem obcházel otázkou Co prosím?) Znáte to všichni. Tento film sice nedává odpověď na to, jak se s předsudky (ale můžete tomu klidně říkat i jinak) vypořádat, ale ukazuje nám, kam až by to mohlo zajít, když si nedáme pozor na naše morální a kulturní dědictví po předcích a necháme ho zasahovat do svého jednání. Co se týká básnění na téma Monica Bellucci, to přenechám jiným. Vždycky mi přišla spíš jak Ledová královna, která je horší jak teplý pivo (v mém případě víno) a studená němka dohromady (v mém případě češka). ()

tom88 

všechny recenze uživatele

Celkom zaujímavá, inteligentná, kombinovaná a psichologická dráma. Najlepší boli asi herci s Hackmanom a mojim oblúbeným Freemanom na čele (škoda len toho českého dabingu čo mu dali). Dej bol zaujímavý a postupne sa všetko vyjasňovalo, no zrazu sakra nečakaný záver. Vďaka hercom je to nadpriemer ale do 4* mi niečo chýbalo. 65%. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (3)

  • Na začiatku si Hearst (Gene Hackman) opakovane mýli Owensovo (Thomas Jane) meno a stále ho oslovuje "Obie". Ide o hlbšiu urážku, ktorá odkazuje na skutočného policajta Williama Obanheina. Obanhein zatkol Arla Guthrieho v Stockbridge, MA za znečisťovanie miesta odpadkami v roku 1965 a niekoľkokrát hrubo prekročil svoje právomoci, keď za takto málo závažný priestupok Gutrhieho spútal, hodil do cely a tam mu nechal odstrániť toaletu, aby sa nemohol obesiť. Incident bol sfilmovaný v Alice's Restaurant (1969), kde Obanhein si vo filme zahral sám seba, pretože, ako povedal: "Radšej budem sám vyzerať ako hlupák, než aby niekto iný hral mňa ako hlupáka." (Arsenal83)
  • Na fotkách za stolom, keď Morgan Freeman vypočúval Gene Hackmana, bol skutočný guvernér Portorika Pedro Rossello a na ďalších fotkách bol policajný superintendent Pedro Toledo. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v San Juan (Portoriko) vo februári 1999. (Arsenal83)

Reklama

Reklama