Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Sayombhu MukdeepromHudba:
Herdís StefánsdóttirHrají:
Josh Hartnett, Ariel Donoghue, Saleka Shyamalan, Alison Pill, Hayley Mills, Jonathan Langdon, Mark Bacolcol, Marnie McPhail, Kid Cudi, Russ, Marcia Bennett (více)Obsahy(1)
Ve filmu se ocitneme na koncertě, na který si vyrazili otec (Josh Hartnett) se svou dcerou. Když se starostlivý táta vydá na toaletu, zjišťuje, že v koncertní hale není něco v pořádku. K místu se začínají sjíždět kordony policistů… Nic ze začátku není tak, jak se zdá. Koncert je údajně policejní kamufláž, která slouží k dopadení nebezpečného vraha... (Vertical Entertainment)
(více)Videa (3)
Recenze (200)
Zajimavý koncept zabalený v Shyamalanovém kabátku. Tím myslím, že první polovina funguje excelentně, ale ta druhá absolutně nedává smysl, jak dějově, tak událostně (ano převleky) plus samotný konec je velkej kýč. Určitě se jedná o pouhou jednohubku, který třetí hvězdu přidám pouze za perfektní napětí první poloviny. ()
Řekněte mi, že ten Shyamalan nemá po ruce někoho, kdo by otevřel jeho scénář a řekl: "Ty vole! Vždyť tohle sakra nedává smysl!" Vážně, ten chlap si podkopává nohy sám. Prakticky celá aréna je perfektní (vyjma toho, že když někomu bouchne olej do obličeje, nikdo si nepustí ani záznam z kamery). Ale pak se zase začne vymýšlet. Přitom by občas stačilo přidat větu navíc nebo něco málo odebrat... Říká se, že si člověk nemá stěžovat, pokud nemá lepší řešení. Jenže já bych jich měl spoustu. A to je ten největší problém. ()
Shya je dobrý realizátor ale jeho sebeukájecí narcismus mu láme vaz. Umí si hrát s divákem, umí pracovat se zajímavými tématy a stejně dobře umí pracovat s herci. Bohužel umí pouze načrtnout působivé téma ale neumí ho dobře rozvést a už vůbec ne, zajímavě ho zakončit. Past první polovinu funguje, dokáže napínat i donutit diváka, fandit psychopatickému vrahovi, ale v poslední třetině se rozbije takovým způsobem, že skoro zničí, předchozí nadšení. Pořád ale snesitelný M. Night oproti jeho posledním filmům a doufám, že Hartnettovi zajistí, zasloužený comeback. ()
Něco na tom jakoby je. Tatík co bere svou dceru na koncert, který je celý ušitou pastí na masového vraha co rád porcuje lidi a tím vrahounem je onen sympatický fotr? Jako nezní to nejhůř, mohla to bejt zábava zároveň si taková látka žádá nějakou zdravou míru inteligence, ptž divák není naprostej debil že jo. Film má svoje místa a vyloženě mu přejete, aby vás bavil. Harnetovi role překvapivě sedí. Problém filmu bohužel je, že s postupem přibývající stopáže dělá z diváka naprostého, ale naprostého debil. A spousty lidí v něm zrovna tak. No. Tož tak. ()
Ten film je past. Trailer a premisa avizují něco, čeho se divákovi dostane jen omezeně a pak se nedůvěra místo potlačení už jen vyvolává, psychologie postav i přes možný potenciál povrchně odbude a nedostaví se ani moment, kdy hasič-řezník upustí na podlahu snubní prsten a uvědomí si, proč jej nikdo doposud nedopadl. Nadšení z Hartnetta nesdílím, často přehrával jak kdysi pod padákem s Kate Beckinsale. Stejně tak nesouhlasím s tím kruciálním nápadem specialistky FBI na profilování zločinců. Mezi fotříky, co musí hodiny poslouchat pištění fanatických puberťaček blyštivého konzumního popíku, náhle nemusí být jen jeden s nutkáním vraždit.. ()
Galerie (27)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (16)
- Shyamalan napísal postavu vyšetrovateľky Hayley Mills (Dr. Josephine Grant) ako „materskú postavu“ ako kontrast ku Cooperovej (Josh Hartnett) absencii empatie. (Arsenal83)
- 14-ročná Ariel Donoghue, ktorá hrá Riley, chodila medzi natáčaním klasicky do školy bez úpravy rozvrhu. (Arsenal83)
Reklama