Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po sedmi letech reprízování úspěšného divadelního představení se stejnojmenným názvem režisér Václav Marhoul převádí do filmové podoby vlastní scénář inspirovaný povídkami amerického spisovatele Raymonda Chandlera. Tomáš Hanák v něm představuje soukromého detektiva Phila Marlowa, tedy klasického hrdinu, romantického kovboje, který bere zákon do svých rukou v drsné prérii velkoměst. Je to poctivý a skeptický dříč, který se plahočí za svými případy, které řeší po mnoha omylech, často ztýraný, zmlácený zločinci, nezřídka i policií. V tomto světě násilí, nedůvěry a korupce je všechno prodejné. Všechno kromě jeho samého. Příběh je zasazen do prostředí města Los Angeles v roce 1937. Základní dějovou osou, tohoto jinak pro diváky vděčného komediálního a parodického žánru, je zprvu banální a chandlerovsky typické vyhledání pohřešované osoby. Celý případ je však samozřejmě daleko složitější a Marlowe postupně rozplétá celé zamotané klubko vztahů a motivů a to až ke zdárnému konci. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (568)

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

70% - Škoda několika dějově hluchých míst a spíše trapných reminiscencí na slavné filmy. Jinak se jedná o přehlídku krásné studiové filmařiny s typickou sklepáckou nadsázkou, jež je mi čím dál sympatičtější. Zábavný film pro ty, co se nebojí nekriticky přihlížet stylistickému paskvilu jen pro jeho unikátní druh humoru. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Na chatrně zpřetrhané a tu a tam ledabyle navázané niti hloupoučce naaranžované pásmo všech aspoň trochu uplatnitelných suchých vtipů, ještě sušších scének a ještě ještě sušších přirovnání, deklamovaných zřetelně a zpomalenou rychlostí, aby náhodou ani tomu poslednímu znuděnému divákovi neunikla pointa, když už se tam zřídka a náhodou nějaká objeví. Neberu tomu, že to může být záměr, a uznávám, že poetika trapna Sklepáků mě většinou míjí, ale jsou perly, na které naopak nedám dopustit (Kouř, Kamenný most v původní verzi). Nebudu si ale zastírat, že mě prostě ničím nepoutá, když je něco schválně laciné, a nefascinuje, když něco působí násilněji a uměleji než tematická školní besídka, kterou na poslední chvíli vymýšlely během šichty školní uklízečky s topičem, posuny v ději se vynořují jako australské potoky jednou za sezónu a zase nadlouho nadobro mizí - a dál nevím, protože jsem to mučení dobrovolně vydržela jenom do půlky a potom osvobodivým gestem hodila film do koše. ***** Matty má výstižný komentář a neadekvátně dobrosrdečné hodnocení. To já bych většinu Českých lvů hodnotila dvěma hvězdami, a na rozdíl od téhle zbytečné žbrblačky Český lev má aspoň kvalitní dramatickou linku, cenné sdělení a nehraje si na víc než na doprovodné pásmo k ukrácení mezichvil. Tahle rozbředlá slabomyslná pakárna si přitom dělá nárok na pozornost diváka sama o sobě, což beru jako nehoráznou urážku. ***** Tu jednu hvězdu dávám za občasnou překvapivou nápaditost uklízeček a topiče a hlavně si za to, že Tomáš Hanák vypadal chvílemi jako Paul Newman promítaný zpomalenou rychlostí. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Sklepáky mám moc rád, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jediný člověk schopný přenést jejich humor na plátno je Tomáš Vorel. Marhoul natočil cosi, co v první části funguje jako vtipný soubor divadelních skečů a ne jako film, v té druhé zase něco, co funguje jako film, ale nefunguje jako soubor vtipných skečů. Prostě ani ryba, ani rak. Ani věčně škrobený Hanák už mi nekonvenuje tak jako v Cestě z města a nebýt několika opravdových hereckých výkonů, mohlo to skončit jako hodně velký propadák. Holt, Dobeška je Dobeška... ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Já jsem sváteční piják. Takovej, co jde na jedno a probudí se v Singapúru s plnovousem na bradě." Mazanýho Filipa jsem zcela a naprosto brilantně pochopil. Jenom jsem ho tak úplně nepochopil. Ale to se může stát ve světě plným Kidů, vypranejch džín, roztrženejch kušen hákem a hollywoodskejch sexbomb, ve kterým parchanti zabili Kennyho a Nigel Smith v něm prostě ebyl, eni a ebude. Mně tedy tento pozdrav z noirového Sklepa vždycky podezřele dobře zvedne náladu. A na to mám alibu. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Přečetl jsem všechny u nás vyšlé knížky pánů Hammeta, Chandlera a Caina, miluji filmy noir a klasické gangsterky, mám rád humor divadla Sklep a na Mazého Filipa jsem se moc těšil. Tak co se podělalo, že Mazaný Filip je tak špatný, jak je?? Naprosto absentuje atmosféra oněch klasických příběhů, ačkoliv se o ní film snaží. Bohužel zůstává jen křečovitou levnou nápodobou, nehledě na velmi obtěžující monolog hlavního hrdiny, jeho "jak" a "jako" nejen že byly trapné, ale postupem času už jenom štvaly. Jasně, měla to být komedie, bohužel její nevýhodou je, že jí chybí opravdové vtipy a hlavně jejich správné načasování a gradace, takže pokud se občas nějaký vtip povede, naprosto nefunguje, protože se objeví v tu nejnevhodnější dobu a zůstává samoúčelným. Výbornou parodií monologů drsných detektivů jsou ty Drebinovy v Bláznivých střelách, které hlavně korespondovaly s obrazem a posilovaly slovní vtipy na druhou, což u Mazaného Filipa nenastane ani jednou, ačkoliv se to leckdy evidentně nabízí. A co se týče úmyslné přestylizovanosti herců, zůstala jen herecká křeč, která se třeba s geniálním Limonádovým Joem nedá srovnávat... Kladem filmu je Smutného hodně slušná kamera, i když občasná přebarvenost filmu mě trochu vadila (zvlášť když se odkazuje na filmy, které nejenže byly většinou černobílé, ale hlavně na své černobílosti stavěly), pokud už barva, byla by možná vhodnější technicolorově "vyblitá" varianta, které svého času využili Coenové u Millerovy křižovatky. Nicméně kamera a výprava neutáhne žánr, založený na stavbě děje a zajímavosti postav. V Mazaném Filipvi se neděje vůbec nic a postavy stojí za starou belu... ()

Galerie (16)

Zajímavosti (28)

  • Předběžný rozpočet byl 16 milionů korun, nakonec byl ještě zhruba o čtvrtinu navýšen. (hippyman)

Reklama

Reklama