Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

Juto 

všechny recenze uživatele

,,Bostonský škrtič" nie je skvelý film, ale je to zaujímavý, dobre zahraný a dobre produkovaný. Je to proste štandardný investigatívny reportérsky film. Nepreháňa to s drámou. Je to desivý príbeh, kde sa podľa názvu môže zdať, že celý film bude o Bostonskom štrtičovi, ale v skutočnosti je hlavný dôraz kladený na postavu Keiry Knightley, ktorá podala vynikajúci výkon. Mnohým ľuďom sa nepáčil „príliš temný“ štýl filmu, no mne to dodalo „pocity strachu a chladu“. Sú momenty, ktoré sa mi vyslovene nepáčili: málo pozornosti sa venovalo vzťahu hlavnej hrdinky Loretty s manželom a celkovo boli vzťahy s rodinou vložené veľmi chaoticky. Záver mi tiež prišiel príliš kuskovaný a mätúci. Ale ak máte radi filmy ako Zodiac, Se7en, tak by ste mohli byť spokojný, i keď tieto filmy sú o parník lepšie. 7/10 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Keira Knightley si v posledních letech vybírá komorní, ambiciózní dramata, která jí prostě sluší. Každopádně by látky mohly být svěžeji a nápaditěji uchopené. Na Bostonského škrtiče jsme si totiž mohli vzpomenout i třeba za měsíc, prostě potenciál tam byl. Sériovému vrahovi jde po krku – no, sám své ženské oběti škrtil – nejen policie, ale i snaživá reportérka místních novin. Pátrání je to poměrně mdlé, ani o novinářské práci dané doby se nedozvíme nic moc zajímavého. Řemeslně je to fajn, ale jede se až příliš na jistotu, chybí atmosféra, a i tah na bránu měl být mnohem větší. Aspoň trocha toho mrazení v zádech bych uvítal. Prostě chytání vraha má být hlavně napínavé a vtahující… a tady není! ()

Reklama

J.Lajner 

všechny recenze uživatele

Solidně zpracované řemeslo, bez jakékoliv přidané hodnoty. Podobně laděných snímků existuje bezpočet, což ale neznamená, že si Bostonský škrtič svou šanci nezaslouží. Pátrání po záhadném sériovém vrahovi z pohledu investigativní novinářky, oplývá celkem solidní atmosférou a postupně budovaným napětím. Nečekejte žádnou psychologii, jen poctivou novinařinu, kterou zbytečně sráží několik nudných pasáží. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Taková procedurálka na způsob Spotlightu, ale ze sekáče. Na Zodiaca, či klasiku  ze ´68 se to uctivě dívá hodně zespoda, ale vlastně to vůbec nevadí. Díky zajímavé kameře to má takovou patinu starých kriminálek ze šedesátých let, výprava je uvěřitelná (produkční dohled Ridleyho Scotta je znát), film rozhodně nešetří vaším časem, vyprávění je pozvolné, ale atmosférické. Téměř tu absentují vražedné scény, ale ten film to nepotřebuje. Akorát jsem postrádal trochu více napětí, vyjma jednoho letmého přejetí mrazu po zádech. Středobodem jsou ty dvě ženy a jejich urputná práce, zdejší informace převzatá z Disney+ je zavádějící, rozhodně se tu neřeší nějaký sexismus, či potřeba emancipace, díkybohu. __ PS: Keira Knightley je fajn, akorát svojí vyzáblostí začíná nebezpečně připomínat Céline Dion :o) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

Galerie (11)

Zajímavosti (7)

  • Kvôli pandémii COVID-19 bolo potrebné dodržať niekoľko zdravotných procedúr. Celý filmový štáb bola zaočkovaný a testovaný na vírus trikrát týždenne až do ukončenia výroby. (Arsenal83)
  • Film je založený na skutočnom príbehu bostonského škrtiča, ktorý v 60. rokoch zabil v Bostone 13 žien. (Arsenal83)
  • Sluchátko Lorettina (Keira Knightley) domácího telefonu má zjevně modulární konektor. Ty se začaly používat až koncem 80. let. (Johnny.ARN)

Reklama

Reklama