Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Průměrná a málo vzrušující detektivka, spíše to byl psychologický pohled na dva lidi, kteří spolu žijí - nežijí, jejich manželství trvá pouhou setrvačností. Náladová a nepříliš pohledná stárnoucí manželka svým vystupováním přispěla k tomu, že si pan Horáček našel krásnou mladičkou dívku, s níž čeká dítě. V hysterickém záchvatu při návratu z večírku se zahraničním zákazníkem strhne Horáčková manželovi volant ve chvíli, kdy vůz stopuje mladá studentka. Smrt této dívky vyprovokuje Hedviku, aby manžela vydírala fotografiemi, které pořídila, když se Horáček skláněl nad mrtvou dívkou... Toto vydírání nakonec vede Horáčka k průhledné vraždě manželky. Role starého strýce svěřena z úcty ke stáří panu Šmeralovi, Adamíra - to byla jeho klasika, Budínová - asi nejlépe zpracovaná figurka... Tři ¨hvězdičky. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Velmi dobra ceskoslovenska detektivka zo 70. rokov minuleho storocia. V roku 1971 uz normalizacia ficala naplno, ale stale sa tocili pamataniahodne filmy, a tento je jeden z nich. Vyborny je pribeh penzionovaneho kriminalistu, ktory podozrieva clena rodiny z nekalych praktik. A na tom je vystavany cely film. Reziser Otakar Fuka odviedol fakt pracu na urovni, Z hercov zaujme najma Slavka Budinova. Smeral sice uz v 70. rokoch nemal take kultove filmy ako v 60. rokoch /Kladivo na Carodejnice, Cintamani a Podvodnik/, ale hrat rozhodne vedel. Film ma velmi dobru atmosferu a otvoreny koniec. Takze ako mylovnik ceskoslovenskej kynemtagorafyje davam vysokych 77 % ()

Reklama

GMVajgl 

všechny recenze uživatele

Lidsky a dost uvěřitelně napsaný příběh, kde se chvílemi napětí dá krájet a pořád se šroubuje výš a výš, až jsem si říkal, kdo koho zabije - motiv by měl skoro každý na každého. Zajímavá mi přijde scénografie. Měl jsem zvláštní pocit z kulis a rekvizit, prostě ze života, který film ukazuje - takový pocit hojnosti - všichni jsou bohatí, mladí a sexy, mají obchodní kontakty se západem, jezdí západními auty a bydlí v luxusním baráku. Přitom byl film natočen za normalizace. Hudba se povedla - úvodní znělka mě zaujala tak, že jsem se rozhodl vidět celý film. ()

Richie1 

všechny recenze uživatele

Některé filmy mi utkví v hlavě a já s údivem zjišťuji, že i po týdnu po shlédnutí na film stále myslím. Tohle se mi stalo i se Svědectvím mrtvých očí a já poté navýšil hodnocení o jednu hvězdičku. Asi proto, že příběh (nepovedené manželství, nevěra a pokusy o zoufalé řešení) je vlastně ze života a že se pravidelně odehrává v nesčetných manželstvích. A hlavní hrdina Jiří Adamíra podal opravdu skvělý výkon. ()

otík 

všechny recenze uživatele

To ani nebyla pořádná kriminálka. Šlo spíše o to, kam může zralého ženatého muže zavést láska k mladé dívce a to, že s ní čeká dítě. Půl filmu se budují vztahy, pak to sice už jde ráz na ráz, ale to nic nezmění na tom, že film je pomalý a vlastně se v něm nic pořádného za 100 minut neodehraje. Co ale překvapí, je na tu dobu několik odvážných záběrů na krásnou mladou slečnu. Hudba: Jiří Šust ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Představitelka Daniely, Danuše Klichová, popisuje, že postelových scén bylo původně natočeno mnohem víc, ale komunistická cenzura je tehdy nedovolila do filmu zařadit. Jiří Adamíra byl během natáčení těchto scén velmi ohleduplný a vždy po dokončení choulostivé scény ji jako první zahaloval do županu. (sator)
  • Televizní přijímač v kanceláři Berdycha (Josef Bek) je Tesla 4219U Dajána. (sator)

Reklama

Reklama