Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nízký přelet nad francouzskými vlnami, při kterém má pilot Adamíra za ocasem nepřátelskou stíhačku. Pro něj na mladším modelu to znamená sestřel, nebo budeš sestřelen, taková je válka.. Zaujal otevřenější konec, při kterém se nabízí, že pan Boblig kvůli přiznání už chystá palečnice a taky hudební motiv při přípravě vraždy, který nám naznačuje, že „zabili Bradleyho“. Přítomnost tetiny Milady Ježkové berte jako znamení.. ()

mh.mail 

všechny recenze uživatele

40% — Kromě Pilotů jsem viděl všechny filmy Otakara Fuky a v jeho prvotině jsou vidět společné rysy. Námět by to nebyl až tak nezajímavý, ale zpracování je takové ponuré, mdlé, nezáživné. Navíc je to ten typ kriminálních filmů, který se mi většinou nelíbí – pachatele známe od začátku a jde spíše o psychologickou studii než o napětí z odhalení vraha. Pokud se koukáme na tvorbu O. Fuky, tak zjistíme, že podobně stavěných kriminálních filmů má více. Ono by to samo o sobě nemuselo být za každou cenu špatné, jeno by bylo potřeba, aby to bylo podáno víc atraktivně a záživně. Slávka Budínová a Jiří Adamíra předvádějí velmi dobré výkony, u ostatních už je to horší. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Trochu těžkopádné vztahové drama o nebezpečenstvích emancipace a s ponaučením, že do objímky  se nesahá! Budínová si pyšnou a de facto amorální mrchu z režisérem kritizované vyšší vrstvy viditelně užila, stejně jako Adamíra jejího manžela intelektuála a motýla Emanuela, který rád opyluje makové panenky tam i onde.  Šmeralův kriminalista v důchodu bez vlastního života aneb slídil s notýskem a kontakty  na SNB se stává de facto spouštěčem tragických událostí, kdy se jeho majetnická neteř (Budínová) rozhodne svého majetku (Adamíry) nevzdávat, což vede k smrti stopařky, vydírání a dalším spoilerům.  Skvěle zahrané, o tom žádná a překvapivé i vlastně otevřeným koncem, ale jinak de facto bez tahu na branku a vlastně ve svém sdělení velmi omšelé. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Otakar Fuka natočil vskutku zajímavé drama s kriminální zápletkou, leč v konkurenci té doby z toho nedokázal vymáčknout víc než klasický průměr. Film má zajímavý spád a atmosféra není nejhorší, ale už jsem viděl lepší kousky. To však neznamená, že by šlo o špatný film! To v žádném případě. Herecké výkony jsou velmi slušné, Danuše Klichová byla v mládí vskutku pohledné děvče a mezi známějšími jmény se rozhodně neztratila. Navíc děj okořenila svou nahotou. Psychologické pozadí filmu mělo sice vzestupnou gradaci, ale očekával jsem poněkud dramatičtější vyvrcholení a místo toho jsem se dočkal neuzavřeného konce. Nudit se u toho ale nebudete. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra ceskoslovenska detektivka zo 70. rokov minuleho storocia. V roku 1971 uz normalizacia ficala naplno, ale stale sa tocili pamataniahodne filmy, a tento je jeden z nich. Vyborny je pribeh penzionovaneho kriminalistu, ktory podozrieva clena rodiny z nekalych praktik. A na tom je vystavany cely film. Reziser Otakar Fuka odviedol fakt pracu na urovni, Z hercov zaujme najma Slavka Budinova. Smeral sice uz v 70. rokoch nemal take kultove filmy ako v 60. rokoch /Kladivo na Carodejnice, Cintamani a Podvodnik/, ale hrat rozhodne vedel. Film ma velmi dobru atmosferu a otvoreny koniec. Takze ako mylovnik ceskoslovenskej kynemtagorafyje davam vysokych 77 % ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Autonehoda, pri ktorej Horáček (Jiří Adamíra) a Horáčková (Slávka Budínová) zrazili stopárku, sa stala za hlbokej tmy, kdesi celkom mimo obce, bez svedkov. Horáčkovi neskôr hlásil technik zo servisu predĺženie opravy jeho Cortiny z dôvodu, že sa príslušníci zháňajú po nejakej Cortine, tak prezerali aj tu jeho. Za daných podmienok by ale príslušníci museli byť minimálne veštci, aby bez svedkov vedeli, že majú hľadať práve Cortinu. Okrem toho pri vtedajšom stave fotografickej techniky bolo vytvorenie jasnej fotografie za tmavej noci a bez blesku len pri svetle auta a bez nastavenia dlhej expozície takmer nemožné. (J.J.1972)
  • Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)
  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)

Reklama

Reklama