Dreileben
Režie:
Christian PetzoldKamera:
Michael WieswegHudba:
Stefan WillHrají:
Jacob Matschenz, Luna Mijović, Vijessna Ferkic, Kirsten Block, Rainer Bock, Stefan Kurt, Jeanette Hain, Frank Kessler, Deniz Petzold, Florian Bartholomäi (více)Obsahy(1)
První část experimentální režisérské trilogie Dreileben vypráví milostný příběh o vztahu mezi medikem Johannesem (Jacob Matschenz) a bosenskou pokojskou Anou (Luna Zimic Mijovic). Během jejich krátkého románku uteče z kliniky duševně narušený Molesch (Stefan Kurt). Johannes s Anou prožívají krátký, ale intenzivní vztah až do chvíle, kdy na oslavě primáře kliniky, na které Johannes pracuje, Ana žárlivě vyjede po primářově dceři Sáře. Zůstane Johannes s Anou, nebo se vrátí k Sáře? A co Molesch? (Fary)
(více)Recenze (5)
Na TV film kvalitné spracovanie, veľmi dynamická prvá 15-minutovka, potom tempo upadlo. Luna je kráska. ()
Christian Petzold je dobrý režisér, tak dobrý, že již na něj kladu vysoké nároky. Zde mi však připadá, že své pověsti nedostál. Stavba příběhu je tuctová a režijní uchopení standardní. Takové situace se dají modifikovat do nekonečna. ()
Je to taková docela jednoduchá povídka, která navíc zřejmě dává kompletní smysl až v souvislosti dalších dvou dílů. Ale šlo to natočit líp? Podle mě ne. Petzold je mistr civilních dramat s hororovými podtóny. ()
Pokusím se nejdříve sehnat zbylé dva díly a pak snad k celé trilogii zaujmou oficiální stanovisko. Po prvním dílu jsem trochu na rozpacích, tak to (snad) nechám na později. ()
Velmi příjemné překvapení. Lovestory a „banální“ balzakovský motiv bohatý – chudý, nízká – vysoká sociální skupina se přetavuje v obecnou polemiku o hodnotách a možná výše. Trilerová atmosféra a „neopohanský endymionský“ vizuál pro diváka telenovel, tak naročných filmů. ()
Galerie (25)
Photo © ARD
Zajímavosti (1)
- Tři režiséři/autoři těchto TV filmů (resp. minisérie) se rozhodli k natáčení na základě několika e-mailů poté, co byl jeden z nich na konferenci s tématem "The New German Cinema" (Nové německé kino/filmy), na níž se toho moc nedělo. Napsal tedy svým kamarádům režisérům: "Jaké nové německé kino/filmy? Žádné neexistují." Pak navrhl, aby vytvořili opravdu dobré filmy pro TV, které by stály za analýzu. Tak vznikla tato trilogie. (Fary)
Reklama