Reklama

Reklama

Kathy (Jodie Comer) je tvrdohlavá holka, která si nikým nenechá kecat do života a je dost svobodomyslná i na poměry Ameriky přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Když v baru, do kterého slušné holky nechodí, narazí na mladého motorkáře Bennyho (Austin Butler), jenž má podobnou krevní skupinu, okamžitě to mezi nimi začne jiskřit. Benny je členem motorkářské party „Vandals“, neformálního seskupení milovníků bezstarostné jízdy, vedeného majitelem baru Johnnym (Tom Hardy). Chuť svobody je nakažlivá a brzy jí podlehne i Kathy. Jako bystrá holka si ale začne všímat i negativních věcí, které růst motorkářského gangu provázejí – čím dál násilnější boje s konkurencí, střety s policí a nelegální aktivity, které zajišťují organizaci příjmy a udržují ji v chodu. Protože Kathy Bennyho miluje, nechce, aby skončil v base nebo s kulkou v těle, a snaží se pro něj najít únikovou cestu z gangu. Je otázkou, jestli taková cesta vůbec existuje, a pokud ano, jestli se po ní Benny vůbec chce vydat. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (92)

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Hele, nevím.. Mám osobně dost problém s tím, že motorkářské komunity, kluby a gangy se svou svázanou estetikou, soubory"svatých" pravidel, specifickým slovníkem, atd, mi připadají v zásadě pitomé (furt mi tam skáče ta epizoda South Parku).. A tak, i když je tohle parádně obsazené, místy fakt hezky zahrané (především Jodie Comer tomu dodává trošku lidský aspekt) a místa to naznačí kouzlo zlaté éry motorkářů, pořád je to spíš jen taková pozérská, šablonoidní a lehce kýčově omalovánková rozprávka o klucích v kůži.. Ne tak zoufale debilní rozprávka jako třeba přeceňovaní Sons of anarchy, ale stejně... Navíc si nejsem vůbec jistý volbou struktury vyprávění, kdy ten "reportér" který by měl být vlastně vypravěčem je tam jen jako záminka aby Kathy mohla být vypravěčem. Úplně to nefunguje.. Těžce mid. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Ten příběh podle skutečných událostí je zlato (možná i platina), ale v rukách tvůrců se z něj stalo naprosto tuctové, doslovné a místy bezradné a nudné cosi. Což je smutné, když jde o adaptaci knihy fotografií, řadící se mezi zásadní umělecké počiny o kontrakultuře. Fotografa bych ideálně úplně vystřihl a scénář bych místo otrocké adaptace dění z pohledu vypravěčky (místo toho vypravěče co to zaznamenává) komplet předělal. Už fakt dlouho jsem si u ambiciózního filmu neříkal, jak nudně to je nasnímáno a místy i sestříháno. Spousta silných momentů emocionálně klouzala po povrchu, nebo tam se mnou ty emoce naprosto nerezonovaly, takže jsem byl skoro celou dobu na nějakej z aspektů toho filmu nasranej. U tak silného příběhu, který tématizuje dost zajímavých aspektů tehdejší proměny americké společnosti, to zamrzí dvojnásob, když jsem vlastně rád, že jsem to viděl, i když se mi to nelíbilo. Ale pak bych byl nasranej, že jsem za to dal prachy a nestáhnul si to, nevidět to na ČSFD projekci. Těžký. Ale aspoň si můžete odškrtnout, že jste viděli adaptaci knihy fotografií. Které byly mimochodem silně humánní a podvratně antikomerční, což je víceméně opak pocitů, které jsem z filmu měl. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Kvalitní film, který ale nebyl natočen pro mě, tematicky i emocionálně mě úplně minul - a kdybych na něm nebyl v kině (díky za ČSFD projekci), asi bych ho do konce ani nedal. Neumím se naladit tak, abych v těch postavách viděl alespoň částečně sympatické svobodomyslné rebely. Pro mne všichni od začátku vyznívali jako nezodpovědní budižkničemové. ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

Nevím, odkud se vzal impulz natáčet zrovna takovýhle film dnes. Ne že by motorkářské gangy neměly po 'Sons of Anarchy' svoje zastoupení, obvzláště v Americe, ale už je to dekádu pryč, stejně jako to nadšení (a navíc tady jdeme opět zpátky, do druhé poloviny šedesátých let). Vzpomínal jsem na Huntera S. Thompsona, který psal o 'Hell's Angels' a jezdil na motorce (dodnes jsem tu jeho knihu ale nepřečetl), ale jakoby člověk viděl každý prvek, všechno v tomhle filmu někde stejně a lépe už x-krát. Nic nového. 'The Bikeriders' jsou taková typická dvougenerační motorkářská sága. Tom Hardy, kterého po dlouhé době zase v něčem rád vidím a nevím proč působí najednou tak sešle - speciálně v interviews, jeho slízající vlasy, zároveň jsem si ale říkal, že by byl skvělý jako Glanton, vůdce gangu, v 'Krvavém poledníku'. (...) Johnny (Hardy) je vůdce klubu Vandals, který sám založil a je to podobnej bitkař jako jeden jeho člen, Benny (Austin Butler). Oba mají "ten respekt", protože jsou to stejní osamělí magoři, co nejdou pro ránu daleko, když je potřeba. A to nás přivádí vlastně k tomu, jak na sebe Benny jednou upozorní tím, že bez ostychu napadne pár týpků, co si myslí, že hned vyzívají jeho kámoše. To na Johnnyho udělá dojem. Ale není to v takovým tom teatrálním slova smyslu. Všechny přechody jsou velmi rychlé. Jak se z Johnnyho a Bennyho stanou kámoši. Jak se Benny dá dohromady s Kathy. Vždycky se tomu dá jen krátký moment a ten to prodá jako samozřejmost po zbytek filmu. Z malého klubu se stane velký gang. Jako lusknutím prstu. Johnny chce, aby Benny pokračoval v jeho práci a vedl klub. Benny se zrovna zotavuje, když mu jeden ze dvou borců, co se do něj pustili, v jednom baru málem odsekl nohu rýčem. Benny to nechce. Johnny už ale cítí, že taky ne, přetahuje to. Stárne. Klub se začíná rozrůstat - mladí, hladoví, fetky, huliči. Vandalové jsou tak big, že se dělí na odnože. Příběh tak trochu retrospektivně vypráví Jodie Comer, Bennyho přítelkyně Kathy, kterou si můžete pamatovat třeba z 'Posledního souboje', 'Free Guy' nebo 'Killing Eve'. Jenže ve filmu se toho moc nestane. Jediný, co je na filmu boží je banger casting motorkářů: Tom Hardy, Austin Butler, Michael Shannon, Norman Reedus, Damon Herriman, i Boyd Holbrook je relativně známé jméno, ale nikdo tam nějaké moc zapamatováníhodné scény nedostane. Film tak nějak projede, jako motorky vždycky, z jedné strany na druhou. Hardy je v závěru vyzván na souboj klukem, kterého předtím zpráskal a poslal do prdele... a ta horká-mladá hlava, he took that personally. Benny není o vůdcovství, ale o ježdění na motorce, proto se sebere a někam zmizí, odjede. Johnny to začal protože ho bavilo o motorkách kecat a jezdit na nich. Ale vyklubalo se to v něco většího, co nešlo držet tak, jak bylo dřív. Konečný souboj, ve kterém ironicky staří Vandals vlivem zimy už ani nedorazí na motorkách, ale auty, je jen očekávanou tečkou... Benny se pak vrací a ačkoliv mu motorky zní v hlavě, vlivem nejspíš traumatu a viny vůči Johnnymu se usadí s Kathy, aby žil obyčejný život. Hardy a Shannon to drží herecky asi nejvíc. To napodobování Branda Hardym, když sleduje 'The Wild One' v bedně bylo fajné, dva ikoničtí herci, meltnutí do jedné scény... zrovna včera jsem náhodou rozečetl Brandovu knihu, asi se na něco s ním brzo podívám. () (méně) (více)

Mysa 

všechny recenze uživatele

Upřímně, film je pro mě zklamáním. O špatný film se rozhodně nejedná, ale potenciál měl velký. Je to smutné, protože první polovina je neskutečně dravá, svižná a rychle utíká. Slyšíte jednu hitovku za druhou, sledujete herce, kteří jsou v jejich rolích famózní a pomalu ale jistě vám jednotlivé postavy přirůstají k srdci. Vypadá to, že se nemůže nic pokazit, jenže pak přijde bouračka ve formě druhé poloviny. Zde jakoby film zařadil jedničku a začalo mu docházet palivo, protože se tempo z elánem nabité první poloviny promění na pomalu vlečící se snůšku dialogů, kde na sebe polovinu času jen postavy bezeslov hledí. Něco se sem tam přihodí, ale všechno jakoby vyšumí a vy z toho nic nemáte. A pak to jednoduše skončí, toť vše. Je to neskutečná škoda, protože z 1. poloviny jde cítit naprosto skvělý film, ale přeci jenom, pocity, které ve vás vyvolá konec, je to, co si odnášíte z kina. V tomhle případě je to holé nic, žádné emoce a když už nějaké, tak jen ty negativní. Stále ale raději podpořím originální snímky jako je tento než pásové výrobky multimiliardových společností, byť jsou někdy trochu mimo, což je případ motorkářů. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Pôvodne mal byť film uvedený v kinách už 1. decembra 2023, ale bol stiahnutý a dátum sa posunul až na 21. jún 2024. Hoci sa za dôvod uviedol štrajk SAG-AFTRA, ktorý trval do novembra 2023 a bránil hercom v propagácii filmu, isté zdroje zvnútra hovoria, že v skutočnosti bol film odložený kvôli uvedeniu filmu Renaissance: A Film by Beyoncé v rovnaký deň, ako aj obavy z tržieb, keďže Stvoriteľ (2023) od New Regency mal v kinách veľmi zlé výsledky. (Arsenal83)
  • Motorkársky gang, ktorý inšpiroval film, stále existuje a je rivalom legendárnych Hell's Angels. (Arsenal83)

Související novinky

13. Filmový víkend ČSFD (2.-4. srpna)

13. Filmový víkend ČSFD (2.-4. srpna)

25.06.2024

Drazí ČSFĎáci, s velkou radostí vás tento rok opět zveme na Filmový víkend ČSFD, který se dočká již 13. ročníku. Náš vlastní malý filmový svátek se bude konat od pátku 2. srpna do nedělního rána 4.… (více)

Tom Hardy a Zazie Beetz v severské krimi

Tom Hardy a Zazie Beetz v severské krimi

04.02.2023

Hvězdný Timothée Chalamet nedávno natočil reklamu o tom, jak všichni slavní a uznávaní herci pracují pro Apple. Nyní to technologický gigant s bezednými kapsami a vlastní streamovací službou Apple TV… (více)

Reklama

Reklama