Reklama

Reklama

Nemocnice na kraji města po dvaceti letech

(seriál)
  • angličtina Hospital at the End of the City Twenty Years On
Česko, 2003, 12 h 27 min (Minutáž: 57–58 min)

Režie:

Hynek Bočan

Scénář:

Petr Zikmund

Kamera:

Ivan Šlapeta

Hrají:

Josef Abrhám, Ladislav Frej st., Josef Vinklář, Jana Štěpánková, Eliška Balzerová, Iva Janžurová, Josef Dvořák, Daniela Kolářová, Ladislav Chudík (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

V novém pokračování se znovu shledáme prakticky se všemi hlavními postavami Dietlovy nemocniční ságy. Pochopitelně – primář Sova (Ladislav Chudík) už není ve svém pokročilém věku středem dění. Na jeho místě však stále pevně stojí primář Arnošt Blažej (Josef Abrhám). I jemu už táhne na šedesátku a to je důvod, aby se za sebou ohlédl, aby bilancoval svůj život. Jenže Blažej rozhodně ještě nekončí a nachází v sobě stále dost sil, aby znovu zvedl prapor – nejednou i za ty druhé. (Česká televize)

(více)

Recenze (254)

GIK 

všechny recenze uživatele

Vydržel jsem tři díly, více se prostě nedalo. Mělo by to mít jiný název! Trapné dialogy, hrozní herci, jednání všech zúčasněných zcela mimo realitu, fakt debilní scénář. Je mi líto především hrdinů původního seriálu. Pan Abrhám tady původně nechtěl hrát kvůli nějakému bulváru, byl jsem z toho velmi smutný, teď vím, že měl trucovat dál!! ()

Segrestor odpad!

všechny recenze uživatele

Tady jde krásně vidět, že když už se něco dělá, má se to udělat hned a ne to pořád oddalovat a oddalovat. Tak vznikl seriál, který v roce 2003 řešil otázky alespoň deset let staré. Působilo to všelijak, ale ne rozhodně tak, že by mě to přikovalo k televizi a hltal každou další epizodu se slovy, jak je seriál dnešní. Vztah naivního chlapce na počátku podnikatelského boomu s vykutálenou cikánkou jako ožehavé téma do roku 2003 rozhodně nepatří! Tady to soudruzi opět malinko přešvihli. ()

Reklama

honajz odpad!

všechny recenze uživatele

Totální krok vedle. Petr Zikmund nepochopil, v čem tkvělo kouzlo Dietlova seriálu a narouboval sem všechno možné, včetně multikulti a genderových otázek, které ve skutečnosti obyčejné lidi nezajímají. Postavy se chovají, s prominutím, jako idioti, ne jako lidé. Scénář jim něco předepisuje, tak to herci odehrají, ale každá z postav se chová jak v Ordinaci v růžové zahradě - když se scenáristovi zlíbí, může se ze sparťana stát slávista, z optimisty hnedle pesimista. Navíc se seriál bojí jít do konfliktů - tedy reálných, skutečných, současných, nikoliv pseudointelektuálních. Postavy jsou více vyhraněné buďm směrem k dobru, nebo ke zlu, chybí ona Dietlova psychologická prokreslenost, kdy i nerudného dědka v podání Kopeckého divák chápal. O detailech, které si zde cucají autoři z prstu a neodpovídají moc realitě, snad už darmo mluvit. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

V čase premiéry som zhliadol asi štyri diely. Nebola to žiadna hrôza, ale nebol tu ani žiaden dôvod sledovať tento seriál naďalej. Originál, ktorý som nevidel, asi tiež nebola žiadna sláva. Oproti tomu, čo sa natočilo v seriálovej produkcii našich komerčných televízií (ako českých, tak slovenských) od roku 2003, je pomaly tento seriál klenot. ()

Marci 

všechny recenze uživatele

Z nostalgie 1 *. Je mi líto, ale nemůžu jinak. Připadalo mi, že herci - a zejména ta stará garda - si se svými rolemi nevěděli rady. Ten pocit jsem měla jak u Josefa Abrháma, tak u Elišky Balzerové i Ivy Janžurové. Prostě pokud není dobrý scénář, který by měl alespoň jakous takous logičnost ve vývoji postav, tak není kde brát. A vznikne pak paskvil jako je tento. ()

Galerie (151)

Zajímavosti (10)

  • Arnošt Blažej (J. Abrhám) opět jezdí ve voze Honda jako v původním seriálu z roku 1977. (M.B)
  • Den před natáčením spadla na Ivu Janžurovou při představení Marie Stuartovny v Národním divadle těžká kulisa. Herečka si jako zázrakem odnesla jen lehká zranění. (blackrain)
  • Role Hany Maciuchové se v této série jmenuje Milada, v první sérii však ztvárnila Alenu. (hermiona)

Reklama

Reklama