Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Bostonský škrtič oceňovaného scenáristy a režiséra Matta Ruskina je kriminálním thrillerem o průkopnických reportérkách, které v 60. letech minulého století zveřejnily příběh proslulých vražd bostonského škrtiče. Film sleduje Lorettu McLaughlinovou, reportérku novin Record-American, která se stala první novinářkou, která spojila vraždy bostonského škrtiče. Jak si záhadný vrah vybírá další a další oběti, Loretta se pokouší pokračovat ve vyšetřování spolu s kolegyní a přítelkyní Jean Coleovou, avšak dvojice naráží na rozbujelý sexismus tehdejší doby. McLaughlinová a Coleová se přesto odvážně pouštějí do pátrání s velkým osobním rizikem a ve snaze odhalit pravdu riskují vlastní životy. (Disney+)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (84)

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se hodně povedlo. Je to hodně srovnatelný se Zodiakem. Taky se ani na konci filmu vlastně nedozvíš, kdo byl pachatel, ale i tak je ti jasný,, že to byli nejmíň dva borci. Tohle je skutečně hodně zapeklitej příběh, se kterým policajtům prostě musela pomoct Keira. Takle ,já tu ženskou fakt nemám rád, ale jak stárne, tak se z tváře vytrácí ten její debilní úsměv, takže tady mi vlastně ani nevadila. Jen asi dvakrát sem si přál, aby ji škrtič taky prohrábnul :). Perfektně atmosferická detektivka, je to celý takový investigativní :o). ()

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo v produkci mimo jiných Ridleyho Scotta. Dobový Boston je adekvátně chladný. Příběh utíká dost svižně a má široký oblouk a vyvíjí se. Chvílemi je to počtem mordů až strašidelný masakr. V pravých chvílích atmosféra houstne a pár těžkých momentů vyvolá i mrazení v zádech. Přesto chybí více zapamatováníhodných scén a větší důraz na to podstatné mezi méně podstatným - na těch posledních pár minut, které tíživě dotáhne až hudba pod titulky. Herecky postavené na Keiře Knightley, která to, musím uznat, i mezi jinak prověřenými herci, drží svědomitě nad vodou i ve scénaristicky nedotažených chvílích, zejména těch se svým manželem ze svého domu - až po konci filmu může neznalému divákovi dojít, proč je jejich vztah ve filmu tak neuchopitelný. Disney tak servíruje dost dobrý film, který bohužel netočil David Fincher nebo Clint Eastwood, jinak by skončil i v kinech. Na druhou stranu, naštěstí neskončil jako ředěný seriál, kde se všechno hrne hned a najednou nebo nikdy a vůbec. Bostonskému škrtiči jde hlavně o budování atmosféry. Není v tom sice filmem úplně dokonalým, ale na jeden temný večer to funguje dost dobře. P.S. Kdokoliv psal obsah filmu tady nebo na Disney, upřesnění, že s dobovým sexismem má příběh společného minimum, o tom to fakt nebylo. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Oslava ženské síly, kriminálka nebo investigativní thriller? Bostonský škrtič vlastně nikdy plně nefunguje ani v jedné ze zmíněných rovin, Matt Ruskin dodává pouze slušné řemeslo s působivým výkonem Knightley, které ovšem nedokáže plnit uspokojit ty, kteří doufají v novou instantní klasiku, ze které by na pochodu ideálně mrazilo. Vyprávění podobných příběhů je nutné, jen by do budoucna byla potřeba též více výpovědní hodnoty.... ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Je to sice Fincherův Zodiac z Wishe, ale i tak je to poměrně chytlavé. Má to atmošku, řemeslně je to v cajku a i když to s historickými fakty žongluje hodně freestylově, ve výsledku je taková drzá fabulace k divákovi vlastně asi vstřícnější (což nemusí nutně znamenat lepší) než ten do ztracena ukončený Zodiac. (EDIT: Sakra, cítil jsem se jako frajer, že jsem vymyslel to spojení "Zodiac z Wishe" a teď koukám, že už to tu má M.i.k.e, takže zase nic :D ) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pozor, postarší i mladé a osamělé ženy nejsou ve svých domácnostech v bezpečí! Na dveře jim klepe bostonský škrtič. A dvě novinářky o něm podají první novinové články. Keira Knightley, dosavadní redaktorka sekce pro životní styl, která má tím pádem s investigací vražd nulové zkušenosti, je jednou z těch novinářek, za kolegyni má Carrie Coon, ta je ale na scéně o poznání méně. Keira se dovedně pohybuje dobovými reáliemi, účes i její oblečení jí ubírají na sexappealu a hraje velmi zaníceně. A všichni ostatní herci, kteří její hvězdnou auru obklopují, si také zaslouží pozornost. Matt Ruskin, scenárista a režisér v jedné osobě, mapuje období od roku 1962-1965. V prvních fázích svého počínání je přehledný, postupně, tedy jak začnou přibývat možní podezřelí, se jeho film zamotá do menší nepřehlednosti a nedostane se mu potřebné gradace. Jeho režijní rukopis mohl být o stupínek výraznější. Vraždy, kterých je celkem 13, jsou poměrně brutální, alespoň podle policejního popisu, a stejně tak i vedené útoky proti nic netušícím obětem. Zobrazení je ale značně umírněné, v podstatě se k divákům strach z pouličního vraha dostane v menší míře, než by bylo potřeba. Divák se tedy spíše ponoří spolu s hrdinkou do investigace, která má zajímavý a svěží ráz. Sbírání faktů se povedlo a divák je natěšený, kam celé to vyšetřování dospěje. V té době měl film gradovat. A neděje se tak. Nedá se přímo napsat, že by vyvrcholení filmu, který se držel úzce historických událostí, nebo přinejmenším usiloval o to, aby to vypadalo, že se striktně jede v historické dramatizaci událostí, mělo být nějak extra vypjaté, přesto z filmového hlediska ten nedostatek nervy drásajícího rozuzlení tady znát je. Pak jistě nikoho nepřekvapí, když si prostřednictvím závěrečných popisek přečteme, co se stalo s obviněnými, případně jaké tresty padly, i kam dospěly kariéry a životy našich horlivých novinářek. Ve výsledku je to snaživé i poutavé dílo, do kterého režisér nevložil extra zapamatovatelné režijní momenty, ovšem naverboval Keiru, co pátrá po vrahovi velmi zarputile a s buldočí vervou. 7/10 ()

Galerie (11)

Zajímavosti (7)

  • Kvôli pandémii COVID-19 bolo potrebné dodržať niekoľko zdravotných procedúr. Celý filmový štáb bola zaočkovaný a testovaný na vírus trikrát týždenne až do ukončenia výroby. (Arsenal83)
  • Loretta McLaughlin (Keira Knightley) píše své příběhy na stroji s jednoduchými řádky. Reportéři v době psacích strojů psali své články vždy s dvojitou mezerou, aby měli redaktoři prostor pro opravy a změny. Na konci článku také psala „30“, aby upozornila sazeče, že jde o konec článku. (Johnny.ARN)
  • Film sa natáčal v Bostone (Massachusetts, USA) od decembra 2021 do marca 2022. (Arsenal83)

Reklama

Reklama