Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo v produkci mimo jiných Ridleyho Scotta. Dobový Boston je adekvátně chladný. Příběh utíká dost svižně a má široký oblouk a vyvíjí se. Chvílemi je to počtem mordů až strašidelný masakr. V pravých chvílích atmosféra houstne a pár těžkých momentů vyvolá i mrazení v zádech. Přesto chybí více zapamatováníhodných scén a větší důraz na to podstatné mezi méně podstatným - na těch posledních pár minut, které tíživě dotáhne až hudba pod titulky. Herecky postavené na Keiře Knightley, která to, musím uznat, i mezi jinak prověřenými herci, drží svědomitě nad vodou i ve scénaristicky nedotažených chvílích, zejména těch se svým manželem ze svého domu - až po konci filmu může neznalému divákovi dojít, proč je jejich vztah ve filmu tak neuchopitelný. Disney tak servíruje dost dobrý film, který bohužel netočil David Fincher nebo Clint Eastwood, jinak by skončil i v kinech. Na druhou stranu, naštěstí neskončil jako ředěný seriál, kde se všechno hrne hned a najednou nebo nikdy a vůbec. Bostonskému škrtiči jde hlavně o budování atmosféry. Není v tom sice filmem úplně dokonalým, ale na jeden temný večer to funguje dost dobře. P.S. Kdokoliv psal obsah filmu tady nebo na Disney, upřesnění, že s dobovým sexismem má příběh společného minimum, o tom to fakt nebylo. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Česi majú pekné slovo. Unylý. Viem, že to slovo v skutočnosti znamená niečo úplne iné, ale keď sa povie unylý, ja si predstavím čosi nie zlé, ale lenivé, čo sa rozbieha a rozbieha, ale nakoniec sa to nerozbehne a vy si uvedomíte, že to fakt nie je žiadny zázrak. Ale zas v živote ste videli už stokrát slabšie filmy. A tak si to znudene odškrtnete zo zoznamu a už na to nemyslíte. V dobrom, ani v zlom. Bostonský škrtič nejaký čas pôsobí práve takýmto „unylým“ dojmom, postupne sa však rozbehne a ku koncu je vám možno ľúto, že má „len“ dve hodiny. Producent Ridley Scott si to adekvátne ošetril, vyzerá to dobre, je to retro (nielen módou a výpravou, ale tiež spoločenským správaním) a 38-ročná Keira Knightley si to tu dosť dáva. Nevraviac o Chrisovi Cooperovi, ktorý si vychutnal vďačnú roličku šéfredaktora, ktorý sa síce sem-tam správa ako kretén, ale je len otázkou času, kedy sa ukáže, že je muž na správnom mieste. Samotný prípad je poňatý trochu nevzrušivo, azda až nudne, ale je sám osebe silný, keďže má základ v skutočných udalostiach. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Je to sice Fincherův Zodiac z Wishe, ale i tak je to poměrně chytlavé. Má to atmošku, řemeslně je to v cajku a i když to s historickými fakty žongluje hodně freestylově, ve výsledku je taková drzá fabulace k divákovi vlastně asi vstřícnější (což nemusí nutně znamenat lepší) než ten do ztracena ukončený Zodiac. (EDIT: Sakra, cítil jsem se jako frajer, že jsem vymyslel to spojení "Zodiac z Wishe" a teď koukám, že už to tu má M.i.k.e, takže zase nic :D ) ()

verbal 

všechny recenze uživatele

O tom „riskování životů“ a „rozbujelém sexismu“ ve filmu, jak tu ve svém vlastním progresivním obsahu píče soudruh Dyzny, by se dalo s úspěchem polemizovat. Prostě na to při výrobě jako vrchního demagoga nasadili nějakou málo agresivní nemrdanou šeredu či přefeminizovanou lesbu, a teď se toto stranické pochybení jen snaží dohnat hysterickými obsahy, aby ke sledování přilákali co nejvíce srostlých stydkých pysků, silných a nezávislých mužen a dalších zfanatizovanoných sociálních bojovníků za ryzí pičismus, nadvládu deviací a dalších přes 2,5 miliónu let tolik terorizovaných „Již vzhůru psanců této Země…“.  A je to vcelku přínosem, neboť výsledkem je tak takový neškodný a hezky udělaný, byť trochu sterilní, anemický a od 6 let přístupný, mapovač tehdejších skutečných událostí a docela precizní a překvapivě nerevizionistický škrtící film, při jehož sledování máte neodolatelnou chuť uškrtit akorát tu brutálně nehrající fošnu s krysím xichtem v hlavní roli, která už dávno měla být pohozena někde na vrakovišti totálních neumětelů. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Se zapojením dvou investigativních novinářek do pátrání po "Bostonském škrtiči" se neotálí, vzbudí sice v okolí pár úšklebků, nicméně jakmile se jejich články ukážou relevantní (a ony samy schopnější než přetížená policie), získají své místo, kontakty i relativní podporu. Umírněná Keira je výborná, jinak se OK kriminálka z mírně rozptýleného pohledu (z úzce procedurálně detektivního by mě asi zajímala víc) na úvodní vlně doveze až do konce lehce unaveně. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (7)

  • Sluchátko Lorettina (Keira Knightley) domácího telefonu má zjevně modulární konektor. Ty se začaly používat až koncem 80. let. (Johnny.ARN)
  • Loretta McLaughlin (Keira Knightley) píše své příběhy na stroji s jednoduchými řádky. Reportéři v době psacích strojů psali své články vždy s dvojitou mezerou, aby měli redaktoři prostor pro opravy a změny. Na konci článku také psala „30“, aby upozornila sazeče, že jde o konec článku. (Johnny.ARN)
  • Kvôli pandémii COVID-19 bolo potrebné dodržať niekoľko zdravotných procedúr. Celý filmový štáb bola zaočkovaný a testovaný na vírus trikrát týždenne až do ukončenia výroby. (Arsenal83)

Reklama

Reklama