Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Láska a nenávist, SEX a smrt, vzpomínky a touha. A jedno velké tajemství. Kolem domu Lisbonových se točí všichni kluci. Žije v něm pět krásných sester, kterým jejich rodiče zakazují chodit ven, a chlapci o nich něco vědí jen díky tomu, co vidí přes okna. Tato rodina má temné tajemství, ale nikdo by ho neodhalil, kdyby místní playboy Trip nepozval krásnou Lux Lisbonovou na večírek. Rodiče dokonce povolí děvčatům jít ven a vše vypadá v pořádku. Když se Trip a Lux trochu sblíží, věci naberou nečekaný spád. Kluci teď již nechtějí děvčata jen sledovat. Chtějí je zachránit - i za cenu vlastní nevinnosti. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (446)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Sofia Coppola mě naprosto odrovnala Marií Antoinettou, audiovizuálně geniálním filmem s okouzlující Kirsten v hlavní roli a originálním vyobrazením života slavné vladařky. Antoinettě předcházelo mírné nadšení ze Ztraceno v překladu, kde mě zase okouzlovala Scarlett Johannson a výtečná atmosféra. Ale uplně na začátku bylo lehké zklamání z tolik obdivovaného debutu Smrt panen. Ono se to dá těžko popsat, film skvěle vypadá, je výtečně obsazen, i ta atmosféra je jedinečná a námět je vskutku nápaditý, jen jsem se u toho všeho tak nějak trošku nudil. Za to zívání strhávám hvězdičku a Coppola má štěstí, že jsem zívnul jen jednou, jinak by pro mne byla odepsaná! ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Zasnená, poetická atmosféra dodáva tomuto snímku osobité čaro a jedinečnosť. Veľmi dobre sa na to pozerá, a to aj napriek tomu, že po dramatickej a obsahovej stránke ide iba o priemer. Navyše, veľa vecí sa mi tu zdalo nevysvetlených, alebo rozobratých iba povrchne. V konečnom dôsledku som však spokojný. 70/100 ()

Reklama

Brygmi 

všechny recenze uživatele

Děvčata, která chtěla jen žít jako všichni ostatní, smát se jako všichni ostatní. Ale něco jim v tom bránilo. Ztráta iluzí, obyčejný mladistvý strach… Kde se v nich vzala ta síla zrealizovat tak hrůzný čin? Film podává svědectví o jednom předměstí ze sedmdesátých let a tragédii rodiny Lisbonových. Kouzelná atmosféra s kouzelnou hudbou. A parta kluků pořád nemůže pochopit, proč to ty dívky tenkrát udělaly. A já také ne. Pět krásných slečen… Proč? Nebýt téhle skutečnosti, tak je to film na prahu dokonalosti. Takhle zůstává „jen“ příjemnou výpravou s několika mrazícími momenty. A Sofia Coppola nesporným režisérským talentem. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

We will never find the pieces to put them back together... Jsou chvíle, kdy se i to nejzářivější slunce pokryje tmavými slunečními skvrnami, kdy se na tváři největšího smíška objeví bolest a něco v nás volá po vnějším zranění duše melancholickými tóny, posmutnělými řádky, bolestnými filmovými políčky, zkrátka blues jakékoholi tvaru. Ale i čirou esencí dramatizujího mládí, které vnímá citlivěji, bez odstupu a s intenzitou, která z malicherností vyrábí životní tragédie, probleskuje paprsek naděje. V porcelánově křehkém, herecky i režijně svěžím (a zároveň zralém) debutu sledujeme s dospíváním pěti sester v tuhém puritánském domácím režimu. Kaskádovitý příběh skrz střídání zcizujícího dalekohledu klukovské zvědavosti a zvětšovací lupy, atmosférické hudby a rozverných melodií, bláznivé revolty a vynucené poddajnosti, pozvolna roztáčí kola blížící se tragédie. Nenápadně. Ale rychleji a rychleji, jak sestupujeme do spodních pater. Sofia Coppola se úzkostlivě vyhýbá doslovnosti, kličkuje mezi daností připomínající nevyhnutelný osud hrdinů antické tragédie, mezi kostlivci ve skříni (i jinde) jedné americké rodiny z předměstí , a přesto z celého snímku dýchá určitá morbidní poetičnost, rozechvělá bezstarostnost člověka, který jde po úbočí skály a ví, že každou chvíli může spadnout. Dospívání je takových propastí plné a Smrt panen je živoucí pamětí mládí jako navždy ztracené, ale nezapomenuté a nezapomunutelné gesto. Dívčí mávnutí na rozloučenou, perlivý smích a pak...věčný spánek Šípkové růženky...Opravdu věčný? Vy jste zjevně nikdy nebyl třináctiletou dívkou, říká jedna z postav psychiatrovi, když se podivuje nad tím, jaké by mohla ona mít starosti. Ale tahle smutná dívenka v nás spí. Tak pozor, ať ji neprobudíme. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Co tím chtěl básník říci? Nejsem si jistá, jestli se Coppola snažila poukázat na to, že by lidé neměli podceňovat problémy teenagerů anebo na přehnanou a úzkoprsou lásku rodičů k dětem. Každopádně zpracování mi připadá naprosto uzívané a tak nějak zastřené. Nevím, co je pravdy na tom, že se hodnocení podstatně změnilo k lepšímu po tom, co měl další film Coppoly úspěch, ale nedivila bych se tomu. Psychologie a motivace postav byla naprosto nulová, všichni byli nevýrazní a jejich činy neopodstatněné. A sestry "panny" k nerozeznání, snad až na Kirsten Dunst. Toto mě zkrátka minulo obloukem. Mimochodem obsah je úplně zcestný. ()

Galerie (127)

Zajímavosti (19)

  • Když sestry jedou na ples, hraje v rádiu píseň "Everything You've Done Wrong" od kapely Sloan, ta však byla nahrána až roku 1996 a film se odehrává v 70. letech. (hansel97)
  • Tím, kdo dal Sofii Coppole knihu, po jejímž přečtení se režisérka rozhodla natočit stejnojmenný film, byl Thurston Moore, člen kapely Sonic Youth. (AIMÉE)
  • Alternatívnymi názvami filmu boli aj názvy Sofia Coppola's the Virgin Suicides či The Lisbon Sister. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno