Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1996. Život v Los Angeles připomíná peklo. Chaos, bezpráví a zločin zvítězily nad slušností a pořádkem. Jedním z nejtvrdších a nejúspěšnějších policistů je seržant John Spartan, který během tří let služby dopadl tisíc zločinců. Pro své demoliční metody dostal přiléhavou přezdívku Demolition Man. Ve chvíli kdy, se rozhodne zneškodnit cynického vraha Simona Phoenixe, však exploduje budova i se třemi desítkami rukojmích. Protože nikdo netuší, že rukojmí už byli v době výbuchu mrtví, je John Spartan odsouzen k sedmdesáti letům zmrazení v kryovězení, stejně jako Phoenix. Rok 2032. Život v megapoli San Angeles připomíná ráj. Slušnost a pořádek zvítězily nad zločinem a chaosem. Už více než patnáct let nedošlo k vraždě a střelnou zbraň lze vidět jen v muzeu. Změnila se i společnost. Sex je výlučně bezkontaktní, za sprostá slova se platí pokuty, lidé se vyhýbají fyzickému kontaktu a jsou neustále zdvořilí. Nesolí, nepepří, nejedí maso a vůbec žijí velmi zdravě. A do takového světa je rozmražen psychopat Simon Phoenix. Změkčilí policisté, kteří dávno odvykli střetu se zločinem, si s ním nedokáží poradit, a tak je třeba najít někoho, kdo by to dokázal. Takový je jen jeden - John Spartan. Jenže i ten je u ledu. Z nařízení policejního ředitelství je tedy povolán k životu... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (995)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Víš, podle Koktoova plánu, jsem nepřítel. Protože mám mozek, rád čtu, jsem pro svobodu projevu a svobodu volby, jsem ten typ co má rád tučný jídla a říká si tak co - dám si stejk nebo šťavnatý žebírko s dvojitejma bramborama? Chci mít vysokej cholesterol, chci jíst slaninu, hroudy másla a sýra, chci kouřit kubánský doutníky, chci běhat po ulicích nahatej celej opatlanej zelenou želatinou a chci číst Playboye - proč? Protože mám zrovna chuť. Viděl jsem budoucnost a víš jak vypadá? Je to stará panna co posedává v béžovým pyžamu a pije koktejl z banánů a brokolice! ''   ---------        Ruku na srdce. Genialitu některých filmů nikdy nedoceníte, protože na to prostě nemáte. Genialitu jiných oceníte s pozdějším věkem při druhém či třetím zhlédnutí, protože už máte nějakou tu životní zkušenost a chápete co tím asi tak chtěl rejža říci. A některé filmy samy uzrají jak víno jen proto, že byly nadčasové. Domnívám se, že tento místy nevědomky. A v tom je jeho genialita. V roce 1993 byla skvělá doba. Každá kdo zažil devadesátky vám to potvrdí, samozřejmě bráno optikou obyčejného člověka. Ti zavaření v sudech na dně Orlíku by možná nesouhlasili, ale to nechme. Byla to doba neuvěřitelné svobody, doba obrovského digitálního rozvoje. Doba konce kazet, doba cédéček a DVD. Doba jednoduchých digitálních displayů, doba Hi-Fi věží, doba vytačeného připojení k internetu skrze telefon s vřískajícím modemem, doba měnících se čísel procesorů v počítačích... Doba mobilních telefonů se kterými se dalo jen volat, esemskovat a vydržely na jedno nabití klidně týden. A v téhle době natočí někdo film o LA roku 2032... O policistech nemajícíh výcvik na zákroky proti brutálním zločincům, o autonomních elektroautech s GPS, o době bez papírových bankovek, o době kdy je občan sledován na každém kroku vyšší autoritou, která rozhoduje co je správné a co ne. O době, kdy se rodí děti již jen v laboratořích, kdy fyzická láska a sex jsou už zakázány, o době kdy už není maso a solit se nesmí, protože to škodí zdraví. O době všudypřítomných kamer, tabletů a digitálních obrazovek přenášejícíh obraz i zvuk, o době skupin lidí, kterým se žití v takém světě nelíbí a jsou díky tomu nuceni žít v ústraní, podzemí, jako vyhnanci... ... a mohl bych pokračovat. Nevím tedy do jaké skleněné koule tehdy scénáristé koukali, nebo co co při psaní scénáře hulili, ale chci to taky. A nebo raději ne. Ono totiž není o co stát. Ačkoliv ještě nejsme na bodu jaký ukazuje film (taky je teprve rok 2021), směřujeme k takové totalitě mílovými kroky. Pokrokové USA a některé státy západní Evropy jsou už před námi dokonce krapet napřed. To vše asi ani tvůrci nebyli schopni domyslet při natáčení, protože to se teď děje normální člověk nevymyslí. Z filmařského hlediska bych řekl, že film nevybočuje ze sci-fi akčních filmů své doby. Spousta pyro efektů, hrdinové sází jednu hlášku za druhou, Sly i Wesley jsou super, s vnadnou Sandrou bych tehdy také rád měl tekutý transfer. Appleby Hawthorne byl také bezva! Samotnému filmu bych tehdy když jsem jej viděl poprvé dal tak 3 hvězdy, protože to byl takový akční americký standard. Dnes, kdy film působí dost jako komedie (ale v duchu si říkáte ...a dopr...) za tu vizi progresívního světa tehdejší  budoucnosti a dnešní současnosti dávám čtvrtou. * * * * () (méně) (více)

genetique 

všechny recenze uživatele

Opäť jedna z klasík akčného žánru, ktorá je postavená na roliach najväčších akčných hviezd 90.-tych rokov. Stallone ešte parádne vo forme a Snipes, ako vtedy vychádzajúca hviezda skvelo zapadol a ako protivníka nemohli vybrať nikoho lepšieho. Dobre situovaný príbeh s množstvom skvelých hlášok najmä ohľadne technológie budúcnosti, ktorá sa stretáva so starou školou. Navyše akcia od začiatku do konca. 95%. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jen těžko byste našli funkčnější akčňák, který dokáže zkombinovat prvotřídní akci s neskutečně komickými scénami a jeden z těch akčňáků, který možná léty zraje čím dál tím více a je sofistikovanější než se v době jeho vzniku mohlo zdát. Demolition Man byl sice v roce 1993 hodně vzdálenou předpovědí roku 2032 (podobně jako když v roce 1982 předpovídal Blade Runner rok 2019 nebo Návrat do budoucnosti II z roku 1989 rok 2015), je ale více než patrné, že aktuálně máme k idealizovanému světu opravdu daleko a v roce 2032 budeme mít blíže spíše k hodně odvrácené verzi budoucnosti, kterou slepě větší Demolition Man. Těžko říct jestli Demolition Man více působí jako sci-fi z pohledu diváka, který měl možnost film vidět už v roce 1993 nebo z pohledu diváka, který film vidí v aktuálních letech. Sluší se nicméně zmínit, že trojice scenáristů Daniel Waters, Robert Reneau a Peter M. Lenkov stvořili takový svět budoucnosti, který je tak podivně zajímavý, že se z něho skutečně dá něco vytřískat- Svět kde už přes dvě dekády nedošlo k vraždě, policisté nejsou trénovaní k brutálnímu násilí, zakázaná je klasická verze souložení (ale aspoň tu máte virtuální sex!). maso, cigarety, alkohol nebo čokoláda a zbraně jsou dneska už pouze artefakty v muzeu. Stojí tak za zamyšlení jestli z podobně zajímavé látky nešlo vykřesat ještě něco malinko víc a to klidně i ve vážnějším pojetí, které by mělo blíž třeba právě k Blade Runnerovi. Prozkoumávání tohoto světa, který má hodně blízko k fanatizmu a následně návštěvníka z minulosti, který se lehce pokusí nabourat zavedené stereotypy a vrátit svět do starších vod by mohlo být skutečně zajímavé téma a i v podání Demolition Mana rozhodně není špatné. Jenomže tohle pořád je především akční film a tak tyhle satiristické a humorné scénky hrají spíše víceméně druhé housle. Právě tyhle scénky ale dávají Demolition Manovi něco navíc a jsou jednou z věcí, které Demolition Mana zbavují titulu tupého akčního béčka a jedna se dost možná o jeden z nejchytřejších akčních filmů všech dob. Nebo minimálně nejchytřejších akčních filmů 90. let. Producent Joel Silver, který je jakožto producent také tatínkem sérií jako Smrtonosná zbraň, Smrtonosná past nebo Matrix se ve finále ujmul projektu sám a i najatého režisérského debutanta Marca Brambilla (u kterého i po Demolition Manovi víceméně mizí důvod si ho zapamatovat) na place dirigoval jak má vše proběhnout. Oficiálním režisérem je tedy sice Brambilla, jde ale spíše víceméně opravdu o dílo Silvera. A tenhle už v roce 1993 zaběhlý producent povedených akčních filmů rozhodně neodvedl špatnou práci a podařilo se mu skutečně udělat Demolition Mana něčím výjimečným a zapamatovatelným. John Spartan je dost možná po Rockym a Rambovi třetí nejslavnější role Sylvestera Stalloneho i když tu ještě pořád je další akčňák ze stejného roku se Slyem v hlavní roli- Cliffhanger a Slyův hrdina Gabe Walker. Porovnávat Cliffhanger a Demolition Mana je poté hodně těžké, protože zatímco Demolition Man je originálnější, Cliffhanger má zase originálnější a lepší akční scény a především je napínavější a (v rámci možností) vážnější. Ale dost o Cliffhangeru. Sylvester Stallone si prostě u Demolition Mana drží svůj standard a dostal pověsti dost možná nejstylovějšího akčního hrdiny 90. let, který sice měl tuhle dobou tuhou konkurenci v podobě Arnolda Schwarzeneggera (vtípek o tom, že Spartan nemůže uvěřit, že se stal Schwarzenegger prezidentem je pravděpodobně jedním z nejlepších na celém filmu) a o něco menší též v Bruceovi Willisovi, Stallone i přes role ve filmech jako Stůj, nebo maminka vystřelí! nebo Spy Kids 3: Game Over (reálně velmi fajn guilty pleasure) ustal svůj status akční legendy Sly možná nejvíc. John Spartan je stylovej akční sympaťák, kterej je nejenom nejdrsnější polda posledních 36 let ale zároveň jedinej drsňák, co vám dokáže ušít svetr! Člověk může trochu rýpat do toho , že se Spartan z uvědomělé ztráty blízkých až příliš rychle otřepe, od akčního filmu, který má navíc velmi výrazné komediální prvky a většina by ho klidně označila za komedii ale nemůžete chtít hrdinu, který dvě hodiny jenom truchlí nad ztrátou blízkých a nechá Simone Phoenixe v klidu řádit. Stačilo málo a Simon Phoenix mohl vypadat úplně jinak. Konkrétně ho mohl hrát sám Jackie Chan, který ale s úctou odmítl s tím, že nechce aby ho jeho domovské publikum začalo vnímat jako zloducha. Nakonec tak došlo na Wesleyho Snipese, pro kterého šlo po béčkách jako Přepadení ve vzduchu (aneb Smrtonosná past v letadle!) nebo po rolích v menších filmech jako Mý lepší blues od Spikea Lee o první větší áčkovou roli, která dost možná může za to, že se za 5 let stal Bladem. Simon Phoenix je neřízená střela a reálná hrozba, která je nevyzpytatelná a skutečně divák může mít pocit, že John Spartan může prohrát. Wesley Snipes hláškuje, především ale brutálně kope (údajně kopal Snypes tak rychle, že jsou jeho scény zpomalené) a jde o jednoho z nejvýraznějších záporáků akčního filmu. Sandra Bullock zde též dostala svou první větší roli (rok předtím než jí proslavil legendární akčňák Nebezpečná rychlost) a v její postavě Huxleyové má to štěstí, že je výrazná a zajímavá. Huxleyová sice dodržuje kodex současného pořádku, zároveň je ale silně posedlá 90. léty (dokonce má ve své kanceláři plakát k Smrtonosné zbrani 3, což dokazuje, že má vkus!) a její sympatie k Johnu Spartanovi tak od počátku dávají smysl. Nikdy bych neřekl, že chci na plátně vidět polibek Sylvestera Stalloneho se Sandrou Bullock, v případě tohoto filmu mi to ale nevadí. Zvláště v době kdy se ještě na Sandru Bullock dalo celkem dívat. Krom zmíněného supervtipu o Schwarzeneggerově prezidentské knihovně se sluší také zmínit legendární pokuty za porušení slovního morálního statutu (který se ve filmu porušuje hodně výrazné, protože jestli léta v kryospánku něco Spartanovi a Phoenixovi nesebralo, tak rozhodně jejich ostré jazyky!), fakt, že všechny restaurace jsou aktuálně Pizza Hut (nebo Taco Bell, záleží jestli sledujete verzi pro Evropu nebo USA) a dalších velmi fajn povedených vtipů jako specialitu obsaženou v burgeru nebo tři mušle (nechcete vědět jak jejich princip funguje!). Zároveň tu opravdu Silver a spol. servírují povedené akční sekvence a všechno překvapivě drží ve finále opravdu pohromadě. Snadno se toto vše mohlo rozpadnout, zvláště u především akčního filmu, překvapivě to ale funguje velmi dobře. A i díky tomu Demolition Man funguje opravdu povedeně. Slabost v Demolition Manovi tak tkví opravdu především v tom, že z téhle látky opravdu šlo vydrápat ještě něco víc. Ať už mluvíme o vystřižených scénách s nalezením Spartanovi dcery nebo potenciálně lepším představení hnutí, které žije v kanálech a aktuální společnost mu zásadně nevoní. Jenomže poté by zase musel vzniknout kompromis mezi vážným filmem a akční komedií. Demolition Man volí scénář B a není to rozhodně špatná volba, naopak dorazil jeden z nejvýraznějších akčňáků 90. let, který měl jen smůlu v tom, že tak trochu ve své době zapadl a toho pravého kultovního statusu se dočkal až po letech. Dojde nakonec opravdu po oznámení samotného Sylvestera Stalloneho na Demolition Mana 2? Sly si ve věku 74. let očividně po vzoru Mela Gibsona a Dannyho Glovera ve Smrtonosné zbrani 4 říká, že ještě není starej a vůbec bych se tak nedivil tomu kdybychom tu skutečně do 2 let (nebo snad, že by film dorazil v roce 2023 na 30. výročí jedničky?) návrat Johna Spartana po 29-30 letech měli. Jen je poté otázka, jestli půjde Demolition Man 2 spíše ve stopách Creeda (tedy důstojnému návratu jeho legendární postavy Rockyho) nebo spíše ve stopách Ramba V (tedy velmi průměrnému nedůstojnému návratu jeho legendární postavy Ramba). Každopádně určitě minimálně za sebe uvidím radši Demolition Mana 2 než případný jakýkoliv pokus o nějaký restart (který by zase symbolicky mohl dorazit v roce 2032, tedy v roce ve kterém se původní Demolition Man odehrává). Každopádně kdyby tentokrát ten Jackie Chan vyšel, nejočekávanější akční film následujících let je snad jasný, protože kombinace Stallone/Chan je něco co divák neuvidí každý den.... () (méně) (více)

Falko 

všechny recenze uživatele

Vacsinou to byva u reziserov tak, ze zacinaju v menej znamych serialoch az kym sa vypracuju na ackovych reziserov. V pripade rezisera tohto filmu Marca Brambilly to bolo presne naopak, jeho debut Demolition Man mal pomerne velky uspech vdaka humoru vo filme, avsak jeho dalsie filmy bud nikto nevidel, alebo je to vsetko len nejaky priemer alebo podpriemer. Nastastie to neplatilo pre Sandru Bullock, pre ktoru bol tento film len odrazovym mostikom pre este väcsi uspech. Aj teraz po tolkych rokoch od premiery sa stale dokazem pobavit na tomto filme, hlavne na skvelych dialogoch, tvorcovia sa fakt snazili aj co sa tyka futuristickej vypravy. Inac pacila sa mi tu pripomienka akejsi Schwarzeneggerovej kniznize, nazvanej podla byvaleho prezidenta A. Schwarzeneggera. Sice to Arnie dotiahol len po guvernatora, ale predsa je to miesto v politike, o ktorej sa nikomu v case natacania tohto filmu ani len nezdalo, ze by sa tam Arnie predsa len dostal, takze celkom slusna predpoved :-) _________ Sylvester Stallone - (John Spartan) +++ Wesley Snipes - (Simon Phoenix) +++ Sandra Bullock - (Lenina Huxley) +++ Nigel Hawthorne - (Dr. Raymond Cocteau) +++ Benjamin Bratt - (Alfredo Garcia) +++ Bob Gunton - (Policajný šéf George Earle) +++ Denis Leary - (Edgar Friendly) +++ Produkcia: Joel Silver +++ ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů všech dob a mých nejoblíbenějších. Sly tady hraje prostě dobře, naivní Sandra to krásně doplňuje, ovšem nejlepší je prostě Simon Phoenix, zvlášť s perfektním českým dabingem (Bohdan Tůma). Jeho hlášky, vtipy, pohledy a bůhví co ještě doprovázené šíleným smíchem zakončené originální smrtí, to je prostě nářez. A i kdyby si samotný film snad nezasloužil plných 5 hvězd, tu pátou má za senzační hlášku: Svět se stal vlastní zkurvenou karikaturou z televizních seriálů a velí mu banda tupejch měkejšů. .. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (53)

  • Když se John Spartan (Sylvester Stallone) chystá na závěrečnou konfrontaci, vyžádá si od jednoho z „podzemích lidí“ zbraň a dostane Smith & Wesson. Jakmile vstoupí do mrazící věznice, má už ale v rukou Berretu 92F. (Guilemot)
  • Ve filmu je narážka na Arnolda Schwarzeneggera, v budoucnosti zde byl zvolen prezidentem a byla po něm pojmenována knihovna. (Hepp)

Související novinky

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

Stallone chystá pokračování Demolition Mana

09.05.2020

Herec Sylvester Stallone má poměrně ikonickou kariéru, specificky jeho série Rocky a Rambo zůstávají dodnes naprostými kulty. Z čeho se ale kult na papíře nikdy stát neměl, a přesto film zaznamenal… (více)

Rodriguezovo „město bez hříchu“

Rodriguezovo „město bez hříchu“

21.02.2009

A Sin City 2 se opět odkládá. Šéfové produkční společnosti Dimension Films totiž oznámili, že Robert Rodriguez pro ně natočí sci-fi thriller Nerverackers. A bude se muset do natáčení pustit co… (více)

Reklama

Reklama