Reklama

Reklama

Dosud se nenašla nevěsta, která by se krásou vyrovnala namyšlenému králi salernskému (V. Dlouhý). Košem dostala i chytrá a půvabná princezna riminská (P. Ptáčková). „Vezmu si ji, až bude jeptiškou a já mnichem!“ vzkázal Nicolettě po jejím bratrovi Riccardovi (M. Dlouhý) král ze Salerna. Nicoletta se ale pustila do „boje“. V přestrojení za malířku se vypravila na salernský dvůr, aby zde nabídla své služby. Měla velký úspěch u princezny Margueritty (M. Hrubešová), u královny (J. Hlaváčová), a i pyšný a do sebe zahleděný panovník si objednal svůj obraz na hedvábí, a co víc – začal se o tajemnou malířku zajímat… (Česká televize)

(více)

Recenze (63)

kingik 

všechny recenze uživatele

Tohle je aspirant na nejhorší "papundeklici" všech dob. Hloupé, unylé a nudné. Ovšem až uzříte Vláďu Dlouhého, majícího být za sličného krále, namaskovaného tak, že máte dojem, že je na hormonech a čeká na přešití, budete ryčet smíchy. Fetiš paruk zde hraje prim. Michal Dlouhý působil hodně úchylně v tom připlácnutém hnusu na hlavě. Pavla Vitázková vypadala jak HIV pozitivní, na hlavě jí ještě navíc zdechlo cosi blíže neidentifikovatelného. Paruky byly fakt super děs, pohádka si nevedla dobře ani v jiných disciplínách. Co dialog, to unikátní perla. Asi je psal pták Loskuták. Příslovečné místo určení rovněž skvěle fungovalo, divák si měl představit, že jsme zřejmě ve slunné Itálii, nezmínit se o tom, z těch papundeklů bych to sám nikdy nepoznal. Ještě solidní práci odvedla kostýmní výtvarnice Evženie Rážová a Petr Hapka dodal spolehlivě vznešený hudební doprovod, jinak je to bolestně debilní. Pohádkové kouzlo pláchlo do studených krajin, zde bylo hodně teplo. Jestli je tohle v červených číslech, můžu opětkovat už cokoliv. 1/10 ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

„Sbohem krásný ješito…." První věc, kterou musím na téhle pohádce vypíchnout, je veskrze elegantní (a místy až veskrze majestátní) hudba Petra Hapky, která vytváří zajímavou atmosféru.  Pak jsou tu jistě krásní herci (bratři Dlouzí či Markéta Hrubešová), vytříbené dialogy a Rážova režie, která má v sobě něco z kouzla tradičních československých televizních pohádek. Kouzelný je i samotný příběh o tom, jak "drzá malířka závojů" způsobila proměnu dětinského ješity v zamilovaného krále. ()

Reklama

Wyrdas 

všechny recenze uživatele

Uchvátil mě naprosto unikátní přístup k tisíckrát ohrané šabloně. Velice chytrá a půvabná pohádka, ačkoli sex bombu nevidím ve Vladimírovi Dlouhém, nýbrž v Markétce Hrubešové. Co se týče postkomunistické tvorby, tak jednoznačně vyčnívá. Docela mě překvapuje, že mi tato pohádka až do dnešního dne unikala. ()

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Nemám k téhle pohádce dětský sentiment, viděla jsem ji dnes prvně. Nejsem si jistá, zda to je výhoda nebo nevýhoda. Z důvodu obliby některých herců zejména sourozenců ze Salerna a princezny z Riminy (přes osobní výhradu, že Pavlu Ptáčkovou mám raději jako blondýnku) a chytrým dialogům, bych měla tendenci tomu dát pět. Nelíbily se mi ty paruky, ani nevím, která mi přišla nejhorší, jestli ta prince ze Salerna, která byla hnusná, nebo ta prince z Rimini, která mu dodávala výraz retardovaného idiota. Paruka princezny z Rimini vypadala jako chcíplé zvíře omotané stužkou. Trochu haprovala logika ve vztahu prince z Rimini a princezny Salernské v samém závěru, asi mu na plese dali něco do vína. Hledat mouchy na něčem, co je hodně dobré, je opravdu šťourání, když ono chybí tak málo, aby to bylo dokonalé. ()

Elenor 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně jedna z nejlepších pohádek devadesátých let. A také nejpovedenější pohádka Ludvíka Ráži. Výborný scénář, krásné kostýmy (Evženie Rážové) laděné a lá italská renesance, skvělé herecké výkony a samozřejmě Vladimír Dlouhý, který svým neustálým čechráním svých krásných zlatých vlásků vstoupil do dějin phádkové kinematografie :-). PS: Předlohu najdete v pohádkách Jana Vladislava ,,Král sedmi závojů". Najdete tam i Moudrou Sorfarinu :-) ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

Reklama

Reklama