Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Had Plissken se vrací. Velký divácký úspěch akčního sci-fi thrilleru Útěk z New Yorku z roku 1981 (který se u nás v kinech nehrál, ale záhy po revoluci patřil k oblíbeným videohitům) inspiroval jeho režiséra Johna Carpentera, aby o patnáct let později natočil Útěk z L.A. Použil velmi podobný syžet a pouze se přesunul z východního na západní pobřeží Spojených států. V roce 2013 je po velkém zemětřesení Los Angeles ostrovem, který není součástí nových Spojených států. Slouží jako obrovské vězení pro všechna individua, jež byla vyhoštěna ze země, která se v reakci proti rostoucímu násilí a úpadku morálky stala policejním státem. Jednooký hrdina prvního snímku Had Plissken (Kurt Russell) je tu znovu poslán na téměř beznadějnou misi. Má získat černý kufřík, kontrolující satelitní rozvody elektrické energie, který na ostrov zavlekla rebelantská prezidentova dcera. Jako zvláštní pobídku dostane do krve virus, který jej bez protilátky do deseti hodin zabije… Carpenter dostal k dispozici značný rozpočet 50 milionů dolarů (skoro desetkrát tolik než stál Útěk z New Yorku) a využil ho k pochmurné evokaci zdevastovaného města, v jehož rozpadlých ruinách se pohybují bizarní postavy nejrůznějších zločinců a zkrachovalých existencí. Kurt Russell (který se tentokrát podílel na scénáři i na produkci) hraje Plisskena jako znechuceného cynika, jemuž na budoucnosti nových Spojených států pramálo záleží a hodlá si pouze zachránit vlastní kůži. Zručně natočený snímek plný akčních scén je jen lehce zahalenou parodií na temné postkatastrofické filmy, jež především v devadesátých letech vznikaly jako na běžícím pásu pro potřeby nenasytného videotrhu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

S režisérom Johnom Carpenterom a hercom Kurtom Russellom som už raz z jedného izolovaného veľkomesta utekal. Bolo to vo filme "Útek z New Yorku". Po rokoch som si to znova zopakoval. Dršňák s páskou cez oko Snake Plissken sa vrátil a opäť je prinútený vyriešiť prezidentov problém. Tento krát sa však presunul na západné pobrežie rozpadajúcich sa Spojených štátov amerických. Čaká ho "Útek z Los Angeles". "Útek z NY" či "Útek z LA" je to rovnaká béčková postapokalyptická akčná sci-fi oddychovka. *** ()

sud 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí braku "Městečko prokletých" jsem Johnu Carpenterovi, tvůrci nejlepších hororů osmdesátých let, přestal téměř důvěřovat. A právě na "Útěk z LA." jsem se původně nechtěl vůbec dívat. Ale pak náhodou jsem přepnul a právě končily titulky tohoto filmu. A tak jsem si řekl, chvíli se podívám. A film mě docela bavil. Dokonce jsem ho shlédl celý. Je to sice jen obyčejné béčko, ale mimořádně zábavné. Carpenterův oblíbenec Kurt Russel byl dobrý, stejně tak Steve Buscemi. A tak jsem zjistil že John Carpenter sice není to co býval v 80. letech, natáčí sice béčka, ale není to tak zlé. Chtěl bych viděl "Útěk z New Yorku". ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Tohle mě naprosto dostalo. Větší béčkovou sračku s horšíma trikama bych těžko hledal, ale přesto to je neuvěřitelnej náklad. Snake Plissken je neskutečnej nesmrtenlnej supervostrej megamasér, kterej místo aby před vlnou Tsunami utíkal, tak na ní surfuje, dokáže sejmout chlápka, kterej mu hazí nůž do zad, rozdá si to tam s amrádou zrůd po miliardě plastických operací, který šéfuje Bruce Cambpell nebo pokosí půlku zlejch z rogala a na závěr vypne celou zem, neni téměř nic co by nezvlád, já prostě jen čuměl, jak to tam těch 100 minut všechno s nesmírně drsným výrazem šéfuje a musim dát za 4*. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Až doposud by se u Carpenterových devadesátkových fláků nedal vliv devítkového desetiletí prakticky nijak zjistit. V Escape from L.A. nicméně konečně udeřily s obří pompou. Nejde jen o ty obscénní digitální triky, díky nimž některé scény budou podle mě v budoucnu stavebním kamenem dosud neexistujícího uměleckého směru, nýbrž i o ty šedé prázdné chodby militárních komplexů, pytlovité overaly, explotace městských subkultur i hédonistická žánrová sebeuvědomělost. Je to přesně takové, jako když koupíte děcku hromady lega z různých řad a ono si to pospojuje dohromady dle vlastního uvážení bez jakýchkoli limitů reality. Debilní? Jo. Hnusně vypadající? Jasně. Zábava? Jo, ale upřímně na papíře to muselo vypadat líp. Karpoš velký rozpočty neumí. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Jedno z mých nejmilejších béček. Je to až neuvěřitelně pitomý film, se spoustou trapných efektů a scénáristických absurdit, nad kterými se musím smát jenom při vzpomínce na ně (basketbal o přežití:D). Také minipřehlídka avantgardních způsobů dopravy (kanál, rogalo, surf). Prostě absolutní vrchol béčkové tvorby. Věděl to Carpenter, věděl to Russell, věděli to i všichni ostatní, co se na tom podíleli, a protože to podali tak, že to teď vim i já, tak protože jsem se skvěle bavil, dávám 4*:) ()

Galerie (92)

Zajímavosti (13)

  • Film byl ve vývoji přes deset let. Psaním scénáře začal Luck Coleman již v roce 1986. (Terva)
  • V úvode filmu má Kurt Russell oblečený kostým z pôvodného filmu, ktorý mu aj po 15 rokoch dokonale sedí. (Abiosis)
  • Podraz s vírusom Plutoxin 7 mal byť súčasťou pôvodného filmu, ale nakoniec nebol použitý. (Abiosis)

Související novinky

Kdo uteče z New Yorku?

Kdo uteče z New Yorku?

30.08.2014

Hollywood se snaží Snakea Plisskena vzkřísit už nějaký ten pátek. Slavný tvrďák z Útěku z New Yorku a Útěku z L.A. by ale nadále neměl disponovat tváří Kurta Russella. Na scénu nastoupí mladá tvář,… (více)

Návrat Johna Carpentera

Návrat Johna Carpentera

22.01.2008

Seriál Masters of Horror vytáhl z hrobů několik žánrových mistrů a ukázal jim, že fanoušci na ně nejenže nezapomněli, ale pořád stojí i o jejich novou tvorbu. Minulý týden jsme psali, že na vlně… (více)

Reklama

Reklama