Režie:
John CarpenterScénář:
Michael De LucaKamera:
Gary B. KibbeHrají:
Sam Neill, Jürgen Prochnow, Julie Carmen, Charlton Heston, John Glover, David Warner, Bernie Casey, Peter Jason, Wilhelm von Homburg, Hayden Christensen (více)Obsahy(1)
Pojišťovací vyšetřovatel John Trent (Sam Neill) je pověřen prozkoumáním náhlého zmizení fenomenálního hororového spisovatele Suttera Cane (Jürgen Prochnow). Ten má těsně před uzávěrkou své doposud nejlepší knihy, ale stále nedoručil poslední kapitolu. Trentovi se podaří lokalizovat zapomenuté městečko v němž spisovatel pravděpoodbně žije i čerpá inspiraci pro své zneklidňující příběhy. Spolu s Caneovou editorkou Lindou Styles (Julie Carmen) se vydávají po spisovatelových stopách. Začínají se kolem nich však dít podivné věci, občané městečka se chovají zvláštně a až nápadně připomínají postavy jednotlivých knih. Trent se domnívá, že jde jen o zvrhlý způsob jak upozornit na novou knihu, ale je tomu skutečně tak? (TobRieper)
(více)Recenze (378)
No já vám nevím, není 77% trochu moc. Chvílemi to sice je výborná podívaná se super lekačkami, ale jinak mě film docela uspával. Přišlo mi to jako dílo z 80. let, ne z roku 1995. Sam Neill mi příjde po filmu "Horizont události" dost nechutný a nesympatický a tady mě nijak nezaujal. Děj je zajímavý, ale nakonec se nedá nijak logicky vysvětlit a to mi trochu vadí. Průměrný horor, ve kterém byla nejlepší atmosféra a sem tam nějaké ty lekačky. 60% ()
Brilantní horor podle předlohy mistra temných světů, démonických bytostí, "Prastarých" a stvořitele mýtu Cthulhu, H. P. Lovecrafta. "That guy from Jurassic Park", Sam Neill je výborný, oproti Julii Carmen, jejíž výkon je zato mdlý a statický, vyzní tak ztvárnění jeho postavy ještě výrazněji. David Warner už pro mě není nějaký čas jen ten "loajální sluha s kamennou tváří" z Titanicu a v závěrečné scéně se v roli malého chlapce na kole objeví Hayden Christensen, jehož bych tedy opravdu nepoznala. In the Mouth of Madness přináší poctivý kousek hororové filmařiny, která tak trochu, avšak velmi opatrně, balancuje na hraně béčkového filmu. ()
Počáteční atmosféra, která byla mystičtější s přibývajícím časem v opuštěném městečku, mi dávala naději, že tohle bude přesně ten typ filmu pro moji aktuální náladu a obecně můj vkus. Ovšem zanedlouho poté, co mi tohle problesklo hlavou, změnil se Carpenterův snímek v totální komedii, z níž se vytratila nejen atmosféra, ale také nějaká děsivost, jež by naháněla divákovi strach. Ve výsledku jsem měl tedy spíše negativní dojem, který však stále zachraňuje herecký projev Sama Neilla a Jürgena Prochnowa. Charlton Heston v malé roličce potěšil. ()
Nikdo mi nevymluví, že z téhle geniality nebral Lynch pro Lost Higway. Obdivuhodné míchání různých rovin – hranice šílenství a normality, dějových vrstev (co je reálné – retrospektiva v psychiatrické léčebně, část v Hobb´s End - očividný děj knihy - nebo filmové zpracování?), metafora na ovlivňování člověka náboženskou fikcí nebo vliv umění na člověka, kterážto linie zůstane očividná, ať už film interpretujete jakkoliv. Nejinspirativnější snímek, jaký jsem viděla za dlouhou dobu. ()
Jsme všichni šílení, nebo je šílený svět kolem nás? Odpovědět na tuto otázku je stejně obtížné jako pochopit pointu Ve spárech šílenství. Dělal si z nás John celou dobu jenom prdel, anebo je všechno mnohem složitější než naznačuje první dojem? 80% Zajímavé komentáře: Gemini, ScreamJay ()
Galerie (28)
Zajímavosti (18)
- Desítky monster, které se objevují ve scéně ke konci filmu, muselo obsluhovat 30 lidí. (D3VIL)
- Cane řekne o kostelu, že to je "sídlo zla staršího než lidstvo a většího než celý známý vesmír". Tato věta pochází z Lovecraftovy povídky The Haunter of the Dark. (gjjm)
- Postava Suttera Canea je dle Carpentera založena na Stephenu Kingovi - ve filmu je ale řečeno, že je to autor populárnější než King. (gjjm)
Reklama